SUZUKI GSX-S1000

Je tu nová generácia technicky zdokonalenej a dizajnovo úplne zmenenej Suzuki GSX-S1000. Viac elektroniky, Euro5 a kompletne nový agresívnejší dizajn si vás jednoducho musia získať.

SUZUKI GSX-S1000

Nová GSX-S1000 má ostré muskulárne tvary nádrže a krásne zodvihnutý športový zadoček, dve LED šošovky agresívneho predného svetlometu s tretím mini LED pásikom denného svietenia. K tomu krásne kompaktné LED smerovky a rovnako LED-kové zadné svetlo.

suzuki-gsxs1000-2021-15.jpg

Štvorvalec, 999 ccm, 150 koní

Štvorvalec s objemom 999 ccm má svoj originálny pôvod v GSX-R1000 modelového roku 2005-2008. Ten síce medzičasom posilňoval, no musel zároveň splniť prísnejšie emisné limity, takže sa to vo výsledku odrazilo len v náraste dvoch koníkov na celkových 152 k. Výkon nájdete teraz o 1000 otáčok vyššie pri 11.000, čo znamená, že je motor zábavnejší, točivejší. Motor má hromadu nových vecí a krivka výkonu ukazuje oveľa vyrovnanejší priebeh výkonu bez výpadkov krútiaceho momentu v najviac využívaných stredných otáčkach. Z noviniek na motore treba jednoznačne spomenúť ľahšie idúcu asistenčnú prešmykovaciu spojku SCAS (Suzuki Clutch Assist System).

suzuki-gsxs1000-2021-9.jpg
suzuki-gsxs1000-2021-2.jpg
suzuki-gsxs1000-2021-7.jpg
suzuki-gsxs1000-2021-8.jpg

suzuki-gsxs1000-2021-16.jpg

Elektronická výbava

Celý elektronický systém Suzuki označila ako S.I.R.S. - Suzuki Inteligent Ride System. A ten obsahuje trakčnú kontrolu STCS (5 stupňov plus OFF namiesto 3 stupňov doteraz), voľbu jazdný režimov SDMS (3 režimy Active, Basic, Comfort) a obojsmerný quickshifter. Namiesto plne farebného TFT Suzuki nasadila tu dostupnejšiu techniku – inverzný LCD panel s bielymi údajmi a čiernym podkladom. Celý systém sa ovláda novými prepínačmi na ľavej strane riadidiel, ktoré na prvý pohľad vyzerajú celkom pragmaticky a intuitívne usporiadané.

suzuki-gsxs1000-2021-1.jpg
suzuki-gsxs1000-2021-5.jpg
suzuki-gsxs1000-2021-3.jpg
suzuki-gsxs1000-2021-6.jpg

suzuki-gsxs1000-2021-14.jpg
suzuki-gsxs1000-2021-13.jpg
suzuki-gsxs1000-2021-12-copy.jpg

Športová pohodlnosť

Rám a pružiace komponenty zostali u novej GSX-S1000 viac-menej pôvodné. Plne nastaviteľná predná vidlica KYB zostáva dobrým kompromisom medzi športovou a pohodlnou jazdou. Brzdy upgrade zjavne tiež nepotrebovali, štvorpiestiková radiálne strmene od Brembá sú monoblokové, takže úplne na úrovni doby. Ľahšej ovládateľnosti však napomáhajú o 23 mm širšie riadidlá, ktoré výborne pasujú k uvoľnenej vystretej jazdeckej pozícii GSX-S. Väčšiemu komfortu a zároveň lepšiemu zážitku z rýchlej adrenalínovej jazdy je naklonené nové dvojdielne stupňovité sedadlo, do ktorého sa jazdec dokáže lepšie zaprieť a poskytuje tiež lepší grip vďaka novému protišmykovému poťahu. Väčšia 19 litrová palivová nádrž napomáha dlhším výletom bez nutnosti častého zastavovania. A to by z úprav na novej generácii GSX-S1000 bolo asi tak všetko.

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre