Drag, Drift & Tuning majáles

Sú dni, kedy pravému milovníkovi motorizmu nič nechýba. Takým bol aj tohtoročný 1.máj, počas ktorého sa zišli na Slovakia Ringu ľudia rovnakého „vierovyznania" osláviť sviatok práce po svojom.

Drag, Drift & Tuning majáles

Hlavnými atribútmi Power festu boli šprintéri na rýchlych autách a motocykloch, šialení driftéri zo šiestich krajín, ktorí sa nebáli dať bokom svoje mašiny v nájazdovej rýchlosti až 160km/h, majitelia vzácnych garážových klenotov a fanatici decibelov. K tomu sa pridružilo dokonalé počasie a množstvo divákov bažiacich po vôni spáleného benzínu a gúm...

Do zápolenia na cieľovej rovinke s meranou vzdialenosťou 304,8m (1000stôp) sa zapojilo celkovo 139 pretekárov rozdelených do troch základných kategórii – Autá Street, Autá Profi a Motocykle, v následnom delení do príslušných tried. Najrýchlejším na štyroch kolesách bol s časom 7,913sek. Zsolt Jóba (1200k Nissan GT-R35), ktorý uháňal v cieli rýchlosťou 228km/h, spomedzi motorkárov najprestížnejšiu cenu bral do Rakúska Peter Seebacher na drag špeciáli BMW S1000RR nitro, ktorý si pripísal výsledok 7,261@248km/h.

dsc1464160.JPG
dsc04.JPG
dsc1679196.JPG
copy_dsc046.JPG
copy_dsc1679196.JPG
dsc1516168.JPG
dsc1538172.JPG
dsc1002084.JPG

Promotér českého driftingového seriálu Zapal to! stanovil limit závodníkov v počte 30, ktorý sa v predregistrácii naplnil a štartová listina sľubovala už predom poriadnu nálož dymu. Tri desiatky driftovacích áut s výkonmi až cez 1000 koní priklincovali návštevníkov k sedačkám tribúny, ktorá práskala vo švíkoch. Najzdatnejším majstrom volantu a ovládania rozzúreného zadku sa ukázal byť Michal Reichert z Čiech, jazdiaci na 1100hp BMW M3 turbo, ktorý sa ďalšie stupienky víťazov posunul Tamása Magyara (HU) – 800hp „Terrorbenz" a Filipa Vimpela (CZ) – BMW E46. Treba navyše spomenúť, že sa v silnej medzinárodnej konkurencii do TOP8 dostal aj Slovák Roman Porubiak pretekajúci na 700hp Mercedes CLK.

dsc02.JPG

Ako tomu býva zvykom na Power festoch – dynamické disciplíny boli aj tento krát doplnené o výstavu jedinečných áut v paddocku a divácky tiež obľúbené meranie dB audio sústav a výfukov. V aj pre divákov otvorenom, autami naplnenom depe sa ligotali disky, hrala hudba, duneli výfuky, piekla klobása a prehadzovali zničené pneumatiky. K tomu všetkému sa na cieľovej rovinke predviedla kuriózna ukážka tandemovej jazdy v šmyku auto vs.motokaskadér. Čo viac si môže želať petrolhead..? Tretie kolo šampionátu sa odjazdí 27.mája na letisku v Trenčíne.

ch3a1141.jpg
dsc1444154.JPG
mg8741.jpg
dsc046.JPG

Šprinty na 304,8m (víťazi v jednotlivých kategóriách):
Autá PROFI:
P1: Ivan Cích (Seat Ibiza turbo) SK
P2: Roman Kmeť (VW Golf 2 4x4 turbo) SK
P3: Karel Šavel (turbo monopost) SK
P4: Tibor Eötvös (Š1000MB 2.5VTEC) SK
P5: Stanislav Strečanský (Audi 80) SK

Autá STREET:
S0: Dalibor Hutník (Škoda 110R) SK
S1: Ľuboš Tóth (Seat Ibiza) SK
S2: Lukáš Janičík (Honda Civic turbo) SK
S3: Branislav Murár (VW Golf Mk2) SK
S4: Andrej Košarišťan (Audi TT RS) SK
S5: Zsolt Jóba (Nissan GTR) SK
S6: Árpád Tichý (Fiat Bravo) SK
S7: Ľuboš Čelin (BMW 130xD) SK

Drift šprint: Miroslav Majo (BMW E30)

MOTOCYKLE:
M1: Petr Novák (Yamaha R6) ČR
M2: Ladislav Litavský (Honda CBR) SK
M3: Július Vágó (Suzuki GSX-R1000) SK
M4: Milan Muczka (Kawasaki) SK
M5: Stanislav Poživenec (Hayabusa turbo) SK

text & foto: Slovenská šprintérska asociácia, www.dragracing.sk

dsc0961069.JPG

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre