Harley-Davidson Summer Vibes Ride 2024

Pondelkové rána väčšinou nezačínam v sedle svojho „Hárleja", ale koncom leta bol na to dôvod. Čakalo nás podujatie Harley-Davidson Summer Vibes Ride 2024. Dva dni jazdy po najkrajších a najkľukatejších cestách na východnom Slovensku...

Harley-Davidson  Summer Vibes  Ride 2024

Kamión plný motoriek Harley-Davidson pravidelne brázdi cesty a vozí americké stroje k jednotlivým dílerom, kde si ich môžete vyskúšať. Jednu takúto zástavku mal aj v Harley-Davidson Prešov, kde si motorky mohli vyskúšať pozvaní slovenskí a českí novinári. Privítal nás marketingový riaditeľ Harley-Davidson pre strednú Európu Michael Carney: „Priviezli sme vám sem plný kamión našich motoriek aj s našou najhorúcejšou novinkou CVO Road Glide ST so športovým Showa podvozkom! Vyberte si model, ktorý chcete a počas dňa si motorky vystriedajte."Martin Vichrest, majiteľ prešovského dílerstva a človek, ktorý pre nás vybral trasy na H-D Summer Vibes Ride, mi povedal: "Začni tamtou krásavicou, zákruty volajú." Nechal som si poradiť a osedlal Low Rider ST. Veľmi pohodlný posed, ruky aj nohy si okamžite našli svoje miesto. Do bočných kufrov som si hodil vodu, „nepremoky" a vyrazili sme. Priznám sa, mám rád technológie a to aj na motorkách. No v prípade modelu Low Rider ST mi vôbec nechýbali. Stačil mi 2,14 palcový LCD displej, ktorý zobrazuje rýchlosť, zaradený prevodový stupeň, dojazd, hodiny, počítadlo kilometrov a stav paliva v nádrži. Podvozok a motor Milwaukee-Eight 117 je vyladený tak, že po chvíli sme si na seba zvykli.

foto03.jpg
foto02.jpg
foto04.jpg

Keď prišlo prvé striedanie, bol som rýchly a ulovil som si rovno CVO Road Glide ST. Už som spomínal, že táto motorka má plne nastaviteľný podvozok Showa. Nádobky zadných tlmičov sú spolu s ovládacími prvkami vyvedené nad zadné kufre. Je to viac než zaujímavý dizajnový počin, ale má to aj praktickú stránku, ľahšie sa k nim dostanete a ich nastavovanie je tak jednoduchšie. Podvozok sa bezproblémovo vyrovnáva s nerovnosťami na ceste a ja doslova žasnem! Tento stroj napriek hmotnosti 363 kg prechádza zákruty ako nôž maslom. Ešte jedna vec. Motor MiIwaukee-Eight 121 je motor s najvyšším výkonom a točivým momentom, aký kedy v Harley-Davidson osadili do svojej sériovo vyrábanej motorky. Výsledok? Grandiózne zrýchlenie a ťah predovšetkým v strednom pásme.

foto08.jpg
foto09.jpg
foto010.jpg
Ďalšia zástavka mi priniesla môj obľúbený model – Street Glide. Skôr ako sme vyrazili som si na 12,3 palcovom dotykovom TFT displeji „pošťukal" všetky možné veci. Jazdné režimy na touringu? Áno! Rain, Road, Sport a Custom. Kombinácia najnovšej generácie motoru Milwaukee-Eight117 s objemom 1923 cm3 a krútiacim momentom 175 Nm spolu s elektronicky ovládaným výfukovým systémom odDr.Jekill and Mr.Hyde ma stále nabádala k „hraniu sa" s plynovou rukoväťou. Výhodou tohto systému je to, že sa dá vypnúť, ak potrebujete byť nenápadný. Aj keď pôjdete viac „potichu", vďaka novému dizajnu budete aj tak neprehliadnuteľný. Jazda pokračovala ďalšími zákrutami až na Spišský hrad. Táto motorka ide presne tak, ako chcete. Žiadne „presviedčanie" do zákrut sa nekoná. Všetko ide ľahko, rýchlo a komfortne.
foto012.jpg

Prišla streda, druhý a zároveň posledný deň jazdenia. Čo si vyberiem? Prvá voľba padla na Road Glide v nádhernej bielej perleťovej farbe. Opäť som si preklikal nastavenia. Všetky nové modely majú už spomínaný 12,3 palcový TFT dotykový displej, céčkové USB pripojenie a nabíjanie telefónu. Navyše, jablkové smartfóny majú aj bezdotykové zrkadlenie. Predná „žraločia" kapotáž dáva jasne najavo dominanciu medzi touringovými modelmi. Nová Road Glide je prítulná ako mačička a zákruty prechádza s neobvyklou ľahkosťou. Prevádzková hmotnosť 380 kg, k tomu moja osobná stovka a ovládanie je doslova hračkou. Motorka si drží svoju stopu a ja sa celý deň usmievam do prilby až do momentu, kedy musíme zmeniť a skrátiť trasu, pretože nás začínajú sprevádzať búrkové oblaky a je po peknom počasí. Prepínam jazdecký mód na Rain.

foto019.jpg
foto022.jpg
Odozva plynu je jemnejšia a k slovu sa dostávajú bezpečnostné systémy Harley-Davidson Rider Safety Enhancements, medzi ktoré patria aj náklonové ABS (C-ABS), kontrola trakcie v zákrutách (C-TCS), prepojenie brzdného účinku (C-ELB), ale aj ďalšie. Do hotela sme prišli mierne zmoknutí a bolo to naozaj tesné, pretože potom už sa v Prešove strhla celkom slušná búrka. Napriek tomu záveru však celá akcia Harley-Davidson Summer Vibes Ride dopadla skvele. Možnosť vyskúšať si modely naprieč celým spektrom tu nie je každý deň...

text: Roman Nadányi, foto: autor a J. Altner


foto015.jpg
foto038.jpg
foto025.jpg
foto024.jpg
foto029.jpg
foto030.jpg
foto028.jpg
foto041.jpeg
foto035.jpg
foto040.jpeg
foto017.jpg
foto019.jpg
foto037.jpg
foto031.jpg
foto016.jpg
foto018.jpg
foto039.jpg


Buďte s nami v kontakte

Komentáre