Test QJMOTOR SRV 550

Na slovenský trh vstúpila nová značka QJMotor, ktorá chce osloviť zákazníkov nielen osvedčenou technikou, ale hlavne atraktívnou cenou. Z pestrej ponuky modelov sme ako prvý vyskúšali naháč strednej triedy SRV 550, ktorý na prvý pohľad zaujme elegantným dizajnom v štýle neo retro.

Test QJMOTOR SRV 550

VEĽA MUZIKY ZA MÁLO PEŇAZÍ

Jeden z najväčších čínskych výrobcov motocyklov, spoločnosť Qianjiang Motorcycle, ktorá produkuje 1,2 milióna jednostopých motorových vozidiel ročne, je na trhu už od roku 1985. U nás sú oveľa viac známe značky, ktoré zastrešuje - Benelli, Keeway a MBP. Najnovšie k nim pribúda aj značka QJMotor. Všetky majú spoločného majiteľa, ktorý sám patrí do koncernu Geely, čo je jeden z najväčších výrobcov vozidiel na svete. Značka QJMotor je pomerne nová, založená bola v roku 2020. V jej ponuke nájdeme modely postavené na základe už existujúcich strojov ostatných koncernových značiek, ktoré sú však lepšie vybavené. Vďaka pozvaniu spoločnosti Mayer´s Motors z Brna, ktorá je výhradným dovozcom motocyklov QJMotor aj pre Slovensko, sme si mohli vyskúšať pestrú paletu modelov rôznych kategórií.

dsc8772.jpg

V jednoduchosti je krása

Prvý motocykel značky QJMotor, ktorý sa mi dostal do ruky v rámci troch testovacích dní na juhu Španielska, je klasický naháč SRV 550. Musím priznať, že si ma ihneď získal svojim elegantným dizajnom v štýle neo retro. Motocykel nezaprie, že po estetickej stránke mu stál vzorom koncernový súrodenec Benelli Leoncino 500. Bude záležať len na individuálnom vkuse zákazníkov, ktorý model sa im viac zapáči. O kvalitách motocyklov novej značky svedčí aj vysoká úroveň dielenského spracovania. Všetky diely navzájom pekne lícujú, pričom môj zrak ihneď upútal perleťový lak na nádrži, ale aj efektne prešívané sedadlo. Jednoducho na motocykloch z produkcie novej čínskej značky sa už ťažko hľadajú nedotiahnuté detaily. Je to hlavne výsledok spolupráce s vývojármi z talianskeho Pesara.

dsc8783.jpg
dsc8785.jpg

Osvedčený dvojvalec

Veľkou výhodou klasického naháča SRV, v porovnaní s päťstovkovou konkurenciou, je väčší zdvihový objem radového dvojvalca. Napríklad oproti modelu Leoncino 500 je to o 54 ccm viac, čo vo výsledku prináša citeľný nárast krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach. Jednoducho aj v kategórii A2 platí, že objem ničím nenahradíš. Tento motor sa od konkurencie líši i svojou koncepciou. Zatiaľ čo väčšina dnes tak populárnych radových dvojvalcov má ojničné čapy posunuté o 270°, jeho piesty chodia súčasne a zapaľovanie zmesi nasleduje pravidelne po 360°. Motor so štvorcovým pomerom vŕtania a zdvihu slušne zaberá už od 2.500 ot./min., pričom z koncovky výfuku vychádza pekne hlboký zvuk. Vôbec mu nevadí, že plne natankovaná motorka má 206 kg. Najviac mu sedia otáčky medzi päť až osem tisíc, keď necítim žiadne nepríjemné vibrácie. Ďalej ho nemá význam vytáčať, lebo výkon je uškrtený na legislatívnu hranicu kategórie A2. Poteší aj výborne fungujúca prevodovka.

srk550.jpg

Viac než by ste čakali

SRV 550 patrí medzi motorky od ktorých veľa neočakávate, ale nakoniec vás veľmi milo prekvapia. Začína to hneď ako sa posadíte. Osloví vás pocit veľkej, dospelej motorky, na ktorej sa nebudú cítiť stiesnene ani urastení jazdci. Sedadlo je vo výške 785 mm a tak pri zastavení pohodlne došliapnu na zem aj menšie postavy. Vrchná časť tela pritom zostáva pekne vzpriamená. K širokým riadidlám umiestneným dostatočne vysoko sa nemusím vôbec nakláňať. V klasických okrúhlych zrkadlách je dobre vidieť čo sa deje za motorkou a potešia aj páčky tým, že sú nastaviteľné. K motorke v štýle neo retro sa hodí jednoduchý LCD displej s grafickým otáčkomerom umiestneným po obvode a veľkou číslicou uprostred udávajúcou rýchlosť. Vľavo je ešte menší displej, kde sa prepínajú tripy a nad nimi je ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Hneď vedľa je dobre umiestnená USB zásuvka. Aj keď je to motocykel určený hlavne držiteľom vodičských oprávnení skupiny A2, jazde nechýba dynamika, ani slušná dávka adrenalínovej zábavy, čo ocenia aj skúsenejší jazdci. My sme si najviac užili jazdu na kľukatých cestách vedúcich z prímorského letoviska Estepona do turistami hojne navštevovanej Rondy. Vzhľadom na dospelé rozmery a trocha vyššiu hmotnosť nie je SRV tak hravo ovládateľná ako ľahké päťstovky Honda, ale rýchle prejazdy zákrut zvláda s veľkým nadhľadom. Motorka sa správa stabilne aj v hlbokých náklonoch. Svoj podiel na tom mali aj kvalitné cestné pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV, do ktorých bol testovací stroj obutý. V serii sú pneu od rovnakej značky, no ide o model Angel GT. Podvozok je vybavený obrátenou teleskopickou vidlicou bez možnosti nastavenia a vzadu je horizontálne uchytená pružiaca jednotka. Len brzdy by sa mohli fungovať trocha lepšie. Pri pohľade na dva veľké kotúče priemeru 320 mm, ktoré zvierajú radiálne priskrutkované štvorpiestikové strmene, by som čakal ostrejší nástup.

dsc8877.jpg

MOTOR

Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec, rozvod DOHC, 4 ventily na valec, Zdvihový objem: 554 ccm, Vŕtanie x zdvih: 70,5 x 71 mm, Kompresný pomer: 11,5:1, Maximálny výkon: 35 kW (47,6 k) pri 7.500 ot./min., Najväčší krútiaci moment: 51 Nm pri 5.500 ot./min., Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva, Štartér: elektrický, Prevodovka: šesťstupňová, Spojka: viaclamelová v olejovej náplni, Sekundárny prevod: reťaz.

PODVOZOK

Rám: oceľový chrbticový, Odpruženie vpredu: obrátená teleskopická vidlica, vzadu: oceľová kyvná vidlica, horizontálne umiestnená pružiaca a tlmiaca jednotka s nastaviteľným predpätím, Brzdy vpredu: dvojitá kotúčová s priemerom 320 mm, štvorpiestikové strmene, ABS, vzadu: kotúčová s priemerom 260 mm, jednopiestikový strmeň, ABS, Kolesá: zliatinové, Pneumatiky vpredu: 120/70-17, vzadu: 160/60-17.

ROZMERY

Rázvor: 1.440 mm, Výška sedadla: 785 mm, Objem palivovej nádrže: 16 l, Pohotovostná hmotnosť: 206 kg, Cena: 5.690 eur. Motocykel na test zapožičal: MAYER´S MOTORS


TEXT: M. MASNIČÁK, FOTO: P. LOVÍŠEK

Buďte s nami v kontakte

Komentáre