SRŠEŇ LETÍ ĎALEJ

Dvadsaťpäť rokov od predstavenia modelu Hornet sa motocykel s týmto legendárnym menom vracia do ponuky značky Honda. Pri jeho návrhu si konštruktéri dali rovnaký cieľ, postaviť rýchly, agilný a zábavný motocykel za prijateľnú cenu. Očakávania boli veľké, ale po prvom teste na juhu Španielska už vieme, že sa im to podarilo.

SRŠEŇ LETÍ ĎALEJ

Honda CB 750 Hornet

Pre najväčšieho svetového výrobcu motocyklov znamenajú mená Hornet a Transalp kus úspešnej histórie. Tieto modely boli v mnohom revolučné a tak pri návrhu ich nástupcov mali konštruktéri neľahkú úlohu nadviazať na ich úspechy. Zatiaľ čo cestovné enduro Tranasalp poháňal klasický V-Twin, tí skôr narodení majú meno Hornet spojené výlučne s radovým štvorvalcom prebraným z úspešného superšportu CBR600F. Nová doba si však žiada nové riešenia. Trendom posledného desaťročia je vývoj a výroba celého radu modelov zastupujúcich rôzne kategórie, postavených na spoločnom základe. Vďaka tomuto vysoko efektívnemu spôsobu vzniklo množstvo motocyklov, ktoré za atraktívnu cenu ponúkajú výborné parametre a výbavu. Pekným príkladom sú modelové rady Honda CB500 a CB650.

140582hondacb750hornet.JPG

Dve tohtoročné novinky Honda taktiež využívajú rovnaký základ. U nástupcu legendárneho modelu Transalp a naháča CB750 Hornet padla voľba na radový dvojvalec vsadený do ľahkého oceľového rámu. Vzhľadom na fakt, že osvedčená konštrukcia podvozku nijako nevybočuje zo zabehnutých koľají najväčšiu pozornosť pútala nová pohonná jednotka. Motor kompaktných rozmerov s objemom 755 ccm využíva najmodernejšie technológie. S elektronickým plynom má jazdec na výber tri režimy motora pričom maximálny výkon 92 k je zachovaný. Spolu s brzdným účinkom motora a trakčnou kontrolou sa všetko nastavuje na 5-palcovom TFT displeji s konektivitou. Vďaka posunutiu ojničných čapov o 270° dvojvalec svojim charakterom a zvukom pripomína V-Twin. Aj dvojica vyvažovacích hriadeľov si vzorne plní svoju funkciu. Až keď sa motor začne vytáčať k obmedzovaču cítiť jemné vibrácie v riadidlách. Sem sa ale často nedostanete ani pri veľmi svižnom tempe, lebo dvojvalec silne ťahá už v stredných otáčkach. Výborne funguje aj obojsmerný quckshifter, ktorý jazde dáva ten správny športový nádych. Navyše ho dostanete iba za príplatok 290,- eur.

141073hondacb750hornet.jpg

S novým Hornetom si užijete veľa zábavy aj vďaka agilnému podvozku. Veľmi ľahký oceľový rám spolupracuje s obrátenou teleskopickou vidlicou Showa a zadnou centrálnou jednotkou rovnakej značky. Aj keď sa dá nastaviť iba predpätie zadnej pružiny, podvozok s prehľadom zvláda športovú jazdu. Vtedy oceníte aj vysokú účinnosť a citlivé dávkovanie radiálnych štvorpiestikov Nissin. Navyše so zdvihmi 130 a 150 mm si Hornet dokáže poradiť aj s väčšími nerovnosťami vozovky. Posed je pri jazde prirodzene uvoľnený iba s mierne predkloneným trupom. Je úžasné ako ergonómia dokáže ulahodiť vysokým aj nízkym vodičom.

Vývojárom Honda sa podarilo postaviť výborný motocykel s výkonným motorom, precízne vyladeným podvozkom a bohatou elektronickou výbavou. Univerzálny naháč CB750 Hornet dokáže vyčariť úsmev na tvári tak začiatočníkom, ako aj ostrieľaným jazdcom. Pri rozhodovaní o jeho kúpe určite zaváži aj bezkonkurenčná cena 7.590,- eur.

Ak vás nový model Honda zaujal, celý test si môžete prečítať už v decembrovom čísle mesačníka Svet motocyklov.

141464hondacb750hornet.jpg

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre