Veľká premiéra Indian FTR 1200

V predvečer výstavy Intermot v Kolíne usporiadala značka Indian veľkolepú párty, hlavným bodom programu bola svetová premiéra novinky FTR 1200.

Veľká premiéra Indian FTR 1200

Keď pred pár rokmi uzrel svetlo sveta Indian Scout, výrobca sa netajil snahou osloviť mladšie vekové skupiny, prísť s niečím športovejším, svižnejším a sviežejším. Scout ako prvý Indian s kvapalinou chladeným agregátom bol správnym krokom. Novinka FTR 1200 zachádza ešte oveľa ďalej.

5baca83589053.jpg
Cestný a pokojne môžeme napísať, že aj športový motocykel je inšpirovaný svetom flattracku – americkej obdoby plochej dráhy. V tejto disciplíne sa značke Indian v Amerike v posledných sezónach veľmi dobre darí s pretekárskym špeciálom FTR 750. Pred necelým rokom bol na milánskej výstave Eicma predstavený koncept FTR 1200 Custom a oba tieto stroje boli dobrým základom pre tvorbu finálnej podoby "civilného" FTR 1200, ktoré by sa malo u dílerov objaviť v prvej polovici budúceho roka.
5baca7dc9c260.jpg
5baca72e1fcc4.jpg
5baca724862ea.jpg
5bb0ca6013308.jpg

FTR 1200 v sebe spája športový dizajn s ľahkou ovládateľnosťou a vzpriamenou jazdeckou pozíciou, ktorá má na obratnosť stroja nemalý vplyv. Srdcom motorky je nový kvapalinou chladený véčkový dvojvalec, ktorý z objemu 1203 kubíkov produkuje 120 koní výkonu. Výrobca sľubuje aj plochú krivku priebehu krútiaceho momentu s vrcholom na hodnote 115 Nm, čo by malo byť zárukou dobrej akcelerácie v širokom pásme otáčok. FTR 1200 okrem verzie s plným výkonom 90 kW by mala byť dostupná aj vo verzii s výkonom zníženým na 70 kW, z ktorej následne bude možné vytvoriť motorku s výkonom 35 kW spĺňajúcu kritériá pre kategóriu vodičákov A2 (35 kW verzia musí podľa zákona vychádzať z modelu, ktorý má maximálne dvojnásobok povoleného výkonu, teda najviac 70 kW). Nádrž je umiestnená pod sedadlom, čo znižuje ťažisko a centralizuje hmotu. Hore, kde tradične býva palivo, sa nachádza airbox.

Hneď od začiatku výrobca vyrukoval s dvojicou modelov – FTR 1200 a FTR 1200 S. Spoločný majú okrem motora aj základ podvozku – rúrkový rám. Podobné je aj odpruženie – vpredu up side down vidlica, vzadu centrálna jednotka. Zdieľajú aj rovnaké brzdy s dvojicou kotúčov vpredu a radiálne montovanými strmeňmi. V oboch prípadoch je rovnaké aj osvetlenie, ktoré je vpredu aj vzadu kompletne LED-kové.

5bb0ca5331657.jpg
5bb0ca2d69d5e.jpg
V čom sú teda hlavné rozdiely? Verzia s prívlastkom S sa môže pochváliť lepšou výbavou. V prvom rade je pruženie S-ka kompletne nastaviteľné. Opticky S-ko spoznáte napríklad podľa predného svetla, ktoré je úhľadne "zabalené" v miniatúrnej kapotáži, zatiaľ čo svetlo na základnej verzii je odhalené.
5bb0c6d590f61.jpg
5bb0cb4595711.jpg
Spoľahlivým rozoznávacím znakom je aj prístrojovka. Základom je klasický ručičkový budík s integrovaným malým displejom, zatiaľ čo FTR 1200 S sa môže pochváliť farebným displejom Ride Command s uhlopriečkou 4,3 palca a s Bluetooth konektivitou.
5baca954ce650.jpg
5baca736cf00c.jpg
S-ko má tiež podstatne viac elektroniky – predovšetkým stabilizačný systém pracujúci aj v náklone, teda ABS aj trakčnú kontrolu. Nechýba ani antiwheelie asistent a trojica jazdných módov Sport, Standard a Rain.

5bacad7d72069.jpg

b5bacace66cda7.jpg
c5bacabd58a58f.jpg
a5bacad320f2e9.jpg
Zatiaľ čo základné FTR 1200 prichádza v jedinej – čiernej farbe, FTR 1200 S má tri viacfarebné kombinácie – oceľovú sivú spolu s červenou, perleťovú čiernu s titánovou metalízou a poslednou je race replica, ktorej farebná schéma s červeným rámom nápadne pripomína pretekársku FTR750.
5baca80b07d41.jpg

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre