TEST DUCATI MULTISTRADA 1260 S

Nie každý deň v novinárskom živote je šťastný a väčšinu z nich človek strávi od rána do včera za klávesnicou. No pár dní za to jednoznačne stojí. Napríklad ten dnešný, keď mi robí spoločnosť jedna z najkrajších a najzábavnejších motoriek, aké na asfalte môžete stretnúť - červená Multistrada 1260 S.

TEST DUCATI MULTISTRADA 1260 S

Motocykel snov

Ducati má svoju Multistradu na trhu už od roku 2003, no až od roku 2010 sa z nej vďaka kvapalinou chladenému motoru a najmodernejšej elektronike stal motocykel snov. Motorka, po ktorej už nemáte chuť presedlávať na niečo lepšie. Pretože nič lepšie už v jej kategórii ani veľmi neexistuje. Teraz od roku 2018 má Ducati vynovenú verziu 1260 a ja som mal to šťastie prebehnúť ju po okruhu aj mimo neho. Nový väčší motor Testastretta DVT má 1.262 ccm a výkon veľmi slušných 158 koní / 130 Nm. Upravený je aj rám, dlhšia, stabilnejšia zadná vidlica a u testovanej verzie S aj semiaktívny podvozok Sachs. A samozrejme hromada novej elektroniky.

multi-1.jpg

Multistrada nie je turistické enduro

Ducati sa vezie na vlne súčasného obrovského záujmu o veľké cestovné endurá, napriek tomu, že Multistrada 1260 v podstate nie je žiadnym endurom, ale skôr turistický superbike. Sedemnástky kolesá a krásne naleštené plasty nemajú mimo asfaltu čo robiť. Je to motocykel, ktorý má konkurenciu úplne niekde inde ako v BMW GS. Jeho najväčšími rivalmi je BMW S 1000 XR a Triumph Tiger 1050 Sport. Dajme tomu ešte KTM 1290 Super Duke GT. A z japonských motoriek by sa mohol vedľa Multistrady postaviť asi len Versys 1000, maximálne Tracer 900. No pravdu povediac, vedľa takto nabúchanej motorky, hlavne vo verzii S, sa bojí vôbec niekto postaviť a porovnávať sa. Multistrada postavila vlastnú kategóriu rýchlych turistických strojov s dokonalou vzpriamenou pozíciou za riadidlami a vďaka top výbave a neprekonateľnému dizajnu si v nej zaslúžene užíva popredné priečky ak nie jednoznačné prvenstvo.

multi-4.jpg
multi-7.jpg

Bleskurýchla turistika

Nový motor 1260 pochádza originálne z Diavela a vďaka premenlivému časovaniu ventilov nemá len obrovský vrchol, ale teraz aj poriadne posilnený otáčkový stred. Až 85% krútiaku máte k dispozícii už od 3.500 otáčok, takže či tam máte nasekanú trojku alebo šestku, motor sa s tým nekašle a ťahá za ruky ako blázon. Vrchol výkonu je až niekde pri 9.000 otáčkach, čo znamená, že je to zároveň aj otáčkový superbike so silou 158 koní. Superbike model Ducati 1098 mal pred desiatimi rokmi 160 koní a bola to vtedy najväčšia dvojvalcová streľba, akú ste si vedeli predstaviť. Dnes má toľko výkonu „obyčajná" turistická motorka. Ručička otáčkomera lieta hore dole ako namydlený blesk. Teda vlastne lietala by, keby Multistrada nemala digitálnu TFT prístrojovku.

multi-5.jpg
multi-6.jpg

Stabilnejšie diaľnice & adrenalínové zákruty

Minulá generácia Multistrady 1200 trošku trpela na rýchlych diaľniciach svojou krátkou agresívnou geometriou. Práve preto má nova 1260-tka takmer o 5 cm dlhšiu vidlicu a menej ostrý sklon prednej vidlice, čo jednoznačne muselo pomôcť stabilite v rýchlostiach. Našťastie bez toho, aby motorka veľmi utrpela na svojej agilnosti, Multistrada stále patrí medzi nájzábavnejšie motorky v zákrutách. Ľavá, pravá, ľavá, pravá, Multistrada sa nechá prehadzovať zo strany na stranu takmer s ľahkosťou Monstera. Multistrada S je motorka, ktorá patrí do zákrut a na diaľnicu. Mimo asfaltu má Ducati verziu Enduro, no Multistrada S je jednoznačne milovníčkou asfaltu v akejkoľvek podobe. V štyroch jazdných režimoch (Sport, Touring, Urban, Enduro) síce figuruje aj offroad, ale úplne by som si vystačil so Športom a občasným Touringom. Motor v režime Sport ponúka plných 158 koní a elektronický podvozok sa okamžite pritvrdí, aby mohol poskytovať maximum adrenalínu. Dokonca aj v turistickom móde si Ducati zachováva 158 koní, no reakcie na plyn sú menej agresívne a hlavne podvozok športovca sa zmení na pohodlnejšieho turistu.

multi-2.jpg

Lepšia v každom smere

Ducati je teraz skutočne výborne vyladenou motorkou. Bez nejakých zásadných generačných zmien, tento update pomohol doladiť Multistradu do svojej najlepšej formy v histórii. Perfektný motor s masívnym stredným otáčkovým pásmom, stabilnejší podvozok a stále rovnako perfektné brzdy od Bremba ako v minulosti, predovšetkým vo verzii S, ktorá používa na prednom kolese monoblokové štvorpiestiky Evo M50 s radiálnym piestikom na brzdovej páčke. Testované S-ko má okrem lepších bŕzd a elektronického podvozku aj navyše nejakú tú elektroniku: obojstranný Ducati Quick Shift, Full LED svetlomety a zákrutové svetlá. A takúto krásnu plne farebnú TFT prístrojovku nájdete tiež len na verzii S, základná Multistrada má len LCD displej. Samozrejem, všetko má svoju cenu a za verziu S zaplatíte cenníkových 19.490 eur, čo je už celkom pekná paľba, kým základný model stojí „len" 15.990 eur. Osobne sa mi však najviac zo všetkých páči budúcoročná Multistrada 1260 Enduro, ktorá má vďaka 19 palcovému prednému kolesu aj celkom slušnú šancu patriť medzi top modely medzi skutočnými veľkými endurami, ktoré nepustia do gatí, ani keď zídete z asfaltovej cesty.

Buďte s nami v kontakte

Komentáre