Gladiator Z1000 si v najbližších týždňoch určite nekúpite, no nič to nemení na fakte, že fabrika finišuje s vývojom a nám sa do rúk dostala predprodukčná verzia, ktorá je už veľmi blízko k výslednej podobe.
Spoločnosť Journeyman, oficiálny zástupca fabriky CF Moto pre SR a ČR patrí k najvýznamnejším distribútorom tejto značky v Európe a už tradične sa výrobca spolieha na to, že Journeyman sa aktívne podieľa aj na vývoji. Možnosť zviezť sa na jednom z prvých kúskov Z1000 sme samozrejme využili aj my.
Novinka nápadne pripomína súčasný model Z8 a pochopiteľne z tohto stroja si zobrala aj základ. Pozornému oku neujde, že stojí na máličko väčších kolesách - Z1000 obúva 27" plášte. Čo je však celkom nové, to je motor. Litrový dvojvalec po novom kŕmi vstrekovanie Bosch namiesto Delphi. Výrobca zatiaľ udáva výkon 77 koní, no výsledný údaj sa s vysokou pravdepodobnosťou prehupne dosť výrazne cez 80 koní, všetko záleží od homologizácií, ktoré aktuálne prebiehajú. Už teraz však vieme s určitosťou povedať, že Z1000 je citeľne „živšia" ako Z8, po stlačení plynového pedála vás doslova oprie do sedadiel. Keď sme pri sedadlách, tie sú takisto nové, veľmi príjemne tvarované a vybavené mohutnými štvorbodovými pásmi. Zaisťujú stabilitu a bezpečnosť aj pri agresívnejšej jazde, ktorej si za volantom Z1000 môžete užiť do sýtosti.
Tuhšie ladený podvozok vás podrží aj pri rýchlejšom prejazde zákrut a vozidlo sa príliš nehúpe a nenakláňa ani v prudkých stúpaniach a klesaniach. Z1000 máte hravo pod kontrolou aj vďaka posilňovaču riadenia. Odpor nekladie ani brzdový pedál, či radiaca páka, všetko ide hladko a jednoducho. Samozrejmosťou je pripojiteľný pohon všetkých štyroch kolies, bez toho si moderné, športovo ladené side by side už ani nevieme predstaviť, nehovoriac o prémiovej, litrovej triede. Poteší aj naviják a praktickosť vozidla zvyšuje aj malá nákladná korba za kabínou.
Na záver už len to, na čo sú pravdepodobne všetci zvedaví – do predajní by sa Journeyman Gladiator Z1000 mal dostať s najväčšou pravdepodobnosťou na jeseň 2017.