Nová S 1000 R je o 6,5 kila ľahšia, za čo vďačí hlavne novému rámu, ktorý vychádza z S 1000 RR, no je trošku užší, má ostrejšiu geometriu a nastaviteľnú pozíciu riadidiel. Brzdy a pružiace komponenty sú tiež prevzaté z RR a v BMW konfigurátore si môžete navoliť aj elektronicky nastaviteľné semiaktívne pruženie.
Štvorvalec z najnovšej generácie S 1000 RR je až o 5 kg ľahší a ponúka stále rovnako 165 koní, no vďaka prepracovanej prevodovke a širšiemu využiteľnému pásmu je oveľa zábavnejší ako v minulosti. V základnej výbave je elektronická kontrola prešmykovania pri prudkom pridaní plynu aj pri brzdení motorom. Vďaka 6-osej riadiacej jednotke môže byť nasadená pokročilejšia elektronika ako je zákrutové ABS Pro.
Na elektronike Nemci samozrejme tiež nešetrili - nový svetlomet je Full LED a za príplatok môže byť aj natáčací. Prístrojovka tiež dostala poriadny upgrade, plnefarebný TFT displej má 6,5 palca.