PRÉMIOVÁ STODVADSAŤPÄŤKA

Informácia o tom, že naša legislatíva umožňujúcu držiteľom vodičských oprávnení skupiny B presedlať zo svojich limuzín na skútre s objemom 125 ccm už asi nikoho neprekvapí. Pre náročných zákazníkov, ktorí chcú tú najluxusnejšiu výbavu, maximálny komfort a výborné jazdné vlastnosti má Honda v ponuke model Forza 125.

PRÉMIOVÁ STODVADSAŤPÄŤKA

Už na prvý pohľad je zrejmé, že Honda si na svojej vlajkovej lodi kategórie stodvadsaťpätiek dala naozaj záležať. Rovnako ako jej väčšia sestra s objemom 300 ccm dostala aerodynamicky tvarovanú kapotáž s ostro rezanými líniami, ktorá perfektne vystihuje jej agilitu a dynamiku. Elegantný celok dotvára efektné osvetlenie s LED diódami. Veľkoryso riešená je hlavne predná kapotáž s elektricky nastaviteľným plexi-štítom, ktorý sa dá posúvať v rozsahu 140 mm tlačidlom na ľavej rukoväti. Zatiaľ čo v hornej polohe výborne chráni pred náporom vetra vo vysokých rýchlostiach, počas horúcich letných dní si ho v meste radi spustíte dole. Po tom ako sa pohodlne usadíte do priestranného kresla, hneď vám padne do oka elegantná prístrojovka s dvojicou analógových budíkov a dobre čitateľným LCD displejom uprostred. Ten okrem času informuje o množstve paliva v nádrži, priemernej spotrebe, či stave kilometrov. V odkladacej skrinke pod ľavým riadidlom je zásuvka pre smartphone vrátane prípojky na nabíjačku. Naozaj bohato dimenzovaný je úložný priestor pod sedadlom s objemom 48 l, do ktorého sa pohodlne zmestia dve integrálne prilby. Komu by to nestačilo, môže si kúpiť verziu Forza 125 Smart Top Box vybavenú horným kufrom vo farbe skútra, ktorý má objem 45 l. Nosič je jednoducho pripevnený do otvorov v držadlách spolujazdca. Praktickým doplnkom výbavy je aj bezkľúčový systém Smart Key, s ktorým sa odkladací priestor zamkne hneď ako sa vzdialite od skútra.

dsc8502.jpg

Jednovalec so štvorventilovou technikou, ktorého základ bol prebraný z obľúbeného modelu PCX, patrí medzi najvýkonnejšie sériové 125-ky na trhu. Vývojárom sa podarilo posilniť horné pásmo otáčok a tým výrazne zlepšiť dynamiku. Prenosu väčšej sily je prispôsobený i variátor. Skúter s pohotovostnou hmotnosťou 162 kg dokáže vyraziť z miesta s prekvapivou ľahkosťou. Svižné tempo trocha ochabne až po dosiahnutí rýchlosti 100 km/h, pričom maximálka sa pohybuje okolo 120 km/h. Prispieva k tomu i precízne riešená aerodynamika. Veľká čelná plocha kapotáže je narušená niekoľkými prieduchmi, ktoré bránia vzniku nepríjemných turbulencií vo vysokých rýchlostiach a zároveň znižujú odpor vzduchu. Na výborných jazdných vlastnostiach má veľký podiel i nový rám zvarený z oceľových rúrok s vysokou pevnosťou.

TENTO ELEGÁN V ŠPORTOVO STRIHNUTOM KABÁTE PONÚKA DRŽITEĽOM VODIČSKÝCH OPRÁVNENÍ SKUPINY B, ALE I MLADÝM JAZDCOM TO, ČO EŠTE DONEDÁVNA BOLO VÝSADOU LUXUSNÝCH SKÚTROV S OVEĽA VÄČŠÍM OBJEMOM.
Tuhá konštrukcia sa nekrúti ani keď skúter zaťažíte dvojčlennou posádkou a batožinou. Predné koleso rozmeru 15 palcov ľahko prekonáva nerovnosti vozovky, pričom 14-ka vzadu nezmenšuje úložný priestor pod sedadlom. Iba pri nastupovaní trocha zavadzia stredový tunel v ktorom je umiestnená nádrž. Okrem nízkeho ťažiska to však má výhodu v tom, že při tankovaní nemusíte odklápať sedadlo. Ani väčšie rozmery Forze nebránia prepletať sa medzi autami s prirodzenou ľahkosťou. Ak máte zapnutú funkciu Idle Stop, po troch sekundách čakania na zelenú sa motor automaticky vypne. Keď naskočí oranžová, stačí trocha pridať plyn a skúter je okamžite pripravený vyraziť. Nesklamú ani kotúčové brzdy vybavené kombinovaným systémom ABS. Ich účinok sa dá presne dávkovať, čo ocenia skúsení jazdci i úplní začiatočníci. Prémiový skúter Honda Forza 125 dokazuje, že s využitím moderných technológií a elektroniky je možné postaviť elegantnú stodvadsaťpäťku, ktorá vie byť praktická pre využitie v mestskej premávke, ale zároveň rýchla a bezpečná pri dochádzaní za prácou aj z väčších vzdialeností. Poteší i malá spotreba okolo 2,7 l/100 km, vďaka čomu na jedno natankovanie nádrže prejdete vo svižnom tempe viac ako 400 km.
dsc8518.jpg
dsc8522.jpg

MOTOR Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec SOHC, 4 ventily, Zdvihový objem: 124,9 ccm, Vŕtanie x zdvih: 52,4 x 57,9 mm, Kompresný pomer: 11,5 : 1, Maximálny výkon: 11 kW (15 k) pri 8.500 ot./ min., Najväčší krútiaci moment: 12,5 Nm pri 8.250 ot./min., Príprava zmesi: vstrekovanie paliva PGM-FI, Prevodovka: automatická, V-Matic, Spojka: automatická odstredivá

PODVOZOK Rám: zvarený z oceľových rúrok a profilov, Pruženie: vpredu: klasická teleskopická vidlica, s priemerom nosníkov 33 mm, vzadu: dve pružiace a tlmiace jednotky s nastaviteľným predpätím, Brzdy: vpredu: kotúčová priemer 256 mm, dvojpiestikový strmeň, ABS, vzadu: kotúčová priemer 240 mm, jednopiestikový strmeň, ABS, Disky kolies: zliatinové, šesťlúčové, Pneumatiky: vpredu: 120/70-15, vzadu: 140/70-14

ROZMERY Rázvor: 1490 mm, Výška sedla: 780 mm, Objem palivovej nádrže: 11,5 l, Pohotovostná hmotnosť: 159 kg, Cena základného modelu: 4.890,- eur, Cena verzie Forza 125 Smart Top Box: 5.290,- eur, Skúter na test zapožičal: Honda Motor Europe Limited Slovensko

TEXT: M. MASNIČÁK, FOTO: V. KARBAN

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre