Exkluzívne testujeme v USA Hondu Gold Wing

Honda Gold Wing bola vždy tým najluxusnejším čo bolo aktuálne v jednej stope dostupné. Ale nový Gold Wing je vraj nielen luxusný, ale aj najšportovejší zo všetkých, tak už sa tešíme ako ho poriadne prevetráme.

Exkluzívne testujeme v USA Hondu Gold Wing

Čakala nás dlhá cesta, ale do Juesej sme sa na rozdiel od mojej batožiny dostali bez problémov. Takže prilbička, bundička, gaťušky, rukavičky, skrátka všetko si ešte lieta po svete. Musím byť tvrďák a prežiť s jednými ponožkami :-) Už po úvodnej prezentácií mi je však jasné, že sa mám na čo tešiť. Nový Gold Wing je naozaj kompletne novo postavená mašina, ktorá v sebe ukrýva až 90 vývojových riešení chránených patentom.

img5543-002.JPG
img5540-002.JPG
img5541-002.JPG

Teraz bola základná bojová úloha zohnať do dvoch hodín prilbu a oblečko. Našťastie som vďaka Hondáckemu staffu zohnal nielen prilbu, ale aj kompletnú výstroj a tak mám za sebou prvé kilometre v sedle tejto „príšery". A musím povedať, že toto nie je motorka, ale nízko letiace dopravné lietadlo!

img5538-002.JPG
img5537-002.JPG
2680437217909277776486061316922414226499325n.jpg
2173094117909276176486226338093299965799844n.jpg

Prvý deň zjedla príšera 300km. Prvé dojmy z nového Gold Wingu sú, ako inak, pozitívne. Skrátka dnes sa zlé motorky nerobia. Ku golďasu sa DTC hodí najviac zo všetkých a otázka či manuál alebo automat u mňa neexistuje (čo by som pri iných modeloch riešil presne opačne). Všetko v tejto strojovni je podriadené jedinému - luxus! Ale funkčný! Už nie je veľký aby vyzeral suverénne, ale je veľký len toľko, koľko je potrebné. Už nemá milión tlačidiel aby vyzeral, že všetko vie. Skratka prestal byť pózer, ale rozhodol sa že bude super fungovať.

1926070617909277509819429056642416971700279n.jpg
2690437117909276676486178958260202087487023n.jpg
2699243917909278309819341599895551540471275n.jpg
img55386.jpg

Dnes opäť jazdím a teraz porovnávam "starý" a nový Gold Wing a musím povedať, že komfort nového podvozku je skrátka neskutočný. Vyžehlil by aj motokrosovú trať. Motor je totálne vyhladený. Zoberie sa od 1000 ot/ min a ťahá až do 5500 a tam sa zoberie ešte viac.

Kompletný test si bude môcť prečítať už v najbližšom vydaní časopisu Svet motocyklov.

Text: Michal Jariabka

Buďte s nami v kontakte

Komentáre