Prvé zvezenie na Yamaha Ténéré 700

Konečne sa nám dostal do rúk najviac očakávaná novinka Yamahy pre rok 2019 - nová Ténéré 700. Na akcii Ténéré Tour vo Veľkých Karloviciach sme ju vyskúšali a musíme povedať, že sa na ňu jednoznačne oplatilo čakať.

Prvé zvezenie na Yamaha Ténéré 700

Uplynulo už 2,5 roka od predstavenia prvého prototypu Ténéré 700 a konečne sa nám dostala do rúk. Na akcii Ténéré Tour si ju mohli vyskúšať aj všetci, ktorí sa stihli zaregistrovať na predvádzaciu jazdu. My z redakcie sme mali šancu v piatok pred akciou počas novinárskeho výjazdu otestovať Ténéré 700 na miestnych cestách-necestách. Trasy v okolí Veľkých Karlovíc, Makova a Javorníckych vrchov boli ideálnym prostredím na vyskúšanie potenciálu tejto ľudovej "rallye" motorky.

1a0a2531.jpg

Prvé dojmy

V skratke, Ténéré 700 je maximálne jednoduchá motorka. Bez akejkoľvek elektroniky, akejkoľvek farebnej prístrojovky. Motorka s mäkkým enduro pružením, ktoré sa vôbec nedá nastaviť. No je maximálne funkčná, vyzerá nerozbitne a hlavne je za 9.590 EUR! A presne o takejto motorke doteraz snívala nejedna prázdna slovenská garáž. A presne pre toto sa nám veľmi páčila. Nečakajte od nej žiadne zázraky, jediným výdobytkom modernej techniky je ABS a predný LED svetlomet. Sedemstovka ponúka na dnešnú dobu skromnejší výkon 72,4 koňa. To znamená, že ju v prudkom stúpaní makovských zákrut treba držať trošku pod krkom. Od 5.000 otáčok začína mať motor tie správne grády a okolo šesť-sedem tisíc je to pocitovo to najlepšie pásmo. Maximum krútiaceho dosahuje Yamaha pri 6.500, takže to celé dáva zmysel. Dvojvalec ide v týchto otáčkach krásne bez výraznejších vibrácií, má dostatok sily a hlavne veľmi pekný rallye zvuk pod otáčkami. Motor ťahá aj ďalej nad 7.000, červené je pri deviatich, no ideálne sa myslíme väčšinu dňa budete pohybovať okolo spomínanej šestky.

Nie je to žiaden trhač asfaltu, ale v hornej polovici otáčkového pásma s Ténéré zažívate celkom pekné adrenalínové momenty.

1a0a3195.jpg

Nebojí sa terénu

Ténéré 700 je podarená rallye replika pre obyčajných ľudí, ktorí chcú v sedle motorky a hlavne v stupačkách zažívať pocit neobyčajného dobrodružstva. Nie je to len imidž, Ténéré 700 si rozumie s terénom ako máloktoré cestovné enduro. Testovacia trasa vedie prevažne asfaltkami, ktoré na chvíľu strieda rozbitá hlinená cesta. Keď pred sebou vidím hlbokánske diery, vyskakujem do stúpačiek, stláčam motorku medzi nohami a idem na to! Široké riadidlá v rukách, úzučká nádrž medzi nohami, rallye postoj má Yamaha zmáknutý perfektne. Hlavne čo sa týka vysokých riadidiel, ktoré sú pre mňa v perfektnej prirodzene vysokej polohe. Takže sa okamžite cítim ako Van Beveren na Dakare, dávam plný a zadné koleso letí šmykom. Podvedome pozerám na prístrojovku, či sa mi rozbliká trakčná kontrola a vtedy si to uvedomujem. Dnes zažívam slobodu bez elektroniky. Nemusím pred jazdou deaktivovať trakčnú kontrolu, nemusím rozmýšľať, ktorý stupeň trakcie je ideálny na tieto podmienky. Jednoducho kontrolujem plyn a spolieham sa na seba.

1a0a2897.jpg

Pre koho je určená?

Ak od Ténéré 700 čakáte cestovateľa, hltača kilometrov a zábavnú zákrutovú motorku s imidžom púštnej rallye motorky, tak sa oblejte studenou vodou a choďte si do Yamahy radšej kúpiť Tracer 700. Pretože Tracer ponúkne s rovnakým motorom v zákrutách úplne iný level zábavy. A je hlavne oveľa pohodlnejší. Na druhej strane, ak máte aj terénne ambície, chcete ťahať motorku cestami-necestami, tak až vtedy ste u Ténéré na správnej adrese.

1a0a3166.jpg

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre