Maverick ako radikálne športové náradie si doteraz musel vystačiť s výkonom „len" dvesto koní. Konštruktéri na agregáte por
iadne zapracovali a výsledkom je úctyhodný nárast výkonu na 240 k. Koncepcia zostáva rovnaká, teda turbom preplňovaný radový trojvalec, samozrejme z dielne Rotax. Po prvýkrát je spriahnutý so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovku. Tá má plne automatický režim, prípadne môžete do radenia prevodov zasiahnuť manuálne – páčkami pod volantom. K dispozícii sú tri jazdné režimy – Normal, Sport a Sport+. Majú rozdielne nastavenia nielen čo sa týka reakcie na plyn, ale aj otáčok, pri ktorých prevodovka preradí. Výrobca uvádza, že okrem zvyšovania výkonu vývojári zapracovali aj na zvýšení odolnosti a výdrže.Revolučný motor si pýta aj revolučný podvozok. Základom je rám z oceľových rúrok. Oproti predchodcovi bola opäť zvýšená pevnosť. Maverick R má úctyhodné vonkajšie rozmery – šírku až 77 palcov (195,6 cm) a rázvor osí kolies 274,3 cm. To je prísľubom ukážkovej stability. Nápadný je kompletne prepracovaný systém odpruženia, všimnite si predovšetkým netradične tvarované ramená zavesenia kolies. Zdvihy pruženia sú 63,5 cm vpredu a až 66 cm v prípade zadných kolies. Výbornú prejazdnosť terénom sľubuje aj svetlá výška 43,2 cm. Novinka stojí na Smart-Shox tlmičoch Fox Podium a elektronika vyhodnocuje ich nastavenie až 200-krát za sekundu.
Maverick R bol prepracovaný aj v kabíne. Vodiča privíta Ergo-Lok kokpit so sedadlami nastaviteľnými v štyroch smeroch. Neprehliadnuteľný je veľký dotykový displej prístrojovky s konektivitou, uhlopriečku má 10,25 palca (26 cm). Novinkou v ovládacích prvkoch sú spomínané páčky pod volantom, ktoré umožňujú bleskurýchle preradenie. V základe nechýbajú odkladacie priestory vrátane vodeodolnej schránky napríklad na mobil, ale ani polovičné dvere. Ako je v Can-Am dobrým zvykom, k dispozícii bude nespočetne veľa originálnych doplnkov, medzi ktorými nebude chýbať ani kompletné uzavretie kabíny a veľa iného, čo posádke neporovnateľne zvýši komfort.