Moderný retro kávičkár XSR900 má konečne Euro5 motor z novej MT-09 a Tracera 900 s jemne zväčšeným objemom na 889 ccm a výkonom 119 koní pri 10.000 otáčkach. Vylepšený trojvalec sa stará aj o poctivú dávku krútiaceho momentu 93 Nm.
Rovnako po vzore MT-09 dostala aj XSR vylepšený, odľahčený rám s podsedlákom a rovnako odľahčené ráfiky kolies, ktoré sú pri modrej farebnej kombinácii ladené do retro zlatej farby. Predná brzda má nový hlavný piest brzdovej páčky - je radiálny a od Bremba! A tomu všetkému 6-osá riadiaca jednotka pre fungovanie pokročilého zákrutového ABS a náklonovej trakčnej kontroly. A v sérii máte okrem štyroch palivových máp aj Quick Shifter System (QSS) a elektronický tempomat.
Celý systém sa ovláda pomocou 3,5" farebnej TFT prístrojovky, a chýbať nemôže ani nový Full LED svetlomet. Ten je menší a vyzerá ako nejaký customový diel z katalógu úpravcu motocyklov. Spolu s novým tvarom nádrže a dizajnovo úplne inak stvárnenou zadnou časťou tak vznikol výrazne iný, aj keď stále moderne retro ladený dizajn.