CUSTOM HONDA XL250 Z ROKU 1972

Do rubriky custom sa snažím pre zachovanie čo najväčšej pestrosti väčšinou vyberať rôzne typy stavieb. Ale akonáhle natrafím na nejaký krásny čistý retro scrambler, moja nezaujatosť ide bokom. A vyberám to, čo ma nadchne najviac zo všetkého – jednoduchosť, tradičné enduro tvary a sedemdesiate – osemdesiate roky. Toto je môj štýl.

CUSTOM HONDA XL250  Z ROKU 1972

Honda XL250

XL dvestopäťdesiatka bola prvým masovo vyrábaným enduro štvortaktom sedemdesiatych rokov a patrí jej ešte jedno zaujímavé prvenstvo. Bola aj prvým sériovo vyrábaným štvortaktom so štvorventilovou technikou. A táto nenápadná malá motorka vlastne započala novú éru neskorších veľkých štvortaktov v endure, ktorému dovtedy vládli dvojdobé motocykle ČZ, Maico, Ossa no aj dvojtakty od japonských výrobcov. Aj keď prvá XL250 bola samozrejme len malým hobby endurkom pre začínajúcich jazdcov, žiadnym offroad špeciálom. Bola však plne homologovaná a hlavne úsporná, spoľahlivá – takže všetkým tým, čo dovtedy chýbalo dvojdobým motorkám. Výkon Hondy XL250 bol pre zaujímavosť 24 koní, čo v sedemdesiatych nebolo až také zlé. XL250 sa vyrábala až do roku 1987 a v rokoch 1974-1978 Honda súbežne vyrábala aj o niečo silnejší model XL350.

hondaxl250mule4.jpg
hondaxl250mule2.jpg

Stavba od Mule Motorcycles

Za známou dielňou Mule Motorcycles stojí Richard Pollock, ktorý je považovaný za krstného otca street trackerov – teda flat track prestavieb, ktoré sa dajú používať aj na bežných cestách. Tentokrát sa však na želanie zákazníka vybral inou cestou – smerom jednoduchšieho, čistejšieho dizajnu sériovej XL250. A cestou lepšej funkčnosti, pretože sériová XL v tom čase mala na prednom kolese len bubnovú brzdu. Nové sú aj pružiace komponenty a kolesá. Motor veľa úprav nepotreboval a najviac práce samozrejme zabral dizajn. Originálna XL250 bola len nenápadným kompaktným enduro strojčekom, takže ju Richard upravil v štýle offroad špeciálov tejto doby.

hondaxl250mule6.jpg

Jediným sériovým detailom zostala originálna nádrž, ostatné je úplne nové. Zdvihnuté blatníky pochádzajú z dobovej CR250, nové sú riadidlá (kópia ČZ 360), nové originálne sedadlo a v neposlednom rade krásna karbónová výfuková koncovka. A ako už býva dobrým zvykom, čerešničkou na torte je jednoduché, no krásne precízne farebné prevedenie. Za mňa osobne jedna obrovská pochvala za dokonalé stvárnenie dobového enduro dizajnu sedemdesiatych rokov v krásnej čistej forme!

hondaxl250mule1.jpg
hondaxl250mule5.jpg

Text: Massimo Foto: B. CEPEK

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre