NÁVRAT RAMAZZOTTIHO & ITALO DISCO

Starý zlatý Eros, strašne sme ho všetci žrali. Baby aj my chlapi. Je späť! Táto MV Agusta je hotové stelesnenie starej dobrej talianskej muzičky. Ramazzotti, Pavartotti, Bocelli a ešte niečo oveľa viac. Toto je veľký návrat starej dobrej Italo Disco!

NÁVRAT RAMAZZOTTIHO & ITALO DISCO

TEST MV AGUSTA SUPERVELOCE S

Pizza, spaghetti & Ramazzotti

Kto by nemiloval taliansku kultúru? Taliansku zmrzlinu, pizzu a špagety? A taliansky dizajn? Tak ten máme zo všetkého úplne najradšej. A kým Ducati aktuálne stavia jednoznačne najkrajšie moderné športové motorky na svete, MV Agusta jej určite dizajnovo konkuruje – svojim vlastným spôsobom. A Superveloce je zaručene najkrajší retro superšport, aký kedy vzhliadol svetlo tohto sveta. Mojou prvou voľbou by určite nebola takáto bielo zlatá farebná kombinácia, skôr by som zvolil tradičnú červeno bielu, ktorá je pre MV Agustu najviac typická. Každopádne nesťažujem sa, len konštatujem a popri konštatovaní si obzerám celú tú nádheru. Dokonalá retro silueta, neprekonateľný okrúhly svetlomet, rovnako hlúpo okrúhle a pritom tak dokonalé zadné svetlo. Hnedé kožené sedadlo úplne nemusím, ale ostatné detaily sú úplne neskutočné! Zadné zlaté koleso s výpletom prichytené na jednoramennej kyvke, nádherný zlatý priehradový rám a k tomu všetkému tie najlepšie komponenty, aké asi môžu existovať.

Návrat Italo Disco

Italo Disco bola taká celkom zábavná hudobná vlna tanečných hitov osemdesiatych s nádychom sci-fi zvukov. A presne takáto je aj MV Agusta Superveloce 800, čo sa týka svojej technickej výbavy. Navonok retro, no vo vnútri jedna z najlepšie vybavených motoriek súčasnosti. Tak počúvajte – kompletné LED osvetlenie, krásna 5,5 palcová TFT prístrojovka s plnou konektivitou, 4 jazdné režimy (Sport, Race, Rain, Custom), elektronický quickshifter tretej generácie a samozrejme 6-osá riadiaca jednotka, vďaka ktorej môže fungovať zákrutové ABS a náklonová trakčná kontrola. Ufff, zabudol som na niečo? Elektronický tempomat, launch control, Mobisat alarm s geolokáciou a ešte taká zaujímavosť. Palivové mapy si môžete nastavovať nielen na TFT prístrojovke, ale aj pomocou aplikácie MV Ride na svojom telefóne.

1a0a8750.jpg
1a0a8738.jpg

Zábavná a tak trochu agresívna

Ale už veľa rozprávam a málo jazdím, ospravedlňujem sa. Poďme to napraviť, takže štartujem trojvalec a spod motora sa z malého výfuku ozýva na voľnobehu celkom nenápadné trojvalcové vrčanie. Viem, že taká je dnes doba, ale fakt by som si predstavoval trošku viac drsného zvuku. Každopádne pod plynom už je to určite lepšie, takže radím jednotku, točím dvojku a troječku vytáčam už len tak jemne, pretože som ešte stále mimo diaľnice a začína to zaváňať pokutou. Trojvalec s výkonom 147 koní má poriadny záťah a vďaka trom valcom aj celkom slušný krútiaci moment 88 Nm, čo na 798 ccm nie je vôbec zlé. Do 6.000 je to celé tak trošku štvorvalcové, no čím vyššie, tým viac cítiť trojvalcové usporiadanie, zvuk je viac chrapľavý, krútiaci moment výraznejší a motor čím ďalej viac agresívny. Maximálne ho môžete vytáčať do červeného pri pekelných 13.000 otáčkach, kedy presne dosahuje svoje maximum výkonu. Dotočiť sa vraj dá každý z kvaltov okrem šestky, pretože tá už je kvôli maximálnej rýchlosti elektronicky obmedzená na 250 km/h. Ale o tom vám ja rozprávať nebudem, pretože dotočiť štvorku či päťku je už veľmi slušný výkon na našich celkom plných cestách. A tak si idem radšej užívať trošku zábavy v zákrutkách.

1a0a8740.jpg
1a0a8741.jpg

Top komponenty kam len oko pozrie

Ak sa na Superveloce náhodoupozeráte ako na dokonalú motorku do mesta na kávičku, tak vás trošku musím poopraviť. Vďaka dosť extrémnej pozícii za riadidlami a vďaka tvrdo nastavenému podvozku si tú kávičku radšej odpustíte a vyrazíte rovno za mesto do zákrut, kde vás to vytrasie trošku menej a kde vám rýchlosť odľahčí zápästia založené na športových riadidlách. Tu je to tá pravá kávička! Top komponenty od Marzocchi a Sachsu sú plne nastaviteľné a našťastie nie sú úplne hardcore okruhové, aj keď určite naladené skôr na tvrdšiu nôtu ako na každodennú pohodlnosť. To vám musí byť jasné. Štvorpiestikové monobloky Brembo Stylema perfektne pasujú k celému konceptu nielen svojim dokonalým dizajnom, ale aj top výkonom.

Keď sa krása spojí s top technikou

Superveloce je v preklade z taliančiny „superrýchla" motorka, čo je dokonale priliehavé meno pre tento nádherný superšport s vábivým retro dizajnom. Krásny dizajn, výber top komponentov a perfektný výkon exotického trojvalca – toto vážne nemôže mať chybu. MV Agusta si však za to všetko nechá náležite zaplatiť, takže sa nemôžeme čudovať, že cena základného modelu Superveloce začína na 22.690 eurách a testovaná verzia S, ktorá je vybavená krajšími ráfikmi a exkluzívnou farebnou úpravou - tak tá vás prosím pekne vyjde až na 27.530 eur. Za exkluzivitu sa síce pripláca, no jedinečnosť na ulici je s MV Agustou vždy zaručená, pričom s modelom Superveloce S to platí dvojnásobne! Za mňa osobne na záver už len takéto bodové hodnotenie na škále od 0 do 100: výkon 95 bodov, podvozok 95 bodov, elektronika 90 bodov, dizajn 150 bodov a štýl 200 bodov!

1a0a8733.jpg
1a0a8736.jpg

MOTOR

Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný radový trojvalec, DOHC, 4 ventily na valec Zdvihový objem: 798 ccm Vŕtanie x zdvih: 79 x 54,3 mm Kompresný pomer: 13,3 : 1 Max. výkon: 147 k pri 13.000 ot./min. Najvyšší krútiaci moment: 88 Nm pri 10.100 ot./min. Príprava zmesi: vstrekovanie paliva Štartovanie: elektrický štartér Zapaľovanie: digitálne, tranzistorové Prevodovka: 6 stupňová Spojka: viaclamelová v olejovej náplni Sekundárny prevod: reťaz

PODVOZOK

Rám: kombinovaný, oceľový priehradkový s hliníkovými odliatkami Pruženie: vpredu: obrátená teleskopická vidlica Marzocchi, priemer klzákov 43 mm, zdvih 125 mm, plne nastaviteľná vzadu: centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka Sachs, 130 mm, plne nastaviteľná Brzdy: vpredu: 2 x kotúčová s priemerom 320 mm, štvorpiestikové radiálne strmene Brembo Stylema vzadu: kotúčová s priemerom 220 mm, dvojpiestikový strmeň Brembo Disky kolies: vypletané Pneumatiky: vpredu: 120/70-17 vzadu: 180/55-17

ROZMERY

Rázvor: 1380 mm Výška sedla: 830 mm Objem palivovej nádrže: 16,5 l Suchá hmotnosť: 173 kg Cena: 27.530 eur

1a0a8727-copy.jpg

TEXT: MASSIMO, FOTO: AUTOR

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre