VOĽBA ELEGÁNOV

Tohtoročná novinka SYM HD 300 sa zaradila k početnej skupinke skútrov, ktoré stoja na veľkých, až 16 palcových kolesách a línie kapotáže majú elegantné tvary.

VOĽBA ELEGÁNOV

Test SYM HD 300i ABS

Elegán s nádychom luxusu

Ak ste vyznavačom klasiky a osvedčených tvarov, nemusí sa pre vás výber skútra skončiť len pri talianskych ikonách. Aj ďalší výrobcovia pochopili, že skúter nemusí byť za každú cenu malý a už vôbec nemusí zákonite vzbudzovať dojem nadopovaného športovca. Tohtoročná novinka SYM HD 300 sa zaradila k početnej skupinke skútrov, ktoré stoja na veľkých, až 16 palcových kolesách a línie kapotáže majú elegantné tvary. S takýmto skútrom sa nemusíte hanbiť zájsť do golfového klubu, či na mólo, kde kotví vaša jachta. HD-čko však nie je vyslovené retro a osviežujú ho aj moderné prvky – predovšetkým LED-kové denné svietenie v prednej kapotáži, či zadné svetlá takisto s technológiou LED, prekryté čírym krytom.

Šikovne riešený podvozok

Zvykli sme si, že skútre s veľkými kolesami mávajú málo miesta pod sedadlom. Môžu za to nielen spomínané kolesá, ktoré zaberú dosť miesta, ale hlavne fakt, že takéto skútre zvyknú mať rovnú podlahu a palivová nádrž býva práve v podsedadlovom priestore. HD 300 je v tomto smere odlišné. Konštruktéri umiestnili nádrž do stredu stroja, čo má síce jednu nevýhodu, ale zároveň viaceré výhody. Nevýhodou je, že je trochu sťažené nastupovanie a pre chodidlá zostáva menej miesta. Výhodou naopak je, že nádrž umiestnená pomerne nízko a v strede vozidla, teda v ťažisku, má výborný vplyv na ľahkú ovládateľnosť – benzín sa vám neprelieva niekde vysoko pod sedadlom. Zároveň pod sedadlom zostáva väčší priestor pre batožinu. V SYM HD 300 v podsedadlovom odkladacom priestore odveziete spolu s prilbou aj menší nákup, môžete si sem pri „behačkách" v meste odložiť bundu a podobne. Ďalší odkladací priestor, aj keď podstatne menší, je v prednej kapotáži pred kolenami jazdca. Pod vyklápacím vekom je miesto na okuliare, rukavice, peňaženku, doklady, či mobil, pričom telefón môžete za jazdy prípadne aj nabíjať pomocou zabudovanej USB zásuvky. Ak by odkladacieho priestoru predsa len nestačilo, je tu ešte robustný zadný nosič. Ten zároveň slúži aj ako držadlá pre spolujazdca a priamo naň môžete namontovať plastový kufrík, netreba k tomu žiadne dodatočné držiaky, či montážne sady. Veľké, 16 palcové kolesá nielen že dávajú skútru „šmrnc elegána", ale majú veľký vplyv aj na dobré jazdné vlastnosti. Väčší priemer kolies oveľa lepšie znáša prejazdy nerovností. Geometria podvozku je neutrálna, posed jazdca vzpriamený a výsledkom je nielen komfort, ale aj hravá ovládateľnosť. Pruženie je ladené mierne tvrdšie, takže skúter sa nehúpe, či nevlní ani pokiaľ máte športovejšie ambície. V početných zákrutách, či pri kľučkovaní v hustej premávke je HD-čko vyslovene agilné, veľmi ochotne mení smer, no na druhej strane sa môže pochváliť aj výbornou stabilitou v priamom smere a bez problémov zvláda aj jazdu vyššími rýchlosťami, ani vtedy sa nehúpe, nekrúti a riadenie sa nespráva „nervózne". Spomínanej tvrdosti pruženia sa obávať nemusíte, nie je zasa tak tvrdé, aby vás hrboľatej ceste „kopalo" a v neposlednom rade vďaka kvalitnému a čistému dielenskému spracovaniu nič nehrká, netrasie sa... SYM HD 300 myslí aj na spolujazdca – ten má k dispozícii slušný kus sedadla, ktoré je od vodičovej časti výškovo oddelené, spomínané držadlá ako súčasť nosiča, ale hlavne širokánske výklopné stupačky, ktoré poskytujú dobrú oporu a nohy sa z nich nešmýkajú. V „zavretej" polohe stupačky zasa nenarúšajú tvary skútra a pekne zapadajú do celkových línií.

Motor poteší výkonom

Tristovka je pre skútre „vďačnou" kubatúrou a pokojne ju môžeme označiť ako ideálny objem. V mestskej premávke nie je tento motor príliš agresívny, zároveň je ešte primerane ľahký a kompaktný a tristovkové skútre sú vo všeobecnosti ešte aj relatívne cenovo dostupné. Nespornou výhodou je ich výkonová rezerva, ktorá umožňuje aj dlhšie a celkom svižné cestovanie. Motor v HD 300 toto všetko zvláda, no zároveň má pre vás skryté menšie prekvapenie. Predovšetkým pokiaľ sa necháte „pomýliť" nevinným, dobrosrdečným a vysoko elegantným vzhľadom skútrika, vás agregát príjemne prekvapí svojou živosťou. Po naštartovaní ešte stále nevrčí nejako zvlášť agresívne, ale dravec sa v ňom prebúdza prvým prudším pootočením pravej rukoväte. Zrýchlenie je na túto triedu naozaj výborné, v premávke budete vždy „na čelných priečkach" a pre niekoho bude možno dôležité aj to, že sa vôbec nemusí vyhýbať ani diaľniciam, povolená 130-ka totiž tejto pohonnej jednotke nerobí problémy.

Hlavný svetlomet je umiestnený na riadidlách a natáča sa spolu s nimi. Dopĺňa ho LED denné svietenie a LED-ky sú aj v zadnom svetle s čírym krytom.

2.jpg
4.jpg
3.jpg

Elegantné línie skútra skvele dokresľuje aj hnedý poťah sedadla a pekným detailom sú aj rukoväte v rovnakom odtieni.

7.jpg

MOTOR

Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, štyri ventily, SOHC, zdvihový objem: 278,3 ccm, vŕtanie x zdvih: 75 x 63 mm, kompresný pomer: 10,4 : 1, maximálny výkon: 19,9 kW (27,1 k) pri 8.000 ot./min., najvyšší krútiaci moment: 25,5 Nm pri 6.000 ot./min., príprava zmesi: elektronické vstrekovanie, zapaľovanie: elektronické, štartér: elektrický, prevodovka: variátor, spojka: automatická odstredivá, sekundárny prevod: variátor

PODVOZOK

Rám: oceľový rúrkový, odpruženie: vpredu: teleskopická vidlica, vzadu: dvojica pružiacich a tlmiacich jednotiek, brzdy: kotúčové, hydraulické, s priemerom 287/260 mm, ABS, kolesá: zliatinové, pneumatiky: vpredu: 110/70-16", vzadu: 140/70-16"

Kompletnú ponuku skútrov Sym nájdete na stránke www.sym-motor.sk



SYM

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre