Dlhšia výdrž batérií & rekuperácia
Prvá generácia elektrického modelu Freeride E-XC je na trhu už pár rokov a redakcii sme si ju dokonale zamilovali. Je zábavná, jazdí "zadarmo", no hlavne jazdí úplne potichučky. Vďaka elektrickému motoru bez prevodovky jazdí úplne jednoducho, takže to zvládne aj úplný začiatočník. Je to snáď ľahšie ako jazda na bicykli. No bohužiaľ elektrický Freeride práve nepotešil tých, čo chceli jazdiť viac ako hodinku bez dobíjania alebo výmeny batérie. Každopádne svet sa medzitým zmenil a vývov v elektrických článkoch pokročil zase o kus vpred. KTM vymenila dodávateľa batérií a tie nové od Sony poskytujú až o 50 percent vyšší dojazd, čo znamená predĺženie z jednej na 1,5 hodinky offroad jazdenia. Pri prepnutí na slabší eko réžim a využívani rekuperačného brzdenia dokonca môže dojazd narásť až na dve hodinky. A to už je celkom pekný kus cesty v teréne. Nová batéria má navyše super životnosť. Po 700 nabíjacích cykloch by stále mala mať 70 percent svojej originálnej kapacity.
Vylepšený podvozok
Okrem novej batérie sa dôležité zmeny odohrali aj na podvozku. Nová je predná vidlica WP XPlor 43 mm i zadná centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka.