Nová Ducati DesertX

Motorka, na ktorú sme čakali ako na zjavenie! Ducati má nové cestovné enduro s retro dizajnom DesertX. A celkom sa tvári, že by sa mu mohlo páčiť nielen na ceste, ale aj v skutočnom teréne.

Nová Ducati DesertX

Pôvodne to mala byť vzduchom chladená osemstovka Scrambler s veľkou nádržou a dizajnom Cagivy Elefant. No je z toho oveľa niečo lepšie! Je to offroad Multistrada 950 s retro dizajnom a terénnymi schopnosťami. Motor z novej Multistrady V2 a Monstera 937 je naladený na 110 koní a 92 Nm. Nechýbajú mu jazdné režimy vrátane špeciálneho Offroad módu a hlavne extra aktívneho Rally módu.

ducati-desertx-2022-6.jpg
ducati-desertx-2022-5.jpg
ducati-desertx-2022-7.jpg
ducati-desertx-2022-10.jpg

ducati-desertx-2022-2.jpg

Nový je priehradový rám, nová ľahká kyvka a hlavne nové komponenty podvozku od značky KYB so zdvihom 230 mm vpredu a 220 mm vzadu, čo už je celkom slušné aj na jazdu v teréne. K tomu veľké 21" predné koleso a vypletané ráfiky kolies - začína to byť vážne veľmi zaujímavé. Aj keď monoblokové brzdy Brembo M.50 poznáme skôr z asfaltu ako terénu. Každopádne výška sedadla 875 mm je vyššia, no stále celkom rozumná, rovnako rozumná je kapacita nádrže 21 litrov. Na zvýšenie kapacity nádrže však môžete pridať ďalšiu 8 litrovú zadnú nádrž. Prístrojovka je samozrejme farebná - 5 palcová (otočená na stojato). A svetlomet ako inak LED-kový. Suchá váha je 202 kg.

ducati-desertx-2022-9.jpg
ducati-desertx-2022-3.jpg
ducati-desertx-2022-8.jpg
ducati-desertx-2022-11.jpg

ducati-desertx-2022-1.jpg

Takže jednoznačne jeden veľmi konkurencieschopný stroj do kategórie motoriek KTM 890 Adventure R a Husqvarna Norden 901. Úspech bude záležať aj od ceny, tá zatiaľ nebola zverejnená. Dostupnosť modelu DesertX je naplánovaná na máj 2022.

ducati-desertx-2022-12.jpg

Buďte s nami v kontakte

Komentáre