Originál zrodený na okruhoch

Prilba HJC RPHA1 bola navrhnutá a vyvinutá počas niekoľkých rokov sústredeného úsilia a zásadnej spätnej väzby od špičkových športovcov svetovej triedy MotoGP.

Originál zrodený na okruhoch

Poprední inžinieri HJC sa pustili do práce a vytvorili pretekársku prilbu, ktorá je skutočne hodná špičkových športovcov z celého sveta. RPHA1 je ten istý model, ktorý používajú profi jazdci HJC v MotoGP aj WorldSBK a dostupná je aj pre bežných zákazníkov.

Víťazstvo v DNA

Homologizácia plní najprísnejší štandard pravidiel FIM Racing a nových predpisov ECE 22.06. Vonkajšia škrupinu tvoria vystužené materiály vrátane karbónu a karbónovo – skleného hybridného vlákna. To sa odráža na hmotnosti, komforte a hlavne pri rozložení nárazu v prípade pádu. Jej tvar vznikol vo vlastnom modernom laboratóriu vybavenom aerodynamickým tunelom. Tak bola dosiahnutá excelentná aerodynamika, ventilácia a odhlučnenie. Prilba tak vznikala v rôznych simulovaných, aj reálnych podmienkach a testovacie laboratórium malo tie najlepšie dáta. Ten, čo jazdil čo i len dvanásť kôl v pretekoch vie, že bez dokonalého odvetrania je to drina. ACS, pokročilý ventilačný systém dosahuje najlepšie hodnotenie v MotoGP. Vnútorná vrstva „SilverCool" je pokročilá antibakteriálna tkanina, ktorá potláča nepríjemný zápach a hlavne rýchlo schne. Interiér sa dá vyberať a nechýba drážka na okuliare. Samozrejmosťou je systém zapínania dvojitým D krúžkom. Taktiež je tu systém pre rýchle odstránenie lícnic zjednodušujúci snímanie prilby z hlavy zraneného jazdca. V balení nájdeme Pinlock a aj „trhačku" pre rýchle očistenie plexi. To má dvojité uzamykanie pre okruhové jazdenie vo vysokých rýchlostiach. Poteší aj systém EASY na rýchlu výmenu plexištítu bez použitia náradia. Bonusom je potom 5 ročná záruka od dátumu nákupu, prípadne sedem rokov od dátumu výroby. Nakoniec treba spomenúť širokú farebnú škálu nielen samotných prilieb RPHA1, ale aj rôzne farebné verzie plexištítu. V našom teste sme zvolili červený odtieň.

113976prilbahjcrpha1lovismc1sf.jpg
1145041plexihjchj35.jpg

V prilbe z MotoGP

RPHA1 mi robila spoločnosť pri testoch Honda v Portugalsku na okruhu v Portimao. Nájsť lepšie miesto na otestovanie sa snáď nedalo. Značné prevýšenia a nárazy vetra po opustení tribún sa oprú nielen do jazdca, ale dokážu zamávať aj s celou motorkou. Prilba sa nasadzuje ľahko, ale inak je dosť pevná a pôsobí „tvrdo", čo mi vyhovuje. Doteraz som používal na pretekoch hlavne staršiu a „civilnejšiu" verziu, RPHA11, mal som dve. Staršia generácia je tesnejšia. Po prvých jazdách som si hneď pochvaľoval dobré vetranie. Ventilácia je vyrovnaná, vzduch nejde viac do hornej časti, ako býva zvyklom pri iných modeloch, ale prúdi v celej prilbe. Neskôr pri jazdách na Fireblade, kedy rýchlosť atakovala 300 km/h, som si všimol to najdôležitejšie. Či som si zaľahol, alebo nie, prilba nemala tie nepríjemné turbulencie, kedy by môj krk musel bojovať s vetrom. Dávam body za plnenie úlohy zadnému „spoileru", kedy je pri otvorení vetrenia časť vzduchu smerovaná na tento spojler. Prilba je neskutočne kľudná aj keď idem hlavou na stranu a pozerám do apexu. Asi najviac ma dostalo práve toto, ako dokázala ustáť cestu vzduchom pri veľkej rýchlosti bez kmitania a turbulencií. Ten pokoj mi pomáhal sústrediť sa na trať. Aj keď čísla nepustia a hmotnosť je vyššia ako pri RPHA11, pocitovo je to menej. Čo je tiež super, je výhľad popod vrchný okraj, keď som bradou na nádrži. Prilba mi sadla perfektne a veľmi rýchlo som si na ňu zvykol.

181982honda-cbr1000rrcbr600rr-ym24-5446jpg0.JPG

Najlepšia RPHA?

RPHA1 je pre mňa jednoznačne najlepšia prilba na okruh, akú som mal na hlave. Jej vetranie plus aerodynamika vo vysokých rýchlostiach nemajú konkurenciu. Ak by som váhal či si vybrať aktuálny „civilnejší" model RPHA12, alebo lepšie vybavenú a športovejšie ladenú RPHA1, určite volím „jednotku", aj keď je mierne drahšia. V balení s RPHA1 dostanete nielen Pinlock a trhačku, ale aj nalepovací zadný spojler, ktorý výborne plní svoju funkciu. Ja už inú prilbu nechcem. Na okruhu som ju používal ja i Carlos z českého Motohouse a náš názor bol úplne rovnaký.

Cena HJC RPHA1 od: 699 eur,

cena zobrazenej HJC RPHA1 LOVIS: od 799 eur.

www.petroaspol.sk

SÚŤAŽ O PRILBU:

Nami testovanú HJC RPHA1 môžete vyhrať, stačí, keď nám na e-mail: svetmotocyklov@pobys.sk do konca mája napíšete MENÁ TROCH JAZDCOV, ktorí v niektorom zo svetových šampionátov v aktuálnej sezóne používajú HJC RPHA1.

1139762prilbahjcrpha1lovismc1sf2.jpg

Text: Dušan „Campa" Lysák, foto: Honda EU, HJC

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

SADA NA ÚDRŽBU REŤAZE

SADA NA ÚDRŽBU REŤAZE

3.12.2023
Autor: redakcia
Bunda MACNA TERRITOR

Bunda MACNA TERRITOR

30.11.2023
Autor: redakcia
Bunda MACNA ASPIRE

Bunda MACNA ASPIRE

15.11.2023
Autor: redakcia
KRYCIA PLACHTA

KRYCIA PLACHTA

12.11.2023
Autor: redakcia

Komentáre