Nový, krajší a v prvom rade podstatne ľahší. Nový Tiger 1200 je až o 25 kíl ľahší a váži vraj až o 17 kíl menej ako najľahšie z cestovných endúr so zadným kardanom. Vďaka úplne novému rámu s priskrutkovaným podsedlákom, novej ľahšej kyvke a vlastne odľahčenému takmer všetkému.
Trojvalec dostal 9 koní k dobru a je naladený na rovných 150 koní a 130 Nm, pričom posilnený nie je len vrchol, ale aj oveľa dôležitejšie spodné a stredné otáčky. Triumph zároveň sľubuje výraznejší, sýtejší zvukový prejav.
- Nový Tiger 1200 sa bude predávať až v piatich variantoch:
- Tiger 1200 GT (20l nádrž, 19/18" kolesá)
- Tiger 1200 GT Pro (20l nádrž, 19/18" kolesá)
- Tiger 1200 GT Explorer (30l nádrž, 19/18" kolesá)
- Tiger 1200 Rally Pro (20l nádrž, 21/18" kolesá)
- Tiger 1200 Rally Explorer (30l nádrž, 21/18" kolesá)
A samozrejme úplne nová elektronika, ktorá závisí od stupňa výbavy:
- Semiaktívne pruženie Showa vpredu a vzadu
- Radarový systém sledovania mŕtveho uhla
- 7" TFT prísrojovka s konektivitou
- Vylepšené zákrutové ABS
- Zákrutová trakčná kontrola
- Až 6 jazdný režimov
- Bezkľúčové štartovanie
- Nové LED svetlomety s adaptívnymi zákrutovými svetlami
- Quickshifter
- Vyhrievané rukoväte a sedadlá
- Kontrola tlaku v pneumatikách