TEST: Moto Guzzi V9 Roamer

Pri jazde na motorke sa vám buď vyplavuje do krvi vzrušujúci hormón adrenalín alebo upokojujúce endorfíny šťastia. Nová Guzzi V9 je jednoznačne z tej druhej kategórie motocyklov. No popri silnej dávke upokojujúceho dunenia pri jazde slnkom zaliatou krajinou vám ponúka aj každodennú praktickosť pri jazde v meste.

TEST: Moto Guzzi V9 Roamer


Bobber a ten druhý

Moto Guzzi je síce stará pani, ktorá snáď chodila do školy s Máriou Teréziou, no nemá problém kráčať s dnešnou dobou. Samozrejme, vždy tak trošku v tom svojom guzziovskom podaní. Pred pár rokmi prišla vlna turistický endúr, Guzzi na ňu naskočila s modelom Stelvio. A teraz pre zmenu nemá problém vopchať sa do segmentu moderných scramblerov (V7 Scrambler) a bobberov. A medzi bobrami rovno prišla hneď s dvojicou modelov V9 Bobber a V9 Roamer. Oba stroje sú podobné ako dve myši, no líšia sa pár detailami ako je tučné predné 16 palcové koleso a na čierno lakovaný motor verzie Bobber. Mne sa do ruky dostal ten elegantnejší, chrómový Roamer, čo v preklade znamená tulák. A tak som sa s ním vydal túlať hore-dole po Záhorí, po krásnych zelených viniciach.

69a4725.JPG

Nová Vé deväť

Nová V9 je voľným pokračovaním staršieho modelu V7 Nevada, takže budem trošku porovnávať. Sedmička Nevada bola Guzzi za dobré peniaze. Kto chcel vlastniť pohodovú Talianku s valcami do strán, toto bola najlacnejšia cesta. No jazda na technicky starej, roztrasenej a nie veľmi výkonnej motorke mi práve nedávala pocit: „dnes sa cítim výnimočne, pretože jazdím na Guzzi." Ale skôr taký „Jawa pocit". O nedôstojne malom vzraste a dizajne choppra z osemdesiatych ani nehovorím. Hneď po prvej minúte na novej V9 však môžem zodpovedne prehlásiť, že toto je chlapská motorka ako sa patrí. V prvom rade je to vydarený dizajn. Guzzi sa prestala hrať na chopper a namiesto toho ponúkla súčasné trendy retro tvary v štýle bobber a miestami možno tak trochu street tracker. Pod dizajnom sa tentokrát podpísalo okrem Talianov aj vývojové centrum Piaggio umiestnené v kalifornskej Pasadene na okraji Los Angeles a je to vidieť.

69a4674.JPG

To, čo vyzerá ako kov ...

Rozmerovo je nová V9 tak akurát a aj väčší chlap na fotografii (180 cm / 90 kg) si na nej nepripadá ako nadrozmerný náklad. No zároveň je to taká primeraná veľkosť do mesta, na prepletanie v mestskej premávke. Guzzi sa nebráni ani mestskému využitiu, práve naopak. Roamer nie je nejaký cruiser na dlhé cesty, ale skôr štýlový spoločník na každý deň. Do mestskej premávky ako stvorený. Vzpriamený posed a vyššie riadidlá sú na to úplne ideálne. Obratnosť – tak primeraná. Guzzinka nie je žiaden ľahučký naháčik, ale na klasiku sa správa veľmi obratne. S plnou nádržou má takmer 200 kíl, no vďaka nízko umiestnenému ťažisku to nie je takmer vôbec cítiť. Hmotnosť jej stopercentne kvitujem, pretože to, čo vyzerá ako kov, je na V9 skutočne kov. Nádrž, blatníky i čierne krytky pod sedadlom – všetko má ten správny plechový cveng.

69a4837.JPG
69a4831.JPG

Nikomu to nehovorte

Moto Guzzi patrí pod obrovský Piaggio Group, čo jej zaručuje ľahký prísun kvalitnej elektroniky. Týmto sa pred druhými asi nebudete chvastať, pretože chcete vzbudiť dojem, že jazdíte na starej originálnej Moto Guzzi. No vám pri jazde pomáhajú praktickí elektronickí pomocníci zo súčasnosti, o akých Carlo Guzzi a Giorgio Parodi ani len nesnívali. Nová V9 je vybavená trakčnou kontrolou MGTC a to hneď viacstupňovou – do sucha a na mokro. Prípadne vypnutá pre trošku radosti z gumovania. Prepínanie je jednoduché, bez zbytočne zložitého listovania v menu ako u mnohých súčasných motocyklov. Obyčajne tlačidlo trakčnej kontroly – nie je nič lepšie. Druhou novodobou vychytávkou je systém MGMP – Moto Guzzi Media Platform. Čo znamená, že pomocou Bluetooth môžete prepojiť systém motocykla s vašim smartfónom a pomocou originálnej aplikácie zobrazovať na veľkom displeji vášho telefónu hromadu údajov, z ktorých mnohé inak na prístrojovke nevidíte. Ako napríklad otáčky motora, priemernú rýchlosť, zrýchlenie, naklonenie motocykla či aktuálny výkon a krútiaci moment.

motoguzziv9static046.jpg

Autentický zážitok

Moto Guzzi V9 sa vracia k tomu, čím kedysi bola. Autentickou motorkou pre mladých rebelov. Samozrejme, v tej dobe to bolo hlavne o rebelstve, výkone a rýchlosti. Dnes je to skôr o radosti z jazdy bez zbytočnosti. Motocykel bez zložitého poslania – žiadna turistika, žiadne enduro, žiadny šport. Len vychutnávania momentu, užívanie si jazdy a dnešného dňa. S výkonom 55 koní a 62 Nm je jazda dostatočne svižná a zvuk, ktorý sa hrnie z dvoch výfukov pridáva na dobrom pocite z tohto jedinečného dvojvalcového véčka. Váš deň s Moto Guzzi V9 nie je v žiadnom prípade obyčajný bežný deň.

motoguzziv9static046.jpg
69a4837.JPG
69a4831.JPG
69a4725.JPG
69a4674.JPG
69a4774.JPG

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre