Test: Ducati Monster 797

Monster 797 je síce najslabší stroj v rodine Monsterov, no zároveň aj jednoznačne najlacnejší Monster súčasnosti. Ako jazdí posledná vzduchom chladená Ducati Monster vo viac ako 25 ročnej histórii tohto legendárneho modelu?

Test: Ducati Monster 797

Svet o 25 rokov neskôr

Dvadsaťpäť rokov je poriadne dlhá doba. Od roku 1993, kedy Ducati postavila svoj prvý Monster 900 už sa celý motocyklový svet poriadne zmenil. Nové motocykle medzičasom dosahujú 200 koní, vážia minimálne o 25 kg menej ako pred 25 rokmi, majú viac elektroniky a sú múdrejšie ako počítače pred 25 rokmi. No niektoré veci sa jednoducho nemenia. A tou je napríklad aj Ducati Monster, ktorá má stále krásny rúrkový priehradkový rám, okrúhly svetlomet a svoju typickú líniu s oválnou nádržou a krátkym sedadlom. A ešte jedna vec sa našťastie nezmenila a tou je typický dvojvalec do L pod nádržou, ktorý je v prípade momentálne najlacnejšieho Monstera 797 ešte stále vzduchom chladený. A dokonca má tento motor ešte stále len dva ventily v každom z valcov úplne rovnako ako pred 25 rokmi.

1a0a4723.JPG

Návrat k podstate

Rodina motocyklov Monster patrí v súčasnosti ku špičke medzi naháčmi. Monster 1200 patrí medzi top stroje v najsilnejšej triede, rovnako ako aj Monster 821 musí byť vo vašom najužšom výbere pri hľadaní dokonalého naháča vyššej-strednej triedy. Tak v oblasti výkonu, hmotnosti, ako aj elektronickej výbavy. To všetko je super, pokiaľ sú na vašom účte vysoko pozitívne čísla. Ak však počítate každé euríčko, pozeráte sa na motocykle úplne inými očami a v prvom rade čekujete cenovku. Práve preto ma teší, že chce Ducati uspokojiť aj takýchto zákazníkov a ponúka im veľmi dobré zvezenie za cenu rovných 9.000 eur. Samozrejme, za to u Ducati nemôžete čakať 120 koní, Öhlinsy a plnú elektronickú výbavu. No prvá Ducati Monster bola predovšetkým o duniacom motore do L, o dobre postavenom športovom podvozku a hlavne o dokonalom talianskom dizajne. A to všetko u Monstera 797 jednoznačne dostanete v základnej výbave!

1a0a5451.JPG
1a0a5452.JPG

Dva ventily a chladenie vzduchom

Vzduchom chladený dvojventil? Si robíš srandu? Hovorím si v duchu pri štartovaní motora. Už tomu chýba len klepajúca suchá spojka, smejem sa v duchu. Pomalou jazdou zahrievam motor a začínam mu trošku nakladať. Trojka, štvorka, sedem-osem tisíc otáčok a čuduj sa svete, celkom sa mi to páči. Motor v sebe síce ukrýva archaickú techniku, no tá je za 25 rokov perfektne vyladená. Výkon motora vás neposadí do stoličky, 75 koní je také to rozumné maximum pre niekoho, kto má menej ako 5 rokov jazdeckých skúseností. Ale určite si vás tento dvojvalec získa svojim príjemným chodom, postupným lineárnym nástupom výkonu, ktorý poteší všetkých ustráchaných jazdcov a jazdkyne. Žiadna nečakaná divočina, žiadne trhanie rozbesneného motra ani v tých najvyšších otáčkach. Samozrejme, 75 koní na druhej strane u dvojvalca nie je zas tak málo. Hlavne v kombinácii s celkom veľkým zdvihovým objemom 803 ccm a slušným krútiacim momentom. Dvojvalec do L znamená slušný záťah odspodu, menšiu potrebu podraďovania pri predbiehaní a v konečnom dôsledku veľmi slušnú maximálku nad 200 km/h.

1a0a5469.JPG

V jednoduchosti je krása

Rovnako ako motor, aj podvozok je v ponímaní Ducati skôr taký dobrý základ. No v každom prípade kvalitný a dobre naladený základ. Predná 43 mm vidlica Kayaba je bez možnosti nastavenia a zadná postranne uchytená jednotka Sachs bez prepákovania ponúka aspoň základné nastavenia predpätia a tlmenia. Sériový setup je výborný na každodenné jazdenie, no samozrejme v rámci svojich možností vám robí radosť aj pri rýchlej športovej jazde. A to by určite mala, veď je to Ducati! Mega radosť mi ale urobili brzdy. Ducati v tomto prípade nepoľavila a dala sem radiálne a hlavne aj monoblokové Brembáče s označením M4.32, ktoré niektorí výrobcovia umiestňujú aj na svoje top modely. V tomto smere jednoznačne sto bodov!

1a0a5447.JPG

Zabudnite na elektroniku

Pri výkone 75 koní nikomu trakčná kontrola určite chýbať nebude, rovnako ako tento výkon nepotrebuje ani prepínanie slabších výkonových palivových máp. Takže predné obrysové LED svietenie a zadné LED svetlo sú presne tým, čo na motorke tohto typu potrebujete. Celkom poteší aj USB na nabíjanie telefónu. No na druhej strane ma dosť sklamalo, že na prístrojovke nenájdete ukazovateľ zaradeného prevodu a dokonca ani palivomer.

Nič to však nemení na tom, že Monster 797 je kus dobre postavenej talianskej motorky. S poctivým dvojvalcovým motorom pod nádržou, každodenným športovým podvozkom, s nádherným Monster dizajnom a krásnym finálnym spracovaním.

Buďte s nami v kontakte

Komentáre