Prvé zvezenie na X-ADV 2021

Hondáci strieľajú ako zo samopalu a svoje modely inovujú jeden za druhým. Paľba neobišla ani v podstate modelový endemit X-ADV (Endemit - druh ktorý sa vyskytuje len na konkrétnom jedinom mieste a nikde inde – a zas si múdrejší).

Prvé zvezenie na X-ADV 2021

Prvá veľká vec je dizajn. Staré ádévéčko vzniklo po horúcej noci, ktorú si dala Afrika s Integrou. Povahovo bolo X-ADV skôr Integra, ale inak keď sa pozriete, no celý otec. Nové X-ADV 2021 má svoj imidž, ktorý je riadne akčný. Má nové kapotáže, farebné kombinácie a predné svetlá vyslovene bijú do očí novotou. Sú samozrejme Full LED s funkciou DRL. Nový je aj nastaviteľný veterný štít. Celkovo to celé pôsobí robustne, ale zároveň ľahko a športovo. Extra chrumkavé je v perleťovej sivej farbe naložené doplnkami ako padacie rámy, kufre, deflektory a "povinné" endurácke hmlovky.

3126952021hondaxadv.jpg
3126942021hondaxadv.jpg

Honda X-ADV 2021 nebola len u kozmetičky, ale aj vo fitku. Dostala prepracovaný motor, pribudli 3 kW, za ktoré môže hlavne posunutie červenej zóny o 600 otáčok vyššie. Keď si to vynásobíme kratším sprevodovaním na prvých troch kvaltoch (ďalšie tri sú naopak dlhšie ako boli – tu niekto naozaj rozmýšľa), tak vo výsledku máme výrazne lepší prejav na semafóroch nielen na Bajkalskej. Celé to riadi už elektronická škrtiaca klapka a Throttle by wire. To zas dalo úplne iné možnosti trakčnej kontrole a jej nastaveniu. Ďalšia, dnes už nutnosť z toho vyplývajúca, sú jazdné módy. Rain, Standard, Sport, nastaviteľný User a prísne endurácky Gravel majú svoje výsostné tlačidlo na ľavej strane riadidiel. Ale netraste sa, je toho ešte viac a k elektronike si dáme separé odstavček. Motor má podľa mňa ešte šťavnatejší zvuk ako mal, ale spĺňa euro 5, čiže X-ADV môžete mať naštartovanú aj v obývačke a manželkine orchidee nepokapú.

dsc8257-copy.jpg
dsc8267-copy.jpg

Zatiaľ čo jedna partia makala na motore, druhá grupa riešila rám a podvozok. Rám je lepší a o kilo ľahší. Vďačí za to priehradovej konštrukcii z rúrok lichobežníkového prierezu, ktoré majú navyše premenlivú hrúbku. Vpredu je obrátená vidlica, ktorej viete nastaviť predpätie a odskok. Vzadu zas kyvka s prepákovaním pro-link a nastaviteľným predpätím. To nie je na zahodenie, pretože X-ADV má svetlú výšku 16 a pol centi, čo vôbec nie je málo. Podvozok zvládne aj v celku veľké šupy a tam, kde všetci brzdia, pretože križujú električkové koľajnice, vy držíte konštantné otáčky a škeríte sa do prilby. Prispievajú k tomu aj rozmery kolies, ktoré ostali nezmenené - 17 a 15 palcov. Brzdy si zaslúžia obrovskú pochvalu, nie len za výkon a dávkovanie, ale aj za nastavenie elektroniky. ABS kafre až keď treba a kafre veľmi jemne, bez kopania. Keby malo tieto brzdy NC-čko, asi sa od radosti ožerie.

3126842021hondaxadv.jpg
3126832021hondaxadv.jpg

A sme pri elektronike, teda všetci ajfoňáci s najlepšou kamoškou menom Siri pozor. Nie, nie. Tam ešte v motorkách nie sme. Vďaka bohu. Neviem si predstaviť čo by mi motorka odpovedala na otázku. Hej, X-ADV, ako som jazdil? No, ale X-ADV je na motorku riadne naložené. 5 palcový TFT ovládaný kolískovým joystickom má, ako inak, BT. Vie sa spárovať s headsetom a telefónom. Dokáže šípkovú navigáciu s hlasovými pokynmi. S hlasom to Honda vidí perspektívne. X-ADV je ďalší model vybavený systémom Honda Smartphone Voice Control. Stiahnete si appku do telefónu a pomocou hlasu viete hľadať v tel. zozname, diktovať textové správy, púšťať si hudbu. Správy vám motorka aj ochotne prečíta. Ak by sa vám telefón vybíjal, nebojte sa, nezahyniete. V „kufri" pod sedadlom, ktorý má mimochodom zväčšený objem, je USB a určite ho nájdete, lebo priestor je osvetlený. Keď sme pri sedadle, to má nový tvar a vďaka nemu výrazne lepšie došliapnete na zem.

3126872021hondaxadv.jpg
3126892021hondaxadv.jpg
3126852021hondaxadv.jpg

X-ADV má kopec ďalších vylepšení o ktorých sa dočítate v marcovom vydaní Sveta motocyklov. Tak nezabudnite - pozerajte, počúvajte a hlavne čítajte. Lebo ten, kto číta, je múdry...


Text: M. Jariabka

Foto: T, Hajduch, Honda

Buďte s nami v kontakte

Komentáre