Archív

Motocykel roka 2016

Tradícia zostáva

Prestížnu odbornú novinársku anketu Motocykel roka vyhlásila redakcia časopisu Svet motocyklov už po šestnástykrát. A rovnako po šestnástykrát bolo slávnostné vyhlásenie výsledkov tejto ankety neoddeliteľnou súčasťou symbolického otvorenia šestnásteho ročníka výstavy Motocykel v bratislavskej Inchebe. Aj podľa zhody týchto čísel je jasné, že ide o dobre zakorenenú a dlhodobú tradíciu.

Ktorý výrobca pripravil najzaujímavejšiu dvojkolesovú novinku? Ktorá z nich dokáže zaujať natoľko, že vyniká medzi konkurenciou o niečo viac? Na takéto a podobné otázky dala odpoveď anketa Motocykel roka 2016.

Doba sa mení

Všetko sa vyvíja a svet motoriek nie je výnimkou. Pribúdajú nové kategórie, vznikajú rôzne „krížence“, výrobcovia jednoducho hľadajú cesty k ďalším zákazníkom. Z tohto dôvodu sa máličko mení aj samotná anketa Motocykel roka. V posledných rokoch badať trend vintage štýlu a do popredia sa dostávajú retro stroje. Výrobcovia sa pochopiteľne prispôsobujú a s takto ladenými motocyklami sa doslova roztrhlo vrece. Zaslužili si preto vlastnú kategóriu. Takže pre úplnosť, v roku 2016 bola anketa Motocykel roka vypísaná v týchto kategóriach: SUPERSPORT, STREET SPORT, STREET CLASSIC, TOURING, CHOPPER-CRUISER, OFFROAD a SCOOTER.

Sedem víťazov

Vo svete motoriek tento rok kraľuje „sedem statočných“ –sedem víťazných motocyklov, ktoré svojim šarmom, ale predovšetkým svojimi parametrami oslovili porotu zloženú z motoristických novinárov. V kategórii SCOOTER v roku 2016 panuje model BMW C650GT. Nie je to síce úplne nový skúter, je však radikálne inovovaný. C650-ka v prevedení GT pôsobí majestátnym dojmom už na prvý pohľad a presne tak sa správa aj v premávke. Posádke poskytuje veľa priestoru a vysokú mieru pohodlia. Vďaka tomu nie je tento skúter odsúdený len do úlohy mestského vozidla, ale výborne zvláda aj dlhé výlety, či dovolenkové putovanie naprieč kontinentom.

Kategóriu OFF ROAD pravidelne ovláda rakúska značka KTM a tento rok to nie je inak. Aktuálny modelový rok sa nesie v znamení výraznej inovácie motokrosových modelov KTM a víťaz pochádza práve z tejto rodiny. KTM 350 SX-F je oproti predchodcovi značne ľahšia, čo je zárukou ešte lepšej ovládateľnosti a výborných jazdných vlastností. Tento stroj pravidelne vyhráva na tratiach svetového motokrosu a na svoje konto si pripísal aj víťazstvo v ankete Motocykel roka.

Spomedzi motocyklov triedy CHOPPER-CRUISER najviac hlasov získala značka, ktorá pre túto kategóriu určite nie je typická. Talianska fabrika Ducati sa preslávila športovými motocyklami, no výrobca dostal chuť okúsiť aj iné kategórie a výsledok hovorí jasnou rečou. Model XDiavel S sa nepochybne vydaril, keď dokázal v ankete zvíťaziť.

V kategórii TOURING už dlhé roky dominujú veľké cestovné endurá, ktoré sa tešia stále väčšej popularite. Model Africa Twin od najväčšieho svetového výrobcu motocyklov možno smelo nazvať etalónom tejto triedy. Po niekoľkoročnej odmlke a po netrpezlivom očakávaní sa vracia vo veľkom štýle a úplne nová Honda CRF1000L Africa Twin je pripravená zdolať dlhé cesty, ale aj výjazdy mimo cesty – do terénu. No predovšetkým je pripravená nadviazať na úspechy svojho predchodcu.

V kategórii STREET SPORT máme víťaza, ktorý si prívlastok „sport“ určite zaslúži. Základ totiž našiel v radikálnom superšportovom motocykli. Yamaha MT-10 je poháňaná motorom z nabrúsenej R1. Nemenej lákavý ako výkonové parametre je aj dizajn tohto stroja, ktorý zaujme svojou „drsnosťou“. Agresivita z neho doslova srší...

Celkom inak je ladená kategória STREET CLASSIC. Ako názov napovedá, sústreďuje klasické stroje, ktorých vzhľad je inšpirovaný minulosťou a ich misiou je zastaviť čas, spomaliť tempo a umožniť svojmu majiteľovi vychutnávať si oddychové kilometre v nižších rýchlostiach, zato však s vysokou mierou elegancie. V tejto kategórii porotu najviac oslovila tradičná značka Moto Guzzi, ktorá patrí k najstarším európskym producentom motocyklov. Novinka s jednoduchým označením V9 prichádza v dvoch verziách. Základ však majú spoločný a srdcom stroja je pre Moto Guzzi tak charakteristický pozdĺžne uložený dvojvalec do V.

Kategória SUPERSPORT sa tento rok stala korisťou značky Kawasaki. Vlani to bol radikálny model H2, ktorý zbieral vavríny v ankete Motocykel roka, tento rok je víťazom tradičný „rodinný poklad“ v podobe modelu Ninja ZX-10R. Ten je zvyknutý zbierať víťazstvá aj na okruhoch, dokonca v seriáli majstrovstiev sveta superbike, takže z prvenstva v ankete Motocykel roka určite „trému“ nemal.

Okrem siedmich víťazných motocyklov sa špeciálne ocenenie ušlo aj značke Honda, ktorá sa v minulom roku stala najpredávanejšou značkou motocyklov na Slovensku

Motocykel roka 2015:

TO NAJLEPŠIE ZO SVETA MOTOCYKLOV

O novinky na motocyklovú sezónu 2015 nie je núdza a výrobcovia z celého sveta pripravili skutočne pestrú a chutnú porciu. Tie najzaujímavejšie modely sa stretli v jubilejnom 15. ročníku ankety Motocykel roka, ktorá už pozná víťazov.

Už pätnásť rokov po sebe je neodmysliteľnou súčasťou výstavy Motocykel v bratislavskej Inchebe aj slávnostné vyhlásenie výsledkov odbornej novinárskej ankety Motocykel roka. Za zrodom ankety stojí redakcia časopisu Svet motocyklov. V spolupráci s importérmi jednotlivých značiek motocyklov boli nominované novinky vo svete dvojkolesových, ale aj štvorkolesových strojov, v spolupráci s odbornými motoristickými novinármi boli zvolené tie úplne „naj“ a v spolupráci s výstaviskom Incheba boli zasa dekorované. Podvečer prvého dňa výstavy je tak slávnostné vyhlásenie symbolickým otvorením nielen samotnej výstavy, ale aj motocyklovej sezóny. Z hlasovania poroty zloženej z odborných motoristických novinárov vzišli víťazi v siedmich kategóriach Supersport, Touring, Naked, Chopper-Cruiser, Off road, Scooter a Quad.


Sedem víťazov

Vo svete motoriek a štvorkoliek dominuje sedem nových hrdinov. Boli starostlivo vybraní z toho najlepšieho, čo tento rok výrobcovia naservírovali. Medzi skútrami, teda v kategórii Scooter, pre sezónu 2015 kraľuje v tomto segmente doslova legenda. Yamaha bola pri zrode kategórie maxiskútrov so svojim modelom T-Max a tento model sa okamžite zaradil medzi najpopulárnejšie a najpredávanejšie. Niet divu, že mu výrobca venuje veľkú pozornosť a do roku 2015 vstupuje v novej, vylepšenej podobe. 

Kategóriu Off road ovládla rakúska KTM. Novinka je síce z dobre známej rodiny Freeride, ale tentokrát ide o niečo úplne iné, nové. Na tejto motorke si zajazdíte nehlučne a bez výfukových splodín, je totiž poháňaná elektromotorom. Vďaka nízkej hmotnosti a výbornej ovládateľnosti je zárukou dokonalej zábavy. V prírode, ale aj v meste sa pohybuje úplne nehlučne a nenápadne, odbornú verejnosť však zaujala práve nápaditosťou a inovatívnym prístupom.

Spomedzi motocyklov triedy Chopper-cruiser najviac hlasov získal stroj od najstaršej americkej značky Indian. Novinka s názvom Scout je už tradične inšpirovaná históriou, no za atraktívnym retro vzhľadom sa skrýva moderná technika. Dokonca bola po prvýkrát v histórii značky použitá kvapalinou chladená pohonná jednotka. 

V kategórii Touring badať neutíchajúcu popularitu veľkých cestovných endúr a víťaz je práve z radov týchto strojov. Super pohodlný a super výkonný turista menom 1290 Super Adventure pochádza z dielne rakúskej fabriky KTM a svojmu majiteľovi prinesie dokonalé zážitky z ciest krížom-krážom po svete. 

V kategórii Naked tu máme ďalšiu legendu motocyklového sveta. Značka MV Agusta má svoju modelovú radu Brutale poriadne širokú a najčerstvejšia novinka Brutale Dragster RR zaujme na prvý pohľad nádhernými vypletanými kolesami, ktoré na jednoduchej a minimalistickej motorke úžasne vynikajú.

Kategória Supersport sa vďaka rýchlemu tempu inovácií a vylepšovania techniky považuje za výkladnú skriňu motocyklového priemyslu. Do bodky to spĺňa aj novinka Kawasaki Ninja H2. Jej radikálnejšia sestra s motorom prepĺňaným turbom má výkon 300 konských síl, no ani 200 koní v prípade „bežnej“ H2 určite nie je málo. 

V kategórii Quad sa popri klasických štvorkolkách nachádajú aj čoraz populárnejšie vozidlá side by side, ktoré sú kombináciou klasickej štvorkolky a terénneho auta. Zo sveta štvorkoliek pochádza základ podvozku a pohonná jednotka, z automobilov zasa prevzali ovládanie volantom. Názov side by side vznikol z toho, že pasažieri sedia vedľa seba. Tu sa prvenstvo ušlo práve side by side z produkcie americkej značky Arctic Cat. Víťazný model Wildcat prichádza v špeciálnej edícii s prívlastkom Limited.


Víťazné motocykle ankety Motocykel roka 2014:

Víťazné motocykle ankety Motocykel roka 2013:

Víťazné motocykle ankety Motocykel roka 2012:

Buďte s nami v kontakte