TEST SUPER SOCO TS

Super Soco je relatívne nový výrobca elektrických motocyklov z čínskeho Šanghaju, ktorý však už dnes ročne vyrába 300 tisíc motocyklov, čo je veľmi slušné číslo. Vyskúšali sme model TS, ktorý sa dováža aj k nám na Slovensko.

TEST SUPER SOCO TS

Elektrika hýbe svetom

Bez ohľadu na to, či nás vo svete automobilov čaká elektrická budúcnosť alebo nie, je jasné, že elektrické motocykle majú vo veľkých preplnených mestách obrovský zmysel. A to už len preto, že v metropolách s nedýchateľným smogom dokážu pomôcť svojou elektrickou čistotou bez emisií. No aj v našich podmienkach majú elektrické motocykle určite zmysel a Super Soco TS si jednoznačne nájde svojich zákazníkov, ale nepredbiehajme. Na začiatok som chcel povedať skôr toto. Elektrické automobily a motocykle by sa dali rozdeliť na dve kategórie. Po prvé sú to tie, ktoré si vás získajú neskutočným záťahom elektrického motora, ktorý sa nedá porovnávať s benzínovými motormi. A po druhé sú to stroje, ktoré oslovia tých, čo chcú vďaka elektrike šetriť peniaze. A presne takýmto strojom z druhej kategórie je Super Soco TS.

1a0a6949-copy.jpg


Kompaktnosť znamená efektivitu

Hneď pri provom stretnutí so Super Socom ma prekvapila jeho kompaktnosť. Je to skutočne malý stroj a tento dojem ešte viac zvyšujú skutočne úzučké pneumatiky. Predná sedemdesiatka a zadná stovka majú takmer mopedovú širku, no práve v tom momente začínam chápať pravé poslanie tejto motorky. Úzke pneumatiky znamenajú minimálny valivý odpor, čo predstavuje zvýšený dojazd. A tomu je v podstate podriadená celá motorka. Malá, jednoduchá, kompaktná, ľahká, čo v prepočte znamená malé straty a čo najvyšší dojazd. Po druhé cena - Super Soco je rozpočtovka, ktorá prekvapí veľmi rozumne nastavenou cenovkou 2.699 Eur. A to bolo okrem iného dosiahnuté aj použitím jednoduchého, relatívne malého batériového článku s kapacitou 26 Ah, ktorý je umiestnený v mieste nádrže. Super Soco je naprojektované tak, že by sa sem zmestil aj druhý rovnako veľký článok, čím by ste zdvojnásobili dojazd, no určite aj navýšili cenu, takže s jednou si musíme nateraz vystačiť. A priestor druhej batérie môžete využiť na odloženie nabíjačky či nejakých vlastných vecičiek.

1a0a7000.jpg
1a0a6997.jpg

Jeden, dva, tri

Super Soco TS je vybavené pekným moderným displejom, kde sa vám okrem rýchlosti a dojazdu zobrazuje aj zvolený jazdný mód. Režim 1 je ECO, čo znamená, že zrýchlenie je extrémne pomalé a maximálka len okolo 30 km/h. Režim 2 je len o trošku svižnejší a rýchlejší, takže hneď zapínam najsilnejší mód 3 a testujem maximálku. Počiatočné trhnutie pri rozbiehaní naznačuje, že by to mohlo mať väčšie grády, no riadiaca jednotka obmedzuje ďalšie aktívne zrýchľovanie a motorka sa rozbieha rýchlosťou slabého skútrika s objemom 50 ccm. Super Soco TS je vlastne homologované v rovnakej kategórii, čo znamená, že nemusí mať ABS a rovnako znamená, že jeho maximálka by mala byť obmedzená na 45 km/h. Našťastie motor nie je až taký uškrtený a dokáže sa celkom rýchlo rozgúľať na 50 km/h a s troškou trpezlivosti až na 60 km/h.

1a0a6940-copy.jpg

A čo dojazd?

No a teraz asi to najdôležitejšie - dojazd. Malá batéria znamená nízku nákupnú cenu, no zároveň sa od toho sa odvíja aj relatívne neveľká vzdialenosť, ktorú na jedno nabitie Super Soco TS dokáže zvládnuť. Fyziku človek neoklame a z batérie, ktorá je veľkosťou podobná akumulátoru väčšieho automobilu, nemôžete prejsť 150 km. Takže pri zapnutom najsilnejšom jazdnom režime číslo 3 ubúda v meste kapacita celkom rýchlym tempom. A pokiaľ človek nechce jazdiť až po úplne vybitie, musí plánovať s dennou trasou 30 – 40 kilometrov. Čo je v podstate bežná vzdialenosť na dochádzanie do práce. Všetky moje práce boli doteraz vzdialene do 20 kilometrov od domova, takže by som Super Soco TS mohol v pohode využívať na pravidelné ranné cestovanie a poobedné vracanie domov aj bez dobíjania. Ak však máte v práci možnosť nabíjania, tak za 5-6 hodín je článok nabitý na fullku a môžete so Super Socom cestovať aj vzdialenosť 30-40 kilákov. Ak by ste chceli riskovať dojazd do úplne vybitej batérie, tak by to mohlo byť aj 50 km.

1a0a7005.jpg
1a0a7014.jpg

Áno alebo nie?

Super Soco TS je vďaka svojmu výkonu 3,2 koňa a vďaka dosahovaným rýchlostiam alternatívou k motorkám s objemom 50 ccm. Je kompaktný, s nízko umiestneným sedadlom, s jednoduchým ovládaním bez spojky, takže ideálny pre začiatočníkov, pre starších ľudí, pre dámy. No druhou cieľovou skupinou sú zákazníci, ktorí chcú dochádzať do práce zadarmo a v tom je Super Soco TS skutočne bombový. Večer napichnúť na klasickú 240 voltovú zásuvku a a ráno sa zviesť do práce zadarmíčko. No v neposlednom rade si Super Soco TS určite získa všetkých ekologicky rozmýšľajúcich. Bez emisíí a bez hluku by preplnené mestá boli jednoznačne lepším miestom pre život, takže z môjho pohľadu na záver jedno jednoznačné ÁNO pre Super Soco TS!

1a0a6978-copy.jpg

Viac informácií o ponuke modelov Super Soco nájdete TU

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre