Svojrázny sebavedomý suverén - SYM ADX 125i

V ponuke značky SYM dominujú skútre a treba uznať, že je z čoho vyberať. Výrobca nás zásobuje množstvom modelov a odvaha mu nechýba. Menšie športové stroje, ale aj retro modely, samozrejme aj väčšie kúsky, väčšie kolesá, väčšie objemy... Ponuka je pestrá a k najčerstvejším prírastkom patrí novinka ADX. Ako inak, takisto trochu svojrázna, sebavedomá a odvážna. Malý svalnáč s techno vzhľadom si ide svojou cestou...

Svojrázny sebavedomý suverén - SYM ADX 125i
Svalnatý, ale nie veľký

Nováčik menom ADX pôsobí vyslovene svalnatým dojmom. Nie je však príliš veľký. Prirovnať by sa dal k boxerovi ľahkej váhy. Malý, subtílny, šľachovitý a samozrejme mrštný a obratný... No aj keď je ADX neveľký skúter, je až nečakane priestranný. Ťažko to verne opísať slovami, treba to naživo vyskúšať. Čo sa však dá opísať celkom presne, to je fakt, že aj jazdec s výškou 185 cm tu má vo všetkých smeroch dostatok miesta. Posed je príjemný, uvoľnený, kolená sú približne v pravom uhle.

dsc9767m.jpg
Super je, že dostatok miesta je aj pred kolenami. Kapotáž je v horných partiách skôr minimalistická, takže kolená sa za ňou nemusia tiesniť. Na menších skútrikoch sa kolená niekedy zvyknú biť aj s riadidlami, občas sa stáva, že pri otáčaní v úzkych mestských uličkách musíte koleno vystrčiť von, aby ste mohli riadidlá naplno vytočiť. To však nie je prípad ADX. Aj v tomto smere je miesta dostatok. Keď už sme pri riadidlách – tie sú na skútrové pomery netradičné – odhalené rúrkové. Čo je však dôležitejšie, sú príjemne široké, skvele padnú do ruky a majú významný podiel na ovládateľnosti skútra a pocite dokonalej kontroly nad strojom. Páčky takisto dobre sedia „do ruky", sú pomerne dlhé a každá veľkosť dlane a prstov si na nich nájde svoje miesto. Je to ďalšie malé plus pre dobrý pocit z rozloženia ovládacích prvkov. Napriek tomu, že nejde o nejaký maxiskúter, spomínali sme, že miesta je tu dosť a platí to aj v prípade, že veziete spolujazdca. Sedadlo je dostatočne dlhé, naviac dobre tvarované s jednoznačne oddelenými časťami pre vodiča a spolujazdca. Pasažier má k dispozícii robustné, široké výklopné stupačky a ocení aj masívne držadlá. Mimochodom, tie sú skvele umiestnené a výborne tvarované aj na manipuláciu so skútrom na mieste. A v neposlednom rade nápadito dokresľujú dizajn skútra – plynulo nadväzujú na tvary kapotáže, opticky zvyšujú zadnú časť stroja a takisto majú svoj podiel na spomínanom „svalnatom" vzhľade. Dojem húževnatosti a odolnosti vozidla umocňujú aj černe plasty v spodnej časti, ako aj viacero hrán a prelisov. Daňou za relatívne kompaktné rozmery skútra je malý odkladací priestor pod sedadlom. Zmestíte doň len menšiu, otvorenú prilbu a popri nej ešte nejaké drobnosti. Na ďalšie drobnosti poslúži aj odkladacia schránka pred ľavým kolenom. Ovládanie zapaľovania, ale aj otvárania sedadla, veka nádrže a zamykania riadenia je bezkľúčové, pomocou otočného ovládača pred pravým kolenom. Hneď vedľa je USB konektor napríklad na nabíjanie mobilu.
dsc9797.JPG
dsc9791.JPG
dsc9806.JPG

Výbavou sa nestratí

Aj keď je ADX „len" 125-ka, môže sa pochváliť slušnou porciou moderných technológií. Okrem spomínaného bezkľúčového ovládania je to napríklad TFT prístrojovka – pekne výrazne jasná a prehľadne usporiadaná.

dsc9794.JPG
Po zotmení sa automaticky prepína z denného (bieleho) do nočného (čierneho) režimu. Celý systém osvetlenia je LED-kový. Nie celkom bežná pre túto kubatúru je aj kontrola trakcie TCS. Nechýba ani štart-stop systém automatického zhasnutia motora pri státí napríklad na križovatke. Ak by vás to otravovalo, môžete ho deaktivovať prepínačom pri pravej rukoväti. Ak ho raz vypnete, zostáva vypnutý až pokiaľ ho opäť nezapnete. Naproti tomu, ak vypnete trakčnú kontrolu, tá sa po každom zapnutí zapaľovania automaticky aktivuje.
dsc9802.JPG
dsc9809.JPG

Športové gény

Postavou je ADX prispôsobené do ulíc mesta. Ponúka síce dostatok priestoru aj komfortu aj vyšším postavám, nie je však príliš zavalité. Spolu s dobrou ergonómiou je to zárukou hravej ovládateľnosti. Napriek tomu, že má skútrik pomerne slušnú svetlú výšku a umožňuje zdolávať aj nejaké tie obrubníky, celkovo je ťažisko umiestnené príjemne nízko. Svoj podiel na tom má aj nádrž v podlahe, resp. v stredovom tuneli. Mimochodom, ponúka slušný objem až 15 litrov, to je údaj, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani objemnejšie skútre. A v neposlednom rade k zníženiu ťažiska prispieva aj skutočnosť, že v horných partiách je skútrik skôr subtílny, kapotáž pred kolenami vyslovene kompaktná, riadidlá sú napríklad úplne bez plastových krytov a ani plexištít nie je nijako veľký. Zo skútra tak srší dojem ľahkosti. A ten sa nestráca ani pri manévrovaní v hustej premávke, ADX sa ochotne prehadzuje zo strany na stranu, smer mení vyslovene hravo a nepôsobí pritom nervózne, či roztrasene. Nohy majú dobrú oporu a dostatok miesta na pomerne dlhých plošinách, nechýbajú ani vyvýšené šikminy v ich prednej časti. Spolujazdec zasa ocení pohodlne široké výklopné stupačky. Športové ambície podčiarkuje aj tvrdšie ladené odpruženie. Na jednej strane je to skvelé pre precízne ovládanie a ukážkovú stabilitu, na druhej strane musíte počítať s nižším komfortom pri jazde po rozbitých mestských uliciach.

dsc9799.JPG
dsc9804.JPG
Na plyn reaguje ADX pomerne svižne, samozrejme všetko v rámci 125-kovej kubatúry. Maximálka atakuje údaj 100 km/h a ani pri tejto rýchlosti sa motor neprejavuje vibráciami, či prílišným hlukom. Celkovo je pohonná jednotka maximálne kultivovaná, relatívne tichá a skvelý dojem zanechá hneď pri štartovaní. Žiadne cvaknutie štartéra, či mechanické zvuky štartovacieho prevodu. Úlohu štartéra tu prevzal alternátor. Oceníte to aj pri stop-štart systéme. Keď motor na križovatke zhasne, skúter sa úplne spontánne rozbehne prakticky okamžite po otočení plynovou rukoväťou.
dsc9667m.jpg
dsc9689m.jpg

Technické údaje

Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, zdvihový objem: 125 ccm, maximálny výkon: 9 kW / 12,2 k pri 7.500 ot./min., najvyšší krútiaci moment: 11,5 Nm pri 7.000 ot./min., príprava zmesi: elektronické vstrekovanie, zapaľovanie: elektronické, štartér: elektrický, prevodovka: variátor, spojka: automatická odstredivá.

Rám: oceľový rúrkový, odpruženie: vpredu: teleskopická vidlica, vzadu: jedna pružiaca a tlmiaca jednotka, brzdy vpredu: kotúčová s priemerom 260 mm, vzadu: kotúčová s priemerom 230 mm, ABS, kolesá: zliatinové, pneumatiky: vpredu: 120/70-13", vzadu: 130/70-13".

Rázvor: 1.390 mm, výška sedadla: 810 mm, objem palivovej nádrže: 15 l, cena: 3.799 eur.

Skúter na test zapožičal: Moped Slovakia, Kolárovo





Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre