Elektrika hýbe svetom
Bez ohľadu na to, či nás vo svete automobilov čaká elektrická budúcnosť alebo nie, je jasné, že elektrické motocykle majú vo veľkých preplnených mestách obrovský zmysel. A to už len preto, že v metropolách s nedýchateľným smogom dokážu pomôcť svojou elektrickou čistotou bez emisií. No aj v našich podmienkach majú elektrické motocykle určite zmysel a Super Soco TS si jednoznačne nájde svojich zákazníkov, ale nepredbiehajme. Na začiatok som chcel povedať skôr toto. Elektrické automobily a motocykle by sa dali rozdeliť na dve kategórie. Po prvé sú to tie, ktoré si vás získajú neskutočným záťahom elektrického motora, ktorý sa nedá porovnávať s benzínovými motormi. A po druhé sú to stroje, ktoré oslovia tých, čo chcú vďaka elektrike šetriť peniaze. A presne takýmto strojom z druhej kategórie je Super Soco TS.
Kompaktnosť znamená efektivitu
Hneď pri provom stretnutí so Super Socom ma prekvapila jeho kompaktnosť. Je to skutočne malý stroj a tento dojem ešte viac zvyšujú skutočne úzučké pneumatiky. Predná sedemdesiatka a zadná stovka majú takmer mopedovú širku, no práve v tom momente začínam chápať pravé poslanie tejto motorky. Úzke pneumatiky znamenajú minimálny valivý odpor, čo predstavuje zvýšený dojazd. A tomu je v podstate podriadená celá motorka. Malá, jednoduchá, kompaktná, ľahká, čo v prepočte znamená malé straty a čo najvyšší dojazd. Po druhé cena - Super Soco je rozpočtovka, ktorá prekvapí veľmi rozumne nastavenou cenovkou 2.699 Eur. A to bolo okrem iného dosiahnuté aj použitím jednoduchého, relatívne malého batériového článku s kapacitou 26 Ah, ktorý je umiestnený v mieste nádrže. Super Soco je naprojektované tak, že by sa sem zmestil aj druhý rovnako veľký článok, čím by ste zdvojnásobili dojazd, no určite aj navýšili cenu, takže s jednou si musíme nateraz vystačiť. A priestor druhej batérie môžete využiť na odloženie nabíjačky či nejakých vlastných vecičiek.
Jeden, dva, tri
Super Soco TS je vybavené pekným moderným displejom, kde sa vám okrem rýchlosti a dojazdu zobrazuje aj zvolený jazdný mód. Režim 1 je ECO, čo znamená, že zrýchlenie je extrémne pomalé a maximálka len okolo 30 km/h. Režim 2 je len o trošku svižnejší a rýchlejší, takže hneď zapínam najsilnejší mód 3 a testujem maximálku. Počiatočné trhnutie pri rozbiehaní naznačuje, že by to mohlo mať väčšie grády, no riadiaca jednotka obmedzuje ďalšie aktívne zrýchľovanie a motorka sa rozbieha rýchlosťou slabého skútrika s objemom 50 ccm. Super Soco TS je vlastne homologované v rovnakej kategórii, čo znamená, že nemusí mať ABS a rovnako znamená, že jeho maximálka by mala byť obmedzená na 45 km/h. Našťastie motor nie je až taký uškrtený a dokáže sa celkom rýchlo rozgúľať na 50 km/h a s troškou trpezlivosti až na 60 km/h.
A čo dojazd?
No a teraz asi to najdôležitejšie - dojazd. Malá batéria znamená nízku nákupnú cenu, no zároveň sa od toho sa odvíja aj relatívne neveľká vzdialenosť, ktorú na jedno nabitie Super Soco TS dokáže zvládnuť. Fyziku človek neoklame a z batérie, ktorá je veľkosťou podobná akumulátoru väčšieho automobilu, nemôžete prejsť 150 km. Takže pri zapnutom najsilnejšom jazdnom režime číslo 3 ubúda v meste kapacita celkom rýchlym tempom. A pokiaľ človek nechce jazdiť až po úplne vybitie, musí plánovať s dennou trasou 30 – 40 kilometrov. Čo je v podstate bežná vzdialenosť na dochádzanie do práce. Všetky moje práce boli doteraz vzdialene do 20 kilometrov od domova, takže by som Super Soco TS mohol v pohode využívať na pravidelné ranné cestovanie a poobedné vracanie domov aj bez dobíjania. Ak však máte v práci možnosť nabíjania, tak za 5-6 hodín je článok nabitý na fullku a môžete so Super Socom cestovať aj vzdialenosť 30-40 kilákov. Ak by ste chceli riskovať dojazd do úplne vybitej batérie, tak by to mohlo byť aj 50 km.
Áno alebo nie?
Super Soco TS je vďaka svojmu výkonu 3,2 koňa a vďaka dosahovaným rýchlostiam alternatívou k motorkám s objemom 50 ccm. Je kompaktný, s nízko umiestneným sedadlom, s jednoduchým ovládaním bez spojky, takže ideálny pre začiatočníkov, pre starších ľudí, pre dámy. No druhou cieľovou skupinou sú zákazníci, ktorí chcú dochádzať do práce zadarmo a v tom je Super Soco TS skutočne bombový. Večer napichnúť na klasickú 240 voltovú zásuvku a a ráno sa zviesť do práce zadarmíčko. No v neposlednom rade si Super Soco TS určite získa všetkých ekologicky rozmýšľajúcich. Bez emisíí a bez hluku by preplnené mestá boli jednoznačne lepším miestom pre život, takže z môjho pohľadu na záver jedno jednoznačné ÁNO pre Super Soco TS!