Vanderhall - malý veľký kus stroja
Predná časť tohto netradičného vozítka je ako malý športový kabriolet, zadná časť je akoby motorková – jedno koleso. Na motorkové pomery poriadny kus stroja, no na to, že ide v podstate o auto, je to pomerne malý a predovšetkým tvarovo jednoduchý kus strojovne, ktorý má len to najdôležitejšie. Rozmery však nie sú úplne maličké – rázvor osí kolies je viac ako 3 metre, celková dĺžka 3,65 metra, takže Vanderhall Venice je celkom majestátne zjavenie, ktoré je na cestách rozhodne neprehliadnuteľné.
Kúsok lode, trochu lietadla...
Motorka? To vôbec. Nič ju tu nepripomína, snáď len to jedno koleso vzadu. Auto? To už skorej. Dvojica sedí vedľa seba, vodič v rukách zviera volant, pred sebou vidíte kus kapoty a po jej stranách dvojicu širokých kolies. No to, čo spredu vyzerá ako auto, nie je obyčajné auto... Oldschool retro tvary tomu celému dávajú výnimočnosť.
Netreba ani príliš bujnú fantáziu na to, aby ste v tomto vozítku videli kus parádnej jachty, ktorá sa necháva unášať vo vetre. Volant vyzerá ako kormidlo a pred ním je strohá, rovná doska prístrojovky s klasickými okrúhlymi budíkmi a maličkými kovovými prepínačmi. Žiadny sci-fi-hi-tech displej. Ani len čiernobiely, nieto ešte farebný... Obyčajné ručičky a obyčajné okrúhle rámiky okolo nich. A o nič viac predstavivosti nepotrebujete ani na to, aby ste sa v sedačke Vanderhall cítili ako v lietadle. Okolo vás pomerne tesný trup skoro valcovitého tvaru a nič iné len rýchlo ubiehajúca príroda pod vami. Dosť dobrá predstava, nie? A dosť reálna. Teda pokiaľ ste ochotní ju zaplatiť, lebo lacný špás to nie je. Ale zas máte to všetko v jednom. Vozítko, ktoré vás povozí po cestách a s trochou fantázie sa na tých cestách budete cítiť ako na vlnách, alebo ako v oblakoch. Napriek strohým a jednoduchým tvarom sa posádka nemusí obávať o svoj komfort, poteší dvojica luxusných anatomicky tvarovaných sedadiel, ktoré sú dokonca vyhrievané.Hlavne poriadny motor!
Akokoľvek je to vozítko neveľké, má veľkú charizmu a predovšetkým veľký motor. Aspoň na dnešné pomery je dosť veľký. V časoch, keď obludné dvojtonové SUV-čka poháňajú litrové trojvalce poteší, že pod kapotou tohto vehikla tlčie poctivý štvorvalec slušného objemu jeden a pol litra. Ak by sa málilo, dopuje ho turbodúchadlo. Výsledkom je 185 koní výkonu a až 285 Nm krútiaku. Výkon sa prenáša cez automatickú šesťstupňovú prevodovku na predné kolesá. Pomáha ho zvládať aj trakčná kontrola. Bezstarostnej „plavbe" po cestách prispieva aj tempomat, ktorý ustráži zvolenú rýchlosť.
Technické údaje:
Motor:
Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný radový štvorvalec, DOHC, zdvihový objem: 1.500 ccm, maximálny výkon: 132 kW (185 k), najvyšší krútiaci moment: 285 Nm, príprava zmesi: elektronické vstrekovanie, zapaľovanie: elektronické, štartér: elektrický, prevodovka: automatická šesťstupňová, spojka: automatická odstredivá
Rozmery:
Rázvor: 3020 mm, rozmery: d x š x v - 3650 x 1750 x 1140 mm, hmotnosť: 602 kg, cena: od 56.950 eur (model Venice GTS).
Model Carmel má v základnej výbave aj strechu, ktorá nič nezoberie zo štýlu, no určite pridá na komforte. Ochráni pred kvapkami dažďa, ale aj pred slnkom.