Mladík omladol - Honda NC

Nie je to tak dávno, čo Honda v roku 2012 predstavila platformu s kódovým označením NC. Vtedy spôsobili dve, či tri novinky poriadny rozruch. Dospelá motorka za cenu väčšieho skútra? Prirátajte k tomu atraktívnu nízku spotrebu a výsledok bol jasný – odpoveď dílerov väčšinou znela: „máme vypredané"...

Mladík omladol - Honda NC

Traja z jedného
Už od začiatku sa okolo nového dvojvalca rozhodol výrobca postaviť tri rôzne motorky. Agregát mal spočiatku označenie NC700, výkon tesne nad 35 kW a v ponuke boli celkom pochopiteľne aj mierne priškrtené verzie s výkonom presne 35 kW kvôli vodičákom triedy A2. Krátko po premiére sa však výrobca rozhodol pre výraznejšiu modernizáciu a zmena označenia na NC750 naznačila, že motor narástol čo sa týka objemu, ako aj výkonu. Dnešná 750-ka už poskytuje viac ako 40 kW výkonu, v prepočte takmer 55 koní. Spomínaná trojica modelov pozostáva z naháča menom NC750S, turistickejšie ladeného cestovného endura NC750X a sortiment spestruje špecialitka menom Integra – kombinácia skútrovských tvarov, komfortného posedu a dobrej ochrany pred nepriazňou počasia spolu s jazdnými vlastnosťami motorky. Týka sa to nielen tuhého podvozku, ale predovšetkým motora s možnosťou manuálne – ručne pomocou tlačidiel meniť prevodové stupne.

Športovejšie S-ko
Naháč NC750S vzhľadovo značne omladol, týka sa to predovšetkým špeciálneho čierno-červeného farebného prevedenia, ktoré vidíte na fotke hore. Červené disky kolies, či dvojfarebný poťah sedadla mu dávajú športovejší nádych. Švihácky vyzerá aj nový, kratší tlmič výfuku s päťuholníkovým zakončením. Pravdepodobne si ho vynútili nové emisné normy, no výrobca udáva, že zároveň má hlbší tón, vďaka čomu bude NC-čko pôsobiť ešte dospelejšie. Nič to však nemení na tom, že ide o motorku vhodnú do rúk aj začínajúcim jazdcom, ktorí ocenia kompaktné rozmery, nízke sedadlo a výbornú ovládateľnosť.

Mierne úpravy sa udiali aj v útrobách stroja, konkrétne v elektronike. Verzia s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DCT dostala 3 módy športovejšieho režimu S a upravený softvér manuálneho aj automatického režimu prevodovky. Mladistvý dizajn umocňuje aj inovovaný svetlomet s LED-kami a zaujímavosťou je po novom možnosť voľby farby podsvietenia prístrojovky – na výber máte až z 9 odtieňov. Možné je tiež zvoliť menenie farby podsvietenia podľa otáčok, zaradeného prevodu, či režimu prevodovky v prípade DCT verzie.

Praktickejšie X-ko
Dobrodružnejšie – cestovnejšie ladená verzia NC750X pôsobí dospelejším, rozmernejším dojmom a bude teda častejšou voľbou pre vyšších jazdcov. Poskytne im jednoducho viac priestoru už len tým, že sedadlo je v porovnaní s S-kom o 4cm vyššie. O celé 4 cm oproti staršej NC750X je teraz vyšší plexištít, čo má vplyv na lepšiu ochranu pred vetrom. A v neposlednom rade tu máme viac miesta aj pre batožinu – odkladacia schránka v priestore, kde sa bežne zvykne nachádzať palivová nádrž, má objem zväčšený o jeden liter. Modernizácie sa dočkalo aj pruženie – vzadu pribudla možnosť nastavenia predpätia, vpredu dostala miesto inovovaná vidlica Showa. Ostatné zmeny sú zhodné s modelom NC750S, nájdete ich teda o pár riadkov vyššie.

Do tretice Integra
Hybridné vozítko menom Integra akoby k dvojici S a X ani nepatrilo, no zdieľa s nimi nielen identický agregát, ale aj oveľa viac. V prípade tohto „skútra" by ste zbytočne hľadali manuálnu prevodovku, k dispozícii je len s dvojspojkovým automatom. Ovládacia elektronika prevodovky dostala rovnaké úpravy ako v prípade zvyšných dvoch súrodencov. Ani Integru neobišiel nový výfukový tlmič, prístrojovka s možnosťou zmeny farby podsvietenia, či LED-kové osvetlenie. Rovnako ako enduro X, aj Integra dostala modernizované komponenty pruženia vpredu aj vzadu.

A čo ďalej?
Budúcnosť v Honde naznačili napríklad dvojspojkovou prevodovkou, či napríklad aj modelom Integra, kde sú skombinované jazdné vlastnosti motorky s praktickou jednoduchosťou skútra. Výrobca však nemohol prehliadnuť trend „adventúrnych" motoriek a prišiel s konceptom dobrodružného skútra. Čo takýto skúter obnáša? Okrem „drsnejšieho" vzhľadu sú to hlavne vyššie zdvihy pruženia, väčšia svetlá výška a hrubší dezén pneumatík, ktoré naznačujú lepšie jazdné vlastnosti nielen v rozbitých mestských uliciach, ale aj v prípadnom ľahšom teréne. Zaujímavé sú tiež vyplatené disky kolies, či široké športové riadidlá.

6498016ymnc750x.jpg
67731cityadventureconcept.jpg
6598616ymnc750x.jpg
6377116ymnc750x.jpg
265982014nc750x-1.jpg
6593016ymintegra.jpg
7090616ymnc750s.jpg

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre