Archív

Motocykel roka 2019

Na svete je veľa „naj“, množstvo rekordov, prvenstiev, či výnimočnosti. A svet motocyklov nie je výnimkou. Na Slovensku sú tie „naj“ motocykle každoročne vyhlasované v ankete Motocykel roka. Devätnásty ročník tejto odbornej novinárskej ankety pozná svojich víťazov.

Anketu Motocykel roka každoročne vyhlasuje redakcia časopisu Svet motocyklov, najčítanejšieho motocyklového mesačníka na Slovensku. V spolupráci s importérmi jednotlivých značiek motocyklov sú nominované v siedmich kategóriách novinky, ktoré sú niečím zaujímavé, výnimočné a majú tak šancu prestížny titul získať. V ročníku 2019 sa do „bojov“ o hlasy odborníkov zapojilo až 51 strojov. História odbornej novinárskej ankety Motocykel roka sa už od začiatku spája s výstavou Motocykel, ktorá sa každoročne koná na brehu Dunaja v areáli výstaviska Incheba. Práve slávnostné vyhlásenie výsledkov ankety je vždy pomyselným „otváracím ceremoniálom“ spomínanej výstavy. Inak to nebolo ani tento rok, počas devätnásteho ročníka.

Tituly boli udelené v kategóriách SUPERSPORT, STREET SPORT, STREET CLASSIC, TOURING, CHOPPER-CRUISER, OFF ROAD a SCOOTER. Popri tom je každoročne je vyhlasovaná aj NAJPREDÁVANEJŠIA ZNAČKA motocyklov za uplynulý rok. V posledne menovanej kategórii v minulých rokoch suverénne kraľoval najväčší svetový výrobca a rovnako tomu bolo aj v roku 2018. Suverénne zvíťazila značka Honda. Kumulatívny predaj 1380 kusov je podľa štatistík združenia dovozcov rekord v histórii Slovenska. Tento počet predaných motocyklov predstavuje 23,4% predaja motocyklov na Slovensku. Len pre zaujímavosť, druhá najúspešnejšia značka u nás predala652 kusov, čo predstavuje jej 11% podiel na trhu.

Sedem víťazov

Konkurencia medzi nominovanými motocyklami bola opäť silná, súperenie o body bolo vo viacerých kategóriách veľmi tesné.

V kategórii SCOOTER to však bolo pomerne jednoznačné. Členov poroty oslovil počin prémiovej značky, ktorá do segmentu menších skútrov vstúpila len nedávno. Tohtoročná novinka BMW C400GT je však koncipovaná luxusnejšie, poskytuje posádke slušnú dávku komfortu a spolu s motorom, ktorý dosahuje výkon 34 koní, je to prísľubom pre bezproblémové „hltanie“ aj väčších porcií kilometrov, pokojne aj na dovolenkovej ceste niekam k moru. Svojimi relatívne kompaktnými rozmermi sa tento skúter veľmi dobre cíti aj v hustej mestskej premávke pri každodennom používaní.

Kategóriu OFF ROAD tentokrát ovládla značka Honda. Väčší z dvojice motokrosových špeciálov Honda, model CRF450R, dostal viacero vylepšení ako na podvozku, tak aj v pohonnej jednotke – všetko za účelom ešte lepšej ovládateľnosti pre motokrosových „profíkov“, ale aj pre hobby jazdcov.

Spomedzi motocyklov triedy CHOPPER-CRUISER najviac hlasov získala značka, od ktorej to asi každý očakával. Harley-Davidson je v tejto kategórii ako doma a z titulu Motocykel roka sa teší novinka s označením FXDR 114. Stroj z modelového radu Softail je stvárnený v štýle power cruiser a zaujme pomerne jednoduchým, no o to „drsnejším“ dizajnom.

V kategórii TOURING sa pravidelne stretávajú rôzne ladené stroje, ktoré majú spoločné predovšetkým to, že dokážu svoju posádku dopraviť do vzdialenejších destinácii a ponúknu jej pri tom slušnú mieru komfortu. Veľmi populárnou podkategóriou sú veľké cestovné endurá. Z tohto segmentu je aj ďalší Motocykel roka 2019. Model GS od bavorskej značky BMW sa za desaťročia existencie stal doslova legendou. Titul Motocykel roka získalo „Géesko“ asi vždy, keď sa na trhu objavila jeho inovovaná verzia. Tentokrát prichádza BMW R1250GS s novým agregátom s variabilným časovaním ventilov a ďalšími dôležitými inováciami.

V kategórii STREET SPORT máme víťaza, ktorého názov sa už objavil pred mnohými rokmi. Na scénu sa vracia Suzuki Katana, stroj s historickým menom, no v novej podobe. Novinka je postavená na osvedčenom základe z nahého GSX-S1000. Agregát s výkonom 150 k sľubuje slušnú porciu adrenalínu, no tá najsilnejšia stránka novodobej Katany je predovšetkým v jej dizajne. Konštruktéri siahli nielen po zvučnom mene, ale aj po tvaroch kapotáže zo začiatku 80-tych rokov minulého storočia a Suzuki Katana s množstvom hrán tak poriadne vytŕča z radu súčasných športových motocyklov.

Titul Motocykel roka v kategórii STREET CLASSIC ukoristila najstaršia značka motocyklov spoza oceánu. Indian pre tento rok prišiel s novinkou, ktorá má síce jemne tradičné a klasické črty, no zároveň je aj pomerne modernou a športovo ladenou. Model FTR 1200 čerpal inšpiráciu u pretekárskych strojov disciplíny flattrack, ktorá je v Amerike veľmi populárna. Poháňa ho kvapalinou chladený vidlicový dvojvalec s objemom 1.203 ccm, ktorý dosahuje výkon 120 k.

V kategórii SUPERSPORT sme častokrát videli víťaza z produkcie talianskej značky Ducati. Niet sa čo čudovať, práve táto kategória je pre fabriku „srdcovkou“ a má v nej na konte množstvo úspechov aj na športovom poli. Kedysi dominovali jej dvojvalcové stroje, dnes sa situácia zmenila a Ducati drví konkurenciu svojimi véčkovými štvorvalcami. Ten bije aj v hrudi novej verzie Panigale V4R. V sériovej podobe ponúka ohromný výkon až 221 koní, pričom s výfukovým systémom Akrapovič táto hodnota narastie na 234 k. S týmto výfukom síce nemôžete oficiálne na cesty, ale zasa na okruhu oceníte extra nízku suchú hmotnosť stroja len 165 kg. Dnes už neodmysliteľná je bohatá elektronika – okrem ABS, či trakčnej kontroly nechýba wheelie control, slide control, engine brake control a veľa iného.

Motocykel roka 2018:

TIE „NAJ“ MOTOCYKLE POHROMADE...

Na Slovensku máme niekoľko súťaží miss, veľa ankiet s najlepšími, najúspešnejšími, najpredávanejšími... Prečo by každoročne nemohli byť vyhlasované aj tie „naj“ motocykle? Už osemnásty ročník odbornej novinárskej ankety Motocykel roka pozná víťazov.

História odbornej novinárskej ankety Motocykel roka sa už od začiatku spája s výstavou Motocykel, ktorá sa každoročne koná na brehu Dunaja v areáli výstaviska Incheba. Práve slávnostné vyhlásenie výsledkov ankety je vždy pomyselným „otváracím ceremoniálom“ spomínanej výstavy. Anketu vyhlasuje redakcia najčítanejšieho slovenského časopisu o motocykloch – Svet motocyklov. V osemnástom ročníku sa do „bojov“ o tituly v siedmich kategóriách zapojilo spolu až 44 dvojkolesových noviniek. Tituly boli udelené v kategóriách SUPERSPORT, STREET SPORT, STREET CLASSIC, TOURING, CHOPPER-CRUISER, OFFROAD a SCOOTER. O víťazoch rozhodla viac ako desiatka motoristických novinárov a odborníkov. Každoročne je vyhlasovaná aj najpredávanejšia značka motocyklov za uplynulý rok, tentokrát to bola značka Honda.

Sedem víťazov

Na sklonku toho minulého, respektíve ešte začiatkom tohto roka bolo predstavených množstvo zaujímavých dvojkolesových noviniek vo všetkých triedach. Konkurencia bola silná, rozhodovanie pomerne tesné... No Motocykel roka 2018 pozná svojich víťazov.

V kategórii SCOOTER ním je legendárna talianska Vespa, konkrétne model z limitovanej edície – GTV 300 Sei Giorni. V preklade to znamená „šesť dní“, tento model totiž odkazuje na šesťdňovú súťaž. Športové korene symbolizuje aj veľké číslo 6 na kapotáži. Športovo strohý a zároveň starý a „ošúchaný“ vzhľad má umocniť aj matné prevedenie vojenskej zelenej farby. V útrobách tejto špeciálnej edície sa ukrýva model GTS 300.

Kategóriu OFF ROAD pravidelne ovláda rakúska značka KTM a tento rok to nie je inak.Endurá tejto rakúskej značky zažili menšiu revolúciu, keď boli predstavené dvojtaktné pohonné jednotky s elektronickým vstrekovaním paliva. Toto riešenie bolo potrebné pre splnenie čoraz prísnejších emisných noriem a pre to, aby sa stále populárne dvojtaktné endurá aj naďalej udržali v ponuke. Titul Motocykel roka získal model KTM 300 EXC TPI.

Spomedzi motocyklov triedy CHOPPER-CRUISER najviac hlasov získala značka, od ktorej to asi každý očakával. Harley-Davidson je v tejto kategórii ako doma a z titulu Motocykel roka sa teší legendárny Fat Boy. Charakter motocykla, jeho dizajnové črty a predovšetkým nádherné plné disky kolies zostali, no technika je opäť modernejšia...

V kategórii TOURING to bolo tento rok poriadne „nabité“. Nechýbali viaceré modely veľkých cestných endúr, no medzi nominovanými sa objavila aj nová podoba nesmrteľnej legendy. Dalo sa očakávať, že bude útočiť na najvyššie priečky a tak sa aj stalo. Titul Motocykel roka v kategórii Touring s prehľadom získal stroj Honda Gold Wing. Tento názov brázdi cesty už viac ako 40 rokov. Za ten čas sa z neho stal takmer dokonale luxusný krížnik ciest. Na sklonku roka bola uvedená najnovšia generácia tohto motocykla, novinka je pohodlnejšia, bezpečnejšia, ale aj zábavnejšia. Samozrejmosťou je neodmysliteľný famózny šesťvalcový agregát.

V kategórii STREET SPORT máme víťaza, ktorý si prívlastok „sport“ určite zaslúži, výrobca s obľubou používa slogan „ready to race“. Reč je o rakúskej fabrike KTM a jej najnovšom počine v modelovom rade Duke. Úplne nový 790 Duke je poháňaný dvojvalcom, ktorý je pre výrobcu trochu netradičný – dvojica valcov je totiž vedľa seba, nie v tvare V. Nový Duke je štíhly, obratný a sľubuje veľa zábavy...

Celkom inak je ladená kategória STREET CLASSIC. Ako názov napovedá, sústreďuje klasické stroje, ktorých vzhľad je inšpirovaný minulosťou a ich misiou je zastaviť čas, spomaliť tempo a umožniť svojmu majiteľovi vychutnávať si oddychové kilometre v nižších rýchlostiach, zato však s vysokou mierou elegancie. V tejto kategórii porotu najviac oslovila tradičná britská značka Triumph. Nedávno predstavený Bonneville Bobber teraz prichádza vo verzii s prívlastkom Black, kde retro vzhľad stroja umocňuje čierna farba, ktorá bola vo veľkom použitá namiesto lešteného hliníka a chrómu. Novinkou je aj menšie a „tlstejšie“ predné koleso.

Kategória SUPERSPORT sa tento rok stala korisťou talianskej značky Ducati. V rokoch 2012, 2013 a 2014 získala v ankete Motocykel roka hetrik novinka Panigale v rôznych verziách a po krátkej odmlke sa tento názov opäť vracia na najvyššiu priečku. Prvenstvo tentokrát získala najnovšia Panigale V4S, ktorá je doslova revolučnou. Na rozdiel od niekdajších dvojvalcových agregátov totiž pod kapotážou bije štvorvalcové srdce veľmi podobné agregátu, ktorý Ducati používa v prestížnom šampionáte MotoGP. A to hovorí jasnou rečou o charaktere a ambíciách tohto športového špeciálu...

Motocykel roka 2017

Prestížna anketa Motocykel roka bola tento rok vyhlásená už po sedemnásty raz. Každoročne prináša to najlepšie z najlepšieho zo sveta motocyklov.

Pretieklo už veľa vody Dunajom, odkedy sa na jeho brehu vo Výstavnom a kongresovom centre Incheba každoročne koná výstava Motocykel. Je to u dlhých sedemnásť rokov a od začiatku je s výstavou neodmysliteľne spojené aj slávnostné vyhlásenie výsledkov odbornej novinárskej ankety Motocykel roka. Práve slávnostné vyhlásenie výsledkov ankety je vždy pomyselným „otváracím ceremoniálom“ spomínanej výstavy.

Anketu vyhlasuje redakcia naj čítanejšieho Slovenského časopisu o motocykloch – Svet motocyklov. V spolupráci s importérmi jednotlivých značiek motocyklov bolo v sedemnástom ročníku nominovaných 51 noviniek, ktoré sa uchádzali o titul v jednej zo siedmich kategórií. V spolupráci s odbornými motoristickými novinármi boli zvolené tie úplne „naj“ a v spolupráci s výstaviskom Incheba boli zasa dekorované. Z hlasovania poroty zloženej z odborných motoristických novinárov vzišli víťazi v kategóriách SUPERSPORT, STREET SPORT, STREET CLASSIC, TOURING, CHOPPER-CRUISER, OFFROAD a SCOOTER. Každý rok je okrem víťazných motocyklov vyhlasovaná aj súťaž najpredávanejšia značka motocyklov za predchádzajúci rok – tentokrát to bola opäť značka Honda.

Sedem víťazov

Vo svete motoriek tento rok kraľuje „sedem statočných“ – sedem víťazných motocyklov, ktoré svojim šarmom, ale predovšetkým svojimi parametrami oslovili porotu zloženú z motoristických novinárov.

V kategórii SCOOTER bol v roku 2017 víťaz zvolený celkom suverénne. Niet sa čo čudovať, Honda X-ADV je skutočne revolučný model, ktorý kombinuje praktickosť a ľahkú ovládate nos skútra s výkonom a jazdnými vlastnosťami na úrovni veľkých motocyklov. Zaujme aj atraktívnym dizajnom s dobrodružným nádychom naznačujúcim schopnosť zdola aj ľahší terén.

Kategóriu ľ OFF ROAD tentokrát ovládla značka Husqvarna. Výrobca radikálne inovoval celý modelový rad endúr a spomedzi nich svojou univerzálnosťou vyniká FE 350 – ľahučké a výborne ovládateľné štvortaktné enduro, ktoré je pre tento rok ešte výrazne ľahšie.

Spomedzi motocyklov triedy CHOPPER-CRUISER najviac hlasov získala značka, ktorá je v tomto segmente doslova ikonou. Tradičný americký výrobca Harley-Davidson bodoval svojim modelom Dyna Low Rider S. Dôležité je to písmenko „S“ v názve stroja, ktoré označuje novú verziu v temnom čiernom prevedení a s posilneným motorom s objemom viac ako 1.800 ccm.

V kategórii TOURING u dlhé roky dominujú veľké cestovné endurá, ktoré sa tešia stále väčšej popularite. Kapitolou samou o sebe je legendárne „Gé-Esko“, teda model R 1200 GS od nemeckého výrobcu BMW. Tento rok prichádza v ešte modernejšej podobe a predovšetkým vo verzii Rally v atraktívnej modro-bielo- červenej trikolóre.

Vkategórii STREET SPORT máme víťaza, ktorý si pri svojom vzniku vyslúžil označenie „The Beast“ – beštia. Teraz prichádza v inovovanej podobe a ešte posilnený. KTM 1290 Super Duke R si svojim výkonom 177 koní získal nielen rešpekt, ale aj prvenstvo v kategórii STREET SPORT.

Celkom inak je ladená kategória STREET CLASSIC. Ako názov napovedá, sústreďuje klasické stroje, ktorých vzhľad je inšpirovaný minulosťou a ich misiou je zastaviť čas, spomaliť tempo a umožniť svojmu majiteľovi vychutnáva si nostalgiu. Tohtoročný víťaz – Honda CB 1100 RS však okrem elegantných tvarov ponúka aj bonus v podobe výkonného motora a moderného podvozku, ktoré dávajú motorke športové jazdné vlastnosti.

Kategória SUPERSPORT sa tento rok po dlhšej prestávke stala korisťou značky Suzuki. Zaslúžila sa o to nová generácia v „kráľovskej“ kubatúre, teda GSX-R1000. Výrobca tento legendárny stroj poriadne vylepšil a výsledkom je najsilnejšia GSX-R všetkých čias, ktorá sa pýši výkonom 202 koní. Samozrejmosťou dnes je aj bohatá elektronická výbava, ktorá okrem ABS obsahuje napríklad aj desať stupňovú kontrolu trakcie.

Motocykel roka 2016

Tradícia zostáva

Prestížnu odbornú novinársku anketu Motocykel roka vyhlásila redakcia časopisu Svet motocyklov už po šestnástykrát. A rovnako po šestnástykrát bolo slávnostné vyhlásenie výsledkov tejto ankety neoddeliteľnou súčasťou symbolického otvorenia šestnásteho ročníka výstavy Motocykel v bratislavskej Inchebe. Aj podľa zhody týchto čísel je jasné, že ide o dobre zakorenenú a dlhodobú tradíciu.

Ktorý výrobca pripravil najzaujímavejšiu dvojkolesovú novinku? Ktorá z nich dokáže zaujať natoľko, že vyniká medzi konkurenciou o niečo viac? Na takéto a podobné otázky dala odpoveď anketa Motocykel roka 2016.

Doba sa mení

Všetko sa vyvíja a svet motoriek nie je výnimkou. Pribúdajú nové kategórie, vznikajú rôzne „krížence“, výrobcovia jednoducho hľadajú cesty k ďalším zákazníkom. Z tohto dôvodu sa máličko mení aj samotná anketa Motocykel roka. V posledných rokoch badať trend vintage štýlu a do popredia sa dostávajú retro stroje. Výrobcovia sa pochopiteľne prispôsobujú a s takto ladenými motocyklami sa doslova roztrhlo vrece. Zaslužili si preto vlastnú kategóriu. Takže pre úplnosť, v roku 2016 bola anketa Motocykel roka vypísaná v týchto kategóriach: SUPERSPORT, STREET SPORT, STREET CLASSIC, TOURING, CHOPPER-CRUISER, OFFROAD a SCOOTER.

Sedem víťazov

Vo svete motoriek tento rok kraľuje „sedem statočných“ –sedem víťazných motocyklov, ktoré svojim šarmom, ale predovšetkým svojimi parametrami oslovili porotu zloženú z motoristických novinárov. V kategórii SCOOTER v roku 2016 panuje model BMW C650GT. Nie je to síce úplne nový skúter, je však radikálne inovovaný. C650-ka v prevedení GT pôsobí majestátnym dojmom už na prvý pohľad a presne tak sa správa aj v premávke. Posádke poskytuje veľa priestoru a vysokú mieru pohodlia. Vďaka tomu nie je tento skúter odsúdený len do úlohy mestského vozidla, ale výborne zvláda aj dlhé výlety, či dovolenkové putovanie naprieč kontinentom.

Kategóriu OFF ROAD pravidelne ovláda rakúska značka KTM a tento rok to nie je inak. Aktuálny modelový rok sa nesie v znamení výraznej inovácie motokrosových modelov KTM a víťaz pochádza práve z tejto rodiny. KTM 350 SX-F je oproti predchodcovi značne ľahšia, čo je zárukou ešte lepšej ovládateľnosti a výborných jazdných vlastností. Tento stroj pravidelne vyhráva na tratiach svetového motokrosu a na svoje konto si pripísal aj víťazstvo v ankete Motocykel roka.

Spomedzi motocyklov triedy CHOPPER-CRUISER najviac hlasov získala značka, ktorá pre túto kategóriu určite nie je typická. Talianska fabrika Ducati sa preslávila športovými motocyklami, no výrobca dostal chuť okúsiť aj iné kategórie a výsledok hovorí jasnou rečou. Model XDiavel S sa nepochybne vydaril, keď dokázal v ankete zvíťaziť.

V kategórii TOURING už dlhé roky dominujú veľké cestovné endurá, ktoré sa tešia stále väčšej popularite. Model Africa Twin od najväčšieho svetového výrobcu motocyklov možno smelo nazvať etalónom tejto triedy. Po niekoľkoročnej odmlke a po netrpezlivom očakávaní sa vracia vo veľkom štýle a úplne nová Honda CRF1000L Africa Twin je pripravená zdolať dlhé cesty, ale aj výjazdy mimo cesty – do terénu. No predovšetkým je pripravená nadviazať na úspechy svojho predchodcu.

V kategórii STREET SPORT máme víťaza, ktorý si prívlastok „sport“ určite zaslúži. Základ totiž našiel v radikálnom superšportovom motocykli. Yamaha MT-10 je poháňaná motorom z nabrúsenej R1. Nemenej lákavý ako výkonové parametre je aj dizajn tohto stroja, ktorý zaujme svojou „drsnosťou“. Agresivita z neho doslova srší...

Celkom inak je ladená kategória STREET CLASSIC. Ako názov napovedá, sústreďuje klasické stroje, ktorých vzhľad je inšpirovaný minulosťou a ich misiou je zastaviť čas, spomaliť tempo a umožniť svojmu majiteľovi vychutnávať si oddychové kilometre v nižších rýchlostiach, zato však s vysokou mierou elegancie. V tejto kategórii porotu najviac oslovila tradičná značka Moto Guzzi, ktorá patrí k najstarším európskym producentom motocyklov. Novinka s jednoduchým označením V9 prichádza v dvoch verziách. Základ však majú spoločný a srdcom stroja je pre Moto Guzzi tak charakteristický pozdĺžne uložený dvojvalec do V.

Kategória SUPERSPORT sa tento rok stala korisťou značky Kawasaki. Vlani to bol radikálny model H2, ktorý zbieral vavríny v ankete Motocykel roka, tento rok je víťazom tradičný „rodinný poklad“ v podobe modelu Ninja ZX-10R. Ten je zvyknutý zbierať víťazstvá aj na okruhoch, dokonca v seriáli majstrovstiev sveta superbike, takže z prvenstva v ankete Motocykel roka určite „trému“ nemal.

Okrem siedmich víťazných motocyklov sa špeciálne ocenenie ušlo aj značke Honda, ktorá sa v minulom roku stala najpredávanejšou značkou motocyklov na Slovensku

Motocykel roka 2015:

TO NAJLEPŠIE ZO SVETA MOTOCYKLOV

O novinky na motocyklovú sezónu 2015 nie je núdza a výrobcovia z celého sveta pripravili skutočne pestrú a chutnú porciu. Tie najzaujímavejšie modely sa stretli v jubilejnom 15. ročníku ankety Motocykel roka, ktorá už pozná víťazov.

Už pätnásť rokov po sebe je neodmysliteľnou súčasťou výstavy Motocykel v bratislavskej Inchebe aj slávnostné vyhlásenie výsledkov odbornej novinárskej ankety Motocykel roka. Za zrodom ankety stojí redakcia časopisu Svet motocyklov. V spolupráci s importérmi jednotlivých značiek motocyklov boli nominované novinky vo svete dvojkolesových, ale aj štvorkolesových strojov, v spolupráci s odbornými motoristickými novinármi boli zvolené tie úplne „naj“ a v spolupráci s výstaviskom Incheba boli zasa dekorované. Podvečer prvého dňa výstavy je tak slávnostné vyhlásenie symbolickým otvorením nielen samotnej výstavy, ale aj motocyklovej sezóny. Z hlasovania poroty zloženej z odborných motoristických novinárov vzišli víťazi v siedmich kategóriach Supersport, Touring, Naked, Chopper-Cruiser, Off road, Scooter a Quad.


Sedem víťazov

Vo svete motoriek a štvorkoliek dominuje sedem nových hrdinov. Boli starostlivo vybraní z toho najlepšieho, čo tento rok výrobcovia naservírovali. Medzi skútrami, teda v kategórii Scooter, pre sezónu 2015 kraľuje v tomto segmente doslova legenda. Yamaha bola pri zrode kategórie maxiskútrov so svojim modelom T-Max a tento model sa okamžite zaradil medzi najpopulárnejšie a najpredávanejšie. Niet divu, že mu výrobca venuje veľkú pozornosť a do roku 2015 vstupuje v novej, vylepšenej podobe. 

Kategóriu Off road ovládla rakúska KTM. Novinka je síce z dobre známej rodiny Freeride, ale tentokrát ide o niečo úplne iné, nové. Na tejto motorke si zajazdíte nehlučne a bez výfukových splodín, je totiž poháňaná elektromotorom. Vďaka nízkej hmotnosti a výbornej ovládateľnosti je zárukou dokonalej zábavy. V prírode, ale aj v meste sa pohybuje úplne nehlučne a nenápadne, odbornú verejnosť však zaujala práve nápaditosťou a inovatívnym prístupom.

Spomedzi motocyklov triedy Chopper-cruiser najviac hlasov získal stroj od najstaršej americkej značky Indian. Novinka s názvom Scout je už tradične inšpirovaná históriou, no za atraktívnym retro vzhľadom sa skrýva moderná technika. Dokonca bola po prvýkrát v histórii značky použitá kvapalinou chladená pohonná jednotka. 

V kategórii Touring badať neutíchajúcu popularitu veľkých cestovných endúr a víťaz je práve z radov týchto strojov. Super pohodlný a super výkonný turista menom 1290 Super Adventure pochádza z dielne rakúskej fabriky KTM a svojmu majiteľovi prinesie dokonalé zážitky z ciest krížom-krážom po svete. 

V kategórii Naked tu máme ďalšiu legendu motocyklového sveta. Značka MV Agusta má svoju modelovú radu Brutale poriadne širokú a najčerstvejšia novinka Brutale Dragster RR zaujme na prvý pohľad nádhernými vypletanými kolesami, ktoré na jednoduchej a minimalistickej motorke úžasne vynikajú.

Kategória Supersport sa vďaka rýchlemu tempu inovácií a vylepšovania techniky považuje za výkladnú skriňu motocyklového priemyslu. Do bodky to spĺňa aj novinka Kawasaki Ninja H2. Jej radikálnejšia sestra s motorom prepĺňaným turbom má výkon 300 konských síl, no ani 200 koní v prípade „bežnej“ H2 určite nie je málo. 

V kategórii Quad sa popri klasických štvorkolkách nachádajú aj čoraz populárnejšie vozidlá side by side, ktoré sú kombináciou klasickej štvorkolky a terénneho auta. Zo sveta štvorkoliek pochádza základ podvozku a pohonná jednotka, z automobilov zasa prevzali ovládanie volantom. Názov side by side vznikol z toho, že pasažieri sedia vedľa seba. Tu sa prvenstvo ušlo práve side by side z produkcie americkej značky Arctic Cat. Víťazný model Wildcat prichádza v špeciálnej edícii s prívlastkom Limited.


Víťazné motocykle ankety Motocykel roka 2014:

Víťazné motocykle ankety Motocykel roka 2013:

Víťazné motocykle ankety Motocykel roka 2012:

Buďte s nami v kontakte