S 1000 RR patrí medzi okruhovými nadšencami medzi obľúbené jazdecké náradie, no BMW chcelo postúpiť na vyšší level a prináša podobne ako u automobilov skratku M, ktorá znamená športový faktor bez kompromisov. Motor vychádza z S 1000 RR, no je napumpovaný na 212 koní pri 14.500 otáčkach, čo znamená o 5 koní viac a o 500 otáčok širšie otáčkové pásmo. Výkonová krivka je zároveň ostrejšia, čo znamená posunutie top výkonu do vyšších otáčok, čo ocenia všetci pretekári.
Kompletne titánový výfukový systém Akrapovič sám o sebe ušetril 4 kilogramy hmotnosti. Pridajte k tomu množstvo karbónu vrátane karbónových krídelok s prítlačnou silou 16,3 kg. Brzdy sú od dodávateľa WSBK brzdičov značky Nissin. Cena je stanovená na viac ako 30.000 eur, čo nie je vôbec lacná záležitosť, no M 1000 RR by mala byť stále lacnejšia ako konkurenčná Ducati Panigale V4 R.