Honda CBX750F Custom

Ikonickú Hondu CB750 si pamätá každý a dodnes patrí medzi najväčšie motocyklové legendy vo svete. No jej kapotovanú verziu CBX750F už pozná len málokto a má to asi svoj dôvod - vďaka neforemným rozmerným plastovým kapotám z osemdesiatych rokov.

Honda CBX750F Custom

1984 CBX750F

Ale pekne po poriadku. V roku 1969 postavila Honda svoju legendárnu CB750 Four. Prvý radový štvorvalec s poriadnym výkonom, prvý motocykel v histórii, ktorý bol označený ako Superbike! Motorka, ktorá svojou štvorvalcovou konfiguráciou položila základ všetkým budúcim superšportom. Seven Fifty je jedným z najväčších míľnikov v japonskej technológii všeobecne a podľa Disovery Channel je zaradená medzi najväčšie motocykle v histórii. No v osemdesiatych rokoch už CB750 nebola tak jedinečnou a na trhu boli silnejšie, športovejšie stroje. Takže sa Honda rozhodla pre dizajnový update v podobe kapotovanej CBX750F. Primárne pre Európu, južnú Afriku a Austráliu, CBX750F sa vyrábala len v rokoch 1984-1988. Kopec plastov bol v osemdesiatych v móde, takže nie je Honde čo vyčítať, no dnes už je takáto motorka považovaná za škaredý oldschool, kým nekapotované naháče starnú vekom oveľa lepšie. Len pre zaujímavosť, CBX750F bola používaná ako policajný motocykel v Malajzii, Singapure, Hongkongu, Turecku či Írsku.

honda-cbx-custom-3.jpg
honda-cbx-custom-4.jpg

Krása osemdesiatych

Na druhej strane, osemdesiate roky začínajú byť v poslednej dobe čoraz viac obľúbené. Prvé roky retro customov boli zamerané na čo najstaršie stroje, no po čase sa tieto prestavby dosť opozerali. Takže teraz vo veľkom dostávajú šancu aj youngtimery z osemdesiatych či dokonca deväťdesiatych rokov, ktoré často priznávajú svoje originálne tvary. Presne ako táto CBX750F od nemeckého tvorcu menom Chris Scholtka. Ten nie je žiadnym vychýreným customovým staviteľom, ale obyčajným požiarnikom, ktorý rád trávi voľný čas vo svoje garáži. A jednoznačne môžeme povedať, že mu nechýba zručnosť, pretože svoj projekt dokončil úplne sám, len s výnimkou farebnej úpravy, s ktorou sa radšej spoľahol na odborníkov. Dizajn si ponecháva črty originálnej nádrže CBX750F, no celá časť nádrže a podsedláku je postavená úplne nanovo. Veľký upgrade urobil Chris aj na podvozku – napríklad predná vidlica a brzdy sú z R1. No jednou z najväčších výziev bolo zladiť tieto komponenty s originálnym 16 palcovým predným kolesom CBX. Celkový výsledok určite stojí za to. CBX750F je medzi customovými stavbami veľmi ojedinelým kúskom, no takéto stvárnenie s jemným odkazom na osemdesiate roky sa nám neskutočne páči.

Foto: Kylefx

honda-cbx-custom-1.jpeg
honda-cbx-custom-1.jpg



Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre