​Zábava na každý deň SUZUKI GSX-8S

Japonská Suzuki nepatrí medzi výrobcov, ktorí každý rok chrlia novinky. Preto príjemne prekvapila predstavením dvoch modelov s úplne novým radovým dvojvalcom. 24 rokov od predstavenia bestselleru SV 650 môžeme privítať na scéne jeho nástupcu. Športový naháč strednej triedy GSX-8S, chce osloviť široké spektrum jazdcov od začiatočníkov po ostrieľaných motorkárov.

​Zábava na každý deň SUZUKI GSX-8S

Spolu s cestovným endurom V-Strom 800DE predstavila Suzuki aj nový naháč strednej triedy GSX-8S. Motocykel má neľahkú úlohu nadviazať na predajné úspechy legendárneho SV-čka, ktoré sa teší veľkej obľube už takmer štvrťstoročie. Zábavný spoločník na každý deň je navrhnutý tak, aby majiteľ mohol jednoducho využiť jeho plný potenciál a užívať si čistý zážitok z jazdy mnoho rokov.

gsx800rqm3cockpit.jpg

Cenovo dostupná zábava

Ako už bolo spomenuté, nový naháč strednej triedy GSX-8S využíva rovnaký základ ako cestovné enduro V-Strom 800DE. Radový dvojvalec s objemom 776 ccm disponuje výkonom 61 Kw pri 8.500 ot./min., čo je približne uprostred medzi tým čo ponúkajú jeho japonskí konkurenti. Yamaha MT-07 dosahuje 54 kW, pričom Honda u svojej novinky Hornet dáva výkon 67,5 kW pri 9.500 ot./min. Vyzerá to, že motor Suzuki bude mať najviac sily v strednom pásme otáčok. Pri jazde s novou GSX-8S oceníme modernú antihoppingovú spojku a štandardne montovaný obojsmerný quickshifter. Bohatá je i elektronická výbava. Zatiaľ čo u aktuálneho modelu SV650 je iba povinný systém ABS, nová 800-vka má tri úrovne kontroly trakcie a rovnaký počet jazdných režimov.

gsx800rqm3fronttyre.jpg
gsx800rqm3muffler.jpg
Všetko sa dá jednoducho nastaviť prepínačom na ľavej strane riadidiel. Dobre vyzerá aj nový farebný TFT displej s denným a nočným zobrazením. Všetky informácie sú prehľadne usporiadané, ale na rozdiel od konkurencie neponúka konektivitu. V porovnaní s novou osemstovkou V-Strom dostal cenovo dostupný naháč trocha skromnejšiu výbavu. Predná upside-down vidlica KYB s priemerom 43 mm má zdvih 130 mm a nastaviť sa dá iba predpätie na zadnej centrálnej jednotke rovnakej značky. Sedemnásť palcové ráfiky sú obuté do pneumatík Dunlop RoadSport 2 šírky 120 a 180 mm. Dobrú účinnosť sľubuje brzdová sústava s dvojicou radiálnych štvorpiestikov Nissin. Po stránke dizajnu jediným spoločným prvkom noviniek Suzuki je dvojica hranatých LED svetiel umiestnených nad sebou. Nástupca SV-čka je taktiež celkom štíhlu motorka s opticky odľahčenou zadnou časťou, ktorá je ešte zvýraznená krátkou koncovkou výfuku. Ak sa Suzuki podarí udržať priaznivú cenu, GSX-8S môže smelo prebrať štafetu modelu SV 650, ktorý zatiaľ zostáva v ponuke.
gsx800rqm3action12.jpg

Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec, rozvod DOHC, 4 ventily na valec, Zdvihový objem: 776 ccm, Vŕtanie x zdvih: 84 x 70 mm, Kompresný pomer: 12,8:1, Maximálny výkon: 61 kW (83 k) pri 8.500 ot./min., Najväčší krútiaci moment: 78 Nm pri 6.800 ot./min., Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie paliva, Štartér: elektrický, Prevodovka: šesťstupňová, Spojka: viaclamelová v olejovej náplni, Sekundárny prevod: reťaz Rám: oceľový chrbticový, Odpruženie vpredu: obrátená teleskopická vidlica KYB, s priemerom 43 mm, zdvih 130 mm, vzadu: hliníková kyvná vidlica, centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka KYB s nastaviteľným predpätím, zdvih 130 mm, Brzdy vpredu: dvojitá kotúčová, radiálne štvorpiestikové strmene Nissin, ABS, vzadu: kotúčová, jednopiestikový strmeň, ABS, Kolesá: zliatinové, Pneumatiky vpredu: 120/70-17, vzadu: 180/55-17 Rázvor: 1465 mm, Výška sedadla: 810 mm, Objem palivovej nádrže: 14 l, Pohotovostná hmotnosť: 202 kg, Cena: 8.990,- eur

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre