Torsten Hallman & Sten Lundin
Že ste o HL 500 ešte nepočuli? Tak počúvajte, je to jeden veľmi zaujímavý príbeh. Koncom sedemdesiatych rokoch bola na špici v motokrose švédska Husqvarna so svojimi dvojtaktnými modelmi. Japonská Yamaha chcela preraziť so svojimi štvortaktnými modelmi, no tie boli príliš ťažké a neohrabané. Dvaja švédski motokrosoví majstri Torsten Hallman a Sten Lundin sa však rozhodli, že skombinujú ľahkosť a obratnosť Husqvarny a do jej rámu vložili motor z Yamahay XT 500. K tomu pruženie s vysokými zdvihmi a kompaktná nádrž z dvojtaktnej MX Yamahy s dizajnom ala XT 500. Dokonalé!
Replika od Husky Restorations
Hallman Lundin, v skratke HL 500 v tej dobe poriadne rozvírila vody motokrosu. No zohnať dnes jeden z modelov je takmer nemožné. Práve preto sa chlapci v dielni Husky Restorations, ktorý sa venujú repasovaniu starých offroad motocyklov, rozhodli postaviť niekoľko replík modelu HL 500. Konkrétne táto na fotografiách nesie číslo 11. Presne podľa originálneho receptu zo sedemdesiatych. Nádrž pochádza z Yamahy YZ125 z roku 1976, rám je vyrábaný na objednávku a motor pochádza z XT500. Ak by ste mali náhodou záujem, tak dvanásta replika je práve vo výstavbe a jej cena začína na sume 13.000 eur.
Originálna Yamaha HL 500 bola výlučne motokrosový špeciál, replika číslo 11 z dielne Husky Restorations je pre zmenu plne homologovaná.