Expedičný severan
Dobrodružné prevedenie Nordenu je na prvý pohľad oveľa výraznejšie, farebnejšie a jednoznačne krajšie ako základná čierna verzia Nordenu. V modro bielej farebnej kombinácii je Expedition fakt kusisko krásnej motorky. Vďaka vyššiemu turistickému štítu bude zároveň pohodlnejší a určite lepšou voľbou na cestovanie. Aj keď taktýto vysoký turistický veterný štít si vlastne môžete kúpiť aj na štandardný Norden. V sériovej výbave dostanete k Nordenu Expedition aj sadu bočných tašiek spolu s nosičom, ktoré síce vyzerajú štýlovo, ale nejaký extra náklad do nich práve nezmestíte - ich spoločný objem je len 36 litrov. Turistické sedadlo bolo pohodlné už aj v minuloročnej verzii Nordenu, teraz je však naviac vyhrievané, rovnako ako sú vyhrievané aj rukoväte. Dobrodruhov určite poteší aj hlavný stojan, bez ktorého je oprava defektu v divočine viac-menej nemožná. A spodný hliníkový kryt motora a nádrže má tiež jednoznačne pozitívne účinky na dobrodružnejší charakter tohto cestovateľa. Je fakt masívny s krásnymi výraznými zvarmi, takže pôsobí pekne robustne.
O triedu lepší
Nádrž má sériový objem 19 litrov, čo však určite postačí aj na väčšie dobrodružstvá, pretože v kombinácii s normovanou spotrebou okolo 4,5 litra vám vychádza akčný rádius viac ako 400 kilometrov. Kolesá 21 / 19 sú tiež štandardné, no Expedition sľubuje nadštandardné offorad schopnosti vďaka úplne novému pruženiu, ktoré je určite jeho najväčším tromfom. Top komponenty WP s označením XPLOR používa aj KTM Adventure R! Predná plne nastaviteľná vidlica má masívny priemer 48 mm a zdvih až 240 mm. A samozrejme je plne nastaviteľná rovnako ako zadná centrála WP XPLOR s totožným zdvihom. Tento podvozok funguje v KTM Adventure R fakt luxusne aj pri ostrom nasadení v teréne, vďaka čomu bude Norden Expedition zaručene patriť medzi top modely v segmente tých zábavnejších offroadovejších cestovných endúr. Slovenská cena bola nastavená na 15.940 eur, čo je o 1.050 eur viac ako u základnej verzie Nordenu 901.
TEXT: MASSIMO, FOTO: HUSQVARNA