VIAC RACING ako café - TEST: TRIUMPH THRUXTON R

Typický Café Racer vyzerá ako z osemdesiateho tretieho a zároveň jazdí ako z osemdesiateho piateho. Triumph však postavil motorku s dokonalým retro dizajnom, no s brutálnou silou športového naháča súčasnosti a s podvozkom superbajku. Takto si predstavujem dokonalý Café Racing. Viac pretekanie ako kávičkovanie.

VIAC RACING ako café - TEST: TRIUMPH THRUXTON R

Do roka a do dňa
Na Thruxtone R som sa prvýkrát zviezol v minulom roku. A moja duša odvtedy nevedela zabudnúť. Akoby aj mohla. Moje oči vždy iskrili pri návšteve bratislavskej predajne Motocorse a pri pohľade na jednoznačne najlepší retro stroj súčastnosti. Tak perfektné zvezenie plné emócií som odvtedy snáď už nezažil. Až dodnes, do roka a do dňa, keď som si znova doprial dávku tej najlepšej kávičky v meste a zobral na test tohto retro divocha. Fešáka s fúzmi, ktorý pod frakom skrýva poriadne silné svaly. Taký ten moderný gentleman. Žiaden deduško playboy v obtiahnutých Speedo plavkách, ktorému stačí retro imidž, no svaly už dávno ochabli. Thruxton určite nie je motorkou na pretŕčanie sa v meste a jazdenie na kávičku. To by bola veľká škoda. Na to si kúpte niečo slabšie a hlavne bez Öhlinsov či monoblokových Brembáčov!

1a0a3665.jpg

Toto je moja šálka kávy
Thruxton jazdí na rovnaké dva valce ako klasika Bonneville T120 i tohtoročná novinka Bobber. No páni inžinieri v Hinckley mu do vienka dali namiesto 80 dedinských ťažných koníkov rovno 97 jazdeckých plnokrvníkov. A pritom stále rovnako silný krútiaci moment 112 Nm pri 5.000 otáčkach, takže záťah ako prasa a koní ako na divokom západe. Po minuloročnej skúsenosti hneď zapínam palivovú mapu Sport, čo znamená plná paľba a agresívne reakcie na plynovú rukoväť. A už aj Thruxtona ženiem do otáčok, až to má tie správne gule. No ja som tie svoje asi nechal doma, pretože z tejto motorky mám celkom rešpekt. Vďaka vysokému krútiacemu momentu robí stovka koní pri zrýchlení skutočné divy. Motor ťahá ako besný už od nízkych otáčok a okolo štyroch – päťtisíc už by vás aj pohrýzol, taký je agresívny. Po roku som z toho znova vybúraný ako škodovka, tak krásne tento dvojalec ide. Navonok sa tvári ako vzduchom chladený starček, no vnútri valce bijú skutočne, ako sa hovorí, mocne. Ak by vám to veľmi nesedelo a radi by ste sa vozili v trošku pokojnejšom retro tempe, môžete preladiť na palivovú mapu Road. No ja som počas celého testu veľmi rád zostal verný režimu Sport. Ako by povedala Dara, "toto je presne môj šialok kávy".

1a0a3823.jpg

Prvá ranná a posledná večerná myšlienka
Anglický dvojvalec ma skutočne dostal. Nielen svojou silou, ale hlavne jedinečným charakterom. Vďaka posunutiu ojničných čapov pôsobí takmer ako véčko, no nie je to úplné véčko. Niečo lepšie, ťažko opísateľné, ale jednoznačne veľmi návykové. V spojení so zdravým dvojvalcovým zvukom je to fakt paráda. Motor vrčí, počuť v ňom krásne mechanické zvuky, z výfukov sa valí dunenie, jemne to v otáčkach vibruje a hlavne neskutočne ťahá za ruky - toto sú tie správne emócie, vďaka ktorým sa ráno tešíte na otočenie kľúčika v garáži a večer zaspávate stále plní nadšenia. Pri starej vysávačovej štvorvalcovej Yamahe XJR 1300 ma jednoducho po pár hodinách vrčania jej prejav motora nudil. Dvojvalce majú u retro motoriek u mňa navrch. Rovnako je to aj s jazdeckou polohou. Je tak trochu krkolomná, možno aj trošku zbytočne športová, „volant" je umiestnený dosť nízko, no takto to má väčšiu dávku rebelizmu. Vystretý je človek v práci na kancelárskej stoličke, tých pár hodín po robote sa treba trošku natiahnuť, zažiť niečo iné, potiahnuť za plyn a zaľahnúť za nádrž. Potrápiť trošku trapézy a mať večer ubolené zápästia, no usmievať sa od ucha k uchu, pretože ste sa celé poobedie cítili nie ako obyčajný človek v banke za prepážkou, ale ako skutočný pretekár zo sedemdesiatych rokov.

1a0a3826.jpg
1a0a3835.jpg

Na kávu ti už nezostane
Thruxton však určite nie je lacná hračka. Predovšetkým takto v krásnom prevedení R, ktoré stojí rovných 14.440 eur slovenských. Ako pre vás, nech sa páči! O 1.800 eur viac ako základný Thruxton a o 5.000 eur viac ako Triumph Street Cup 900, čo je, povedzme, nasledovateľ originálnej deväťstovky Thruxton. Každopádne, za peniaze si šťastie nekúpite, takže ich radšej nešetrite a všetky miňte na Thruxton R, pretože ten vás šťastnejšími určite urobí. Öhlinsový podvozok je top, trošku tvrdší na také to dedinské vyvážanie hore-dole po meste, no stále použiteľný aj do bežného života. Ale v zákrutách, kamaráti moji, tam je jednoducho neotrasiteľný. Nič vás neprekvapí, motorka drží ako hluchý dvere a nenechá sa vyviesť z miery. Na Thruxton R som presadol priamo z malého Street Cupu a rozdiel bol fakt diametrálny. Tento podvozok funguje na 110 percent a vy sa môžete do zákruty vrhnúť tak rýchlo, ako sa vám len páči. Rovnako brzdy, radiálne monoblokové Brembá s radiálnou pumpičkou na riadidlách – any questions? No questions!

1a0a3824.jpg
1a0a3821.jpg

MOTOR
Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec, 270° posun medzi ojničnými čapmi, 4 ventily na valec, SOHC
Zdvihový objem: 1.200 ccm
Vŕtanie x zdvih: 97,6 x 80 mm
Kompresný pomer: 11,0:1
Max. výkon: 97 k pri 6.750 ot./min.
Najvyšší krútiaci moment : 112 Nm pri 4.950 ot./min.
Príprava zmesi: vstrekovanie paliva
Štartovanie: elektrický štartér
Zapaľovanie: elektronické
Prevodovka: 6 stupňová
Spojka: viaclamelová v olejovej náplni
Sekundárny prevod: reťaz

PODVOZOK
Rám: oceľový, dvojitý kolískový
Pruženie vpredu: obrátená teleskopická vidlica Showa, priemer klzákov 43 mm, zdvih 120 mm, plne nastaviteľná
vzadu: hliníková kyvná vidlica, dve pružiace a tlmiace jednotky Öhlins s oddelenými expanznými nádržkami,
zdvih 120 mm, plne nastaviteľné
Brzdy vpredu: dvojkotúčová s priemerom 310 mm, štvorpiestikové radiálne monoblokové strmene Brembo, ABS
vzadu: kotúčová s priemerom 220 mm, dvojpiestikový strmeň Nissin, ABS
Disky kolies: vypletané
Pneumatiky vpredu: 120/70-17 vzadu: 160/60-17

ROZMERY A HMOTNOSTI
Rázvor: 1.415 mm
Výška sedla: 810 mm
Objem palivovej nádrže: 14,5 l
Suchá hmotnosť: 203 kg
Motocykel na test zapožičal: Motocorse Bratislava

1a0a3814.jpg

Triumph Thruxton R
Dnes som si doprial skutočne veľkú radosť a zviezol sa na, môžem smelo povedať, dokonalej retro motorke. Pri Thruxtone má človek radosť už v garáži – pri pozeraní na všetky tie krásne detaily, ktoré pripomínajú staré dobré časy éry ozajstných motocyklov a skutočných pretekárov. No v roku 2017 nechcem jazdiť na starej motorke, chcem sa voziť, zažívať adrenalín z výkonu, z krásne vyrezanej zákruty. A práve výborný motor a podarený športový podvozok od Öhlinsu robia z Thruxtona môjho momentálneho retro favorita Nr. 1.

Text: Massimo, Foto: autor

Buďte s nami v kontakte

Komentáre