Pomocník aj spoločník v prášku - SYM JET14 EVO

Instantné jedlá nikdy nebudú dostávať mišelinské hviezdičky, ale z času na čas prídu vhod. Zasýtia, zahrejú, posilnia a nič moc k tomu nepotrebujete. Ani instantná káva baristom a labužníkom nič nehovorí, ale v čase núdze poteší a povzbudí. Recept je v oboch prípadoch jednoduchý. Nasypať, zaliať, zamiešať a hotovo...

Pomocník aj spoločník v prášku - SYM JET14 EVO
Evolúcia je dôležitá

Prívlastok EVO v názve stroja naznačuje, že ide o inovovanú verziu existujúceho modelu. Jet14 patrí v ponuke značky SYM medzi najpopulárnejšie modely a niet sa čo čudovať, že mu výrobca venuje slušnú pozornosť a neustále ho vylepšuje. Najnovšie sa k novému dizajnu pridali aj nejaké technické vylepšenia. Poteší napríklad skutočnosť, že palivová nádrž je teraz vpredu, čo prospieva veľkosti podsedadlového priestoru. Viac miesta pre posádku prináša aj dlhší rázvor a v neposlednom rade treba spomenúť taký dôležitý detail, ako je nosič za sedadlom, ktorý umožňuje bezproblémovú montáž kufra.

Génius mestských ulíc

SYM Jet14 EVO je typickým „mešťanom". Na prvý pohľad je vidieť jednoduchú, kompaktnú stavbu bez prehnane veľkej kapotáže, bez zbytočností. Dostávame sa k pointe nadpisu tohto článku. Stačí jednoduchá, osvedčená receptúra, namiešať pár základných ingrediencií, aby vzniklo „obyčajné" vozítko predurčené do ulíc mesta. Nič prevratné, zároveň nič komplikované. Ako sa to podarilo? No jednoducho. Začnime tým najdôležitejším – kolesami. Ani maličké dvanástky extra kompaktných modelov, ani veľké šestnástky hodné strojov s retro nádychom. Štrnástky sú tu „tak akurát", zachovávajú kompaktné vonkajšie rozmery skútra a popri tom už slušne zvládajú nerovnosti v podobe kanálových poklopov, mačacích hláv a iných mestských nástrah. Potom tu máme detailík v podobe rovnej podlahy. Dosť podstatný detail. Uľahčuje nastupovanie a umožňuje prepravu nejakého toho nákladu, keby bolo treba - ďalšie poznávacie znamenie užitočného pracanta. V prípade Jet14 EVO je tá podlaha slušne rozmerná, dosť priestoru tu nájdu aj jazdci s väčšími chodidlami a oporná plocha dokonca pokračuje aj smerom hore a dopredu, keby ste si chceli nohy trochu viac narovnať. Celkový tvar kapotáže a ergonómia skútra, ktorý je skôr vyšší ako dlhší to síce moc neuľahčuje, ale nech. Keď to tam už dali, neprekáža to. Hlavné je, že vodorovná plocha je pekne priestranná, týka sa to šírky, ale aj dĺžky. Ďalšie plus je podsedadlový priestor. Na skúter týchto rozmerov a tejto veľkosti kolies je veľkorysý aj vďaka tomu, že v ňom nie je palivová nádrž. Okrem prilby sem toho zmestíte oveľa viac. Ak by nestačilo, za sedadlom je nosič, na ktorý ľahko upevníte prídavný kufor. Súčasťou nosiča sú aj držadlá pre spolujazdca, ktoré rovnako dobre poslúžia aj pri manipulácii so skútrom na mieste - ďalší príjemný detail, ktorý na mestskom približovadle oceníte.

dsc8312.JPG
dsc8363.JPG
dsc8346.JPG
Nič náročné, nič prevratné, samé samozrejmosti, ale celkom dobre vyskladané. V tom je to čaro instantného „žrádla"... A nič prevratné sa nedeje ani v oblasti dizajnu, jednoduché a kompaktné tvary sú tu doplnené jemnými hranami a špicami, dobrým korením sú tu LED svetlá, ktoré dodávajú šmrnc. Aj denné LED pásiky, aj hlavné osvetlenie vyzerajú sviežo, moderne, tak trochu drzo a agresívne. Pohľad na nástrahy mestských ulíc vám neruší žiadny veľký plexištít. Čo na tom, že miniatúrny štítok pred náporom vetra moc neochráni – Jet14 EVO je stavané na mestské rýchlosti, pri nejakej tej 50-ke žiadnu ochranu nepotrebujete.
dsc8351.JPG
dsc8347.JPG
Maximálka nie je vysoká, sotva dosiahnete stovečku. Naproti tomu skútrik poteší živším prejavom pri rozbehoch a pri zrýchľovaní v nižších sférach. Hore už žiadne zázraky nečakajte. Za malým štítkom sa krčia jednoduché rúrkové riadidlá, medzi tým kompaktná hranatá prístrojovka. Tá už úplne jednoduchá nie je, displej je dokonca farebný. Z elektrovýbavy poteší aj USB port A aj C, takže si za jazdy môžete napríklad nabíjať mobil.
dsc8326.JPG
dsc8332.JPG
dsc8375.JPG
Cenovka pod hranicou 3.000 eur vyzerá dobre, za túto sumu dostanete dobre mestského bojovníka, ktorý je do mestskej premávky vyzbrojený všetkým potrebným a užitočným.

Technické údaje

Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, zdvihový objem: 125 ccm, maximálny výkon: 9,3 kW / 12,6 k pri 7.500 ot./min., najvyšší krútiaci moment: 11 Nm pri 6.000 ot./min., príprava zmesi: elektronické vstrekovanie, zapaľovanie: elektronické, štartér: elektrický, prevodovka: variátor, spojka: automatická odstredivá.

Rám: oceľový rúrkový, odpruženie: vpredu: teleskopická vidlica, vzadu: dve pružiace a tlmiace jednotky, brzdy vpredu: kotúčová s priemerom 260 mm, vzadu: kotúčová s priemerom 220 mm, ABS, kolesá: zliatinové, pneumatiky: vpredu: 100/90-14", vzadu: 120/80-14".

Rázvor: 1.370 mm, výška sedadla: 790 mm, objem palivovej nádrže: 7,2 l, hmotnosť: 130 kg, cena: 2.999 eur.

Skúter na test zapožičal: Moped Slovakia, Kolárovo

Buďte s nami v kontakte

Komentáre