Nová štvorvalcová štyristovka točí 15.000

Naše sny sa stali skutočnosťou. Kawasaki konečne predstavila pre Európu svoj nadupaný superšport s extrémne zavíjajúcim štvorvalcom, ktorý točí viac ako 15.000 otáčok! A to rovno v troch verziách.

Nová štvorvalcová štyristovka točí 15.000

Kawasaki už tri roky predáva v Thajsku a na Filipínach štvorvalcovú dvestopäťdesiatku ZX-25R (foto dole naľavo). A my sme celý ten čas snívali, že by sa mohla dostať aj k nám do Európy. Nedávno sa začali šíriť správy o pripravovanej štvorvalcovej štyristovke! A teraz sa naše sny stali realitou. Toto sú úplne nové Kawasaki ZX-4R, ZX-4R SE a ZX-4RR, ktoré poháňa asi najviac zavíjajúci motocykel všetkých čias. Malý štvorvorvalcový motor točí viac ako 15.000 otáčok, čo znamená jedno veľké otáčkové porno. Nová ZX štvorka ponúka vo všetkých troch verziách výkon až 80 koní, takže žiaden vodičák A2 vám na túto dvojicu nepostačí. Cieľovou skupinou pre nové superšportové dvojičky nie sú určite začínajúci jazdci, ale skôr nadšenci zábavnej okruhovej jazdy.

kawasaki-zx25r-2.jpg
kawasaki-zx25r-1.jpg

Štvorvalcové štyristovky boli kedysi výsadou japonského trhu, kde mal tento zdvihový objem svoje legálne opodstatnenie. A tak namiesto CBR600F mala Honda v Japonsku v deväťdesiatych CBR400RR (foto hore naľavo). Ale aký má význam dnes takáto motorka, keď je záujem o štvorvalcové superšportové šesťstovky na úplnom dne? Na trhu je aktuálne obrovský počet modelov, ktoré často ponúkajú veľmi podobný a zároveň úplne sterilný jazdný zážitok. A práve v tomto sú nové štyrostovky od Kawasaki úplne výnimočné - pretože tak jedinečný adrenalínový zvk pri rozumnom spotrebiteľskom výkone a rozumne nastavenej cene vám nikto iný na trhu určite neponúkne.

kawasaki-zx4r-2023-4.jpg

Osemdesiat koní z tak malého objemu je inak veľmi slušný počin, ktorý sa Kawasaki podaril len vďaka náporovému saniu vzduchu Ram Air - bez jeho pomoci dosahuje len 77 koní. Rám a jeho geometria sú inšpirované superbike špeciálom Kawasaki ZX-10RR pre preteky World Superbike. Vďaka oceľovému rúrkovému rámu a predĺženej kyvke je zabezpečené ideálne rozloženie hmotnosti medzi predným a zadným kolesom. Vpredu je overená vidlisa Showa SFF-BP (s nastavením predpätia u verzií SE a RR), zadný tlmič je umiestnený horizontálne ako na ZX desine R. Pričom verzia RR má aj úplne rovnaký zadný tlmič Showa BFRC-lite ako ZX-10R.

kawasaki-zx4r-2023-3.jpg

Dva kútúče vpredu sú pri okruhovom nasadení samozrejmosťou, majú priemer 290 mm a radiálne upevnené monobloky. A aj široké pneumatiky sľubujú veľmi slušné správanie v zákrutách - vpredu 120 a vzadu 160 mm. V elektronickej výbave nechýba predný Full LED svetlomet ani 4,3" farebná LCD prístrojovka. Trakčná kontrola KTRC a štyri jazdné režimy (Sport, Road, Rain, Rider) sú tiež v základnej výbave, obojsmerný quickshifter KQS majú len vyššie verzie SE a RR. Dostupnosť u predajcov Kawasaki v Európe by mala byť až na jeseň. My už sa jednoznačne nevieme dočkať prvého zvezenia na tejto malej adrenalínovej rakete a tajne dúfame, že to bude o niečo skôr.

kawasaki-zx4r-2023-2.jpg

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre