Nová éra modelového radu Africa Twin, ktorá mimochodom trvá už takmer desať rokov, žne úspechy. Bol to krok správnym smerom. Tá súčasná Honda Africa Twin hrdo bojuje v preplnenej kategórii veľkých cestovných endúr. Na jednej strane prináša do nej civilizované správanie, rozvahu, pokoj a nevyhnutný komfort, no na druhej strane prekvapuje veľkou obratnosťou aj v teréne. Enduro črty v tomto prípade nie sú len pózou! Presvedčili sme sa o tom v horách okolo španielskej Malagy, kde sme okrem nevyhnutného kúska diaľnic a nejakej tej drobnej porcie obyčajných vidieckych asfaltových cestičiek väčšinu času trávili na nespevnenom povrchu. Od šotolinových cestičiek, cez vyschnuté korytá riek so štrkovo-pieskovým povrchom, až po uzučké skalnaté chodníky...
Témou dvojdňového testovania bola štandardná Africa Twin, ktorá do modelového roku 2024 vstupuje s nenápadnými, ale dôležitými vylepšeniami. V skratke – vpredu zostalo veľké 21 palcové koleso, pneumatiky sú teraz bezdušové, čo zjednoduší prípadnú opravu defektu, plexištít je oproti predchodcovi vyšší a hlavne výškovo nastaviteľný a v neposlednom rade tu máme posilnený motor s väčším krútiacim momentom hlavne v nízkych a stredných otáčkach. Pribudla aj možnosť objednať Africa Twin s parádnym elektronickým semiaktívnym podvozkom Showa EERA, ktorý bol donedávna výsadou modelu Africa Twin Adventure Sports. Mimochodom, keď už sme pri verzii Adventure Sports, tá dostala menšie, 19 palcové predné koleso a nižšie zdvihy pruženia, takže je príjemnejšia aj pre nižších jazdcov, ale predovšetkým obratnejšia na pokrútených asfaltových cestičkách. Mali sme možnosť priameho porovnania oboch verzií, ale aj automatickej a manuálnej prevodovky. Práve toto priame porovnanie nám umožnilo dokonale spoznať odlišné charaktery oboch strojov.
Prezradíme len toľko, že v terénoch v okolí Malagy sme sa sústredili na klasickú Africa Twin, verziu Adventure Sports ešte dokonale prevetráme na nejakej diaľkovej ceste s dominanciou asfaltu...
Viac nájdete v aprílovom vydaní časopisu Svet motocyklov, ale čoskoro už aj na www.motofan.sk