Suzuki prináša výrazne vylepšený V-Strom

Model V-Strom bol predstavený v roku 2002 a tento rok teda oslavuje svoje dvadsiate narodeniny. Pri tej príležitosti mu fabrika Suzuki nadelila slušnú dávku inovácií.

Suzuki prináša výrazne vylepšený V-Strom
Krátko z histórie

Modelový rad V-Strom bol predstavený v roku 2002 práve v litrovej verzii DL1000. Šlo o novú generáciu športovo-turistickej motorky. V ľahkom hliníkovom ráme našiel svoje miesto véčkový dvojvalec s uhlom medzi valcami 90 stupňov, ktorý mal svoj pôvod v superšportovom modeli TL. Táto prvá generácia bola na trhu celé desaťročie a predalo sa približne 50.000 kusov. Medzitým v roku 2004 pribudla menšia, ľahšia a dostupnejšia verzia V-Strom 650. Nová generácia litrového modelu bola charakteristická úplne novým dizajnom a výrazne inovovaným motorom, na trh prišla v roku 2013. Z nej sa predalo približne 35.000 kusov. V roku 2017 rozšíril ponuku „juniorský" V-Strom 250. Tretia generácia V-Strom 1000 prišla v roku 2019 (ako model 2020), tentokrát už ako dvojica verzií V-Strom 1050 a V-Strom 1050 XT. Pre rok 2023 teda prichádza už štvrtá generácia „litrového" V-Strom.

Dve verzie

Najväčší V-Strom bol ponúkaný v dvojici verzií aj v posledných rokoch, no rozdiely neboli príliš veľké a hlavným poznávacím znamením dobrodružnejšie ladeného prevedenia s prívlastkom XT boli vypletané kolesá namiesto zliatinových. Tentokrát sa súrodenci odlišujú výraznejšie.

dl1050rrm3cggdiagonal1.jpg
dl1050rjm3cd8diagonal1.jpg
Popri základnej verzii V-Strom 1050 nesie dobrodružnejšie ladený model po novom označenie V-Strom 1050DE. Výraznejšie terénne zameranie naznačuje predovšetkým väčšie predné koleso. Základný V-Strom je ladený viac na cestu a stojí na kolesách s priemerom 17 a 19 palcov, V-Strom s prívlastkom DE má vpredu 21 palcové koleso, ktoré sa lepšie vyrovnáva s terénnymi nerovnosťami. Kolesá tejto verzie sú samozrejme vypletané. Lepšiu ovládateľnosť na nespevnených cestách sľubujú aj širšie, oceľové stupačky a o 40 mm širšie riadidlá v prípade verzie DE. Táto verzia sa líši aj celkovou geometriou podvozku, väčšie predné koleso nie je zďaleka jedinou odlišnosťou. Kyvná vidlica je dlhšia, čím je väčší aj rázvor osí kolies. Spolu s mierne dlhšími dráhami pruženia, väčšou výškou sedadla a v neposlednom rade širšími riadidlami a rozdielnymi stupačkami to budú pocitovo dve pomerne odlišné motorky...
dl1050rrrjm3action219.jpg

Rozsiahlejšia elektronika

Motor je v princípe rovnaký ako u predošlej generácie, no obe verzie majú už v základe pokročilú elektroniku, ktorá bola doteraz dostupná len vo verzii XT. Výrobca ju označuje ako SIRS (Suzuki Intelligent Ride System). Samozrejmosťou je elektronicky ovládaný plyn a trojica jazdných režimov u základnej verzie. Pri modeli DE potom pribúda aj ďalší režim G – ako „gravel", teda šotolina. Okrem neodmysliteľnej trakčnej kontroly v oboch modeloch nájdeme napríklad aj „hill hold control" – asistenta rozjazdu do kopca, či systém uľahčujúci rozbeh, ktorý samočinne zvýši otáčky motora. Za zmienku stojí aj ABS, ktoré detekuje záťaž a podľa toho upravuje svoju charakteristiku. Na to nadväzuje systém zabraňujúci zdvíhaniu zadného kolesa pri prudkom zjazde dolu kopcom. O všetky tieto vymoženosti sa stará šesťosá riadiaca jednotka, ktorá nepretržite stráži polohu stroja a podľa toho jednotlivé systémy zasahujú. Ak by vám tieto odborné výrazy nič nehovorili, určite oceníte také parádičky, ako kompletne LED-kové osvetlenie, úplne novú farebnú prístrojovku, tempomat už v základe a v prípade oboch modelov dokonca nechýba ani obojsmerné rýchloradenie.

dl1050rrrjm3action13.jpg
dl1050rrrjm3action15.jpg

Turista pýta výbavu...

Samozrejme, turisticky ladený stroj sa nezaobíde bez výbavy, ktorá cestovanie spríjemňuje. Základná verzia si v tomto smere oproti predchodcom polepšila. Ponúka napríklad nastaviteľnú výšku sedadla, zatiaľ čo DE má sedadlo napevno. V základe pribudli napríklad aj chrániče rúk. Takisto je tu aj možnosť nastavenia výšky plexištítu. Potešia aj také drobnosti ako USB zásuvka, či klasická okrúhla 12V zásuvka. No a potom je tu ešte bohatá príplatková výbava, z ktorej je nutné spomenúť minimálne kufre – pre obe verzie máte na výber medzi štíhlejšími, športovejšie tvarovanými plastovými kuframi, či robustnejšími hliníkovými kuframi, ktoré môžu byť buď strieborné, alebo čierne. Tankvak, vyššie plexi, vyhrievané rukoväte, hmlovky, či rôzne krytky a nálepky takisto nechýbajú a je toho ešte oveľa viac.



Buďte s nami v kontakte

Komentáre