Je tu úplne nová Yamaha R7!

Yamaha nás poctila úplne novým superšportovým motocyklom. Z výkonu síce nepadnete do kolien, no športovo ladený podvozok, superšportový posed a hlavne dostupná cena si vás okamžite získajú!

Je tu úplne nová Yamaha R7!

Yamaha mi v posledných rokoch robí veľkú radosť. A zdá sa, že nielen mne. Perfektný naháčik MT-07 priniesol dostupnú naked bike zábavu širokým masám. Veľkolepý návrat dobrodružnej Ténéré 700 znamenal, že pocit rally jazdcov na ceste aj ľahkom teréne môžu odvtedy zažívať všetci, ktorí majú vo vrecku 10.000 eur. A teraz s novou R7 ide Yamaha tou istou dobre premyslenou cestou. Adrenalínové pocity okruhových jazdcov chce Yamaha priniesť čo najviac jazdcom. Dostupné superšportové radovánky pre všetkých!

yamaha-r7-2022-5.jpg
yamaha-r7-2022-1.jpg
yamaha-r7-2022-8.jpg
yamaha-r7-2022-7.jpg

Od pripravovanej R7 som úprimne očakával podobné sklamanie ako v prípade Kawasaki Ninja 650 alebo Hondy CBR650R, ktoré sa len vzhľadovo hrajú na okruháč, zneužívajú meno svojich superšportových predkov a sú až príliš pohodlné čo sa týka nastavenia podvozku i jazdeckej polohy, ktorá skôr patrí do mesta ako na okruh. A na prvý pohľad to s R7 vyzerá jednoznačne lepšie. Športové delené riadidlá sú dostatočne nízko, sedadlo je ploché a zjavne nie úplne pohodlné, ani nehovoriac o spolujazdcovom vyvýšenom bidielku. Takto sa to robí! Nie je to určite hnané do extrémov okruhovej R6 či R1, ale na civilný superšport to vyzerá veľmi dobre! Predovšetkým v kombinácii s agresívnym okruhovým dizajnom v štýle už spomínaných R1 a R6. S ešte modernejším poňatím vďaka bočným šikmým LED pásikom a centrálnej LED šošovke. A vylepšený je aj kokpit s veľkou inverznou LCD prístrojovkou.

yamaha-r7-2022-10.jpg

Technicky je to samozrejme taká 90% MT-07. Motor je jemne posilnený, no žiadne zázraky nečakajte. Stále má len 73,4 koní, čo vám však vôbec nebráni v zábave za mestom či dokonca aj na okruhu. Motor má novú riadiacu jednotku, prepracované nasávanie a výfukovú sústavu a novú športovejšiu palivovú mapu, čo sa všetko dohromady podieľa na lepšej agresívnejšej odozve plynovej rukoväte. S takýmto ľahko kontrolovateľným výkonom, ktorý sa ani zďaleka nepribližuje stovke koní, si však môžete v pohode dovoliť vyraziť do ulíc bez akejkoľvek elektroniky, ktorá by zbytočne zvyšovala cenu. Žiadna trakčná, žiadne jazdné režimy, takmer žiadne nič! Teda vlastne jedno áno - jediný skutočne potrebný elektronický systém na rýchlu jazdu v zákrutách - quickhifter (za príplatok).

yamaha-r7-2022-12.jpg
yamaha-r7-2022-13.jpg

yamaha-r7-2022-3.jpg
yamaha-r7-2022-6.jpg
yamaha-r7-2022-4.jpg
yamaha-r7-2022-2.jpg

Máme jemné obavy z originálneho rámu MT-07, ktorý R7 zdedila, no pohľad na spevňujúcu hliníkovú vzperu rámu a na kvalitné komponenty podvozku nám naopak pridávajú na našom pôvodnom nadšení. Predná vidlica KYB je obrátená a hlavne úplne kompletne nastaviteľná, čo jasne hovorí, že sa Yamaha vybrala správnym smerom. Rovnako aj pohľad na radiálne štvorpiestiky na dvoch kotúčoch predného kolesa. Yamaha sa o prednej vidlici vyjadruje dosť nebojácne a označuje ju ako superšportový komponent, pričom rýchlejšej odozve v zákrutách pomáha aj ostrejší sklon riadenia v porovnaní s MT-07. Zadná centrála je tiež nastaviteľná a ešte naspäť k brzdám - radiálne nie sú len brzdy, ale aj rovnako dôležitý hlavný brzdový piestik na brzdovej páčke je tiež radiálny a dokonca od Bremba. Pneumatiky sú tiež jednoznačne stavané do zákrut - predná 120/70-17 a zadná 180/55-17. A ešte dva veľmi dôležité údaje na záver - po prvé veľmi konkurencieschopná pohotovostná hmotnosť 188 kg, čo znamená suchú váhu okolo 170 kg. A po druhé očakávaná cena 9.500 - 10.000 eur, ktorá by z R7 urobila jednoznačnú obľúbenkyňu nadšených zákrutových drtičov. U predajcov Yamaha by však nová R7 mala byť dostupná až ako model 2022 v októbri 2021.



Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre