Himalayan sa stal v priebehu pár rokov svojej existencie legendou nielen v domácej Indii, ale aj v zbytku sveta. Maximálne technicky jednoduché cestovné enduro je ideálnym strojom pre tých, čo túžia po bezstarostnej jazde bez zbytočností. Nový Himalayan má pár praktických vecí k dobru, upravený Euro5 motor, no stále zostáva tým, čím má byť - jednoduchým a hlavne dostupným zvezením. Vzduchom chladený motor má rovnako 411 ccm a rovnaký výkon takmer 25 koní pri 6.500 otáčkach a 32 Nm pri 4.250 otáčkach. Stále jazdí s päťstupňovou prevodovkou a používa rovnaký podvozok s poriadnymi zdvihmi 200 mm vpredu a 180 mm vzadu. K tomu predné 21" koleso a do terénu sa tohto Himalájčana skutočne nemusíte báť zobrať.
Čo je nové? Okrem spomínaných emisií je to hlavne vypínateľné ABS na zadnom kolese. Krásne jednoduchá a pritom perfektne funkčná je obyčajná ručičková pristrjovka, ktorá má teraz o budík viac. Napravo pribudol okrúhly displej vlastnej Enfieldovskej navigácie s označením Tripper, ktorý je spárovaný s Google mapami na vašom telefóne a na základe toho vám ukazuje šípky s pár ďalšími dodatočnými údajmi - pekne vo farbe.
Viac pohodlia na cestách pridáva vyšší veterný štít, lepšia výplň sedadla, zadný nosič dokáže odviesť viac batožiny a nový kompaktnejší tvar rámu predného svetla menej zavadzia kolenám u vysokých jazdcov. Dizajn je okrem toho upravený len minimálne - čierny rámik predného svetlometu a čierny kryt výfukovej koncovky. A k tomu tri nové farebné prevedenia, medzi ktorými je určite najvýraznejšou nová maskáčová zelená Pine Green.