Nový Harley-Davidson Pan America

Nový motor s výkonom 150 koní, hromada modernej elektroniky, hmotnosť na úrovni konkurencie, dobre nastavená cena a rovno dve verzie - to je úplne nová Pan America a Pan America Special.

Nový Harley-Davidson Pan America

Projekt Pan America to mal v minulom roku celkom nahnuté - nové vedenie značky uvažovalo, či ho vôbec privedú k životu. No chlapci z HD zobrali odvahu do hrsti a padlo rozhodnutie - Harley konečne vystupuje zo svojho storočného stereotypu a vstupuje do úplne nového segmentu. No medzi cestovnými endurami už je to iné pieskovisko, ako to svoje vlastné, na ktorom sa Harley celé roky hral so svojimi tradičnými formičkami. Tu už je každému jedno, či si najlegendárnejšou značkou na svete - tu rozhodujú skutočné technické parametre. Takže poďme novú Pan Americu poriadne prelustrovať, až vidíme, aká je jej šanca v tej najtvrdšej konkurencii.

harley-davidson-pan-america-2021-10.jpg

harley-davidson-pan-america-2021-11.jpg
harley-davidson-pan-america-2021-13.jpg
harley-davidson-pan-america-2021-15.jpg
harley-davidson-pan-america-2021-14.jpg

150 koní & 127,5 Nm

Harley má špeciálnu úchylku, že každému zo svojich motorov dáva meno. Tento pokrstili ako Revolution Max 1250 a je to na kompletku nový kvapalinou chladený véčkový dvojvalec naladený na 150 koní a 127,5 Nm krútiaceho momentu, čo vážne nie je zlé. Tak pre zaujímavosť R 1250 GS má o niečo viac krútiaceho - 143 Nm, ale len 136 koní pri takmer totožnom objeme. Nové harlejácke véčko má 60 stupňový uhol medzi valcami s 30 stupňovým posunutím ojničných čapov, takže je kompaktnejšie, no vrčí a ťahá ako pravé 90 stupňové véčko. Okrem iného používa technológiu premenlivého časovania ventilov VVT, má dve sviečky a štyri ventily v každom valci a šesťstupňovú prevodovku.

harley-davidson-pan-america-2021-4.jpg

Hlavná otázka je, koľko to váži?

A teraz to, čoho sme sa obávali viac - hmotnosť. Vďaka tomu, že je motor nosným prvkom, je rám len minimalistický a Američanom sa podarilo dosiahnuť veľmi slušnú hmotnosť. Nejdem vás napínať a rovno to vyklopím - prevádzková hmotnosť 245 kg je o 4 kg nižšia ako u R 1250 GS a to dokonca s jemne väčšou 21,2 litrovou nádržou. Good job Harley! A výbavička je pritom veľmi slušná - plne nastaviteľné pruženie Showa so zdvihmi 190 mm, radiálne štvorpiestikové monobloky Brembo s dvoma 320 mm kotúčmi a 19" / 17" pneumatiky na zliatinových ráfikoch.

harley-davidson-pan-america-2021-9.jpg

Elektronika

Už sme si zvykli, že Američania majú na všetko veľa slov a aj jednoduché elektronické systémy pomenúvajú extra zložitými názvami. Takže pre krátkosť času vynecháme ich pompézne mená a pomenujeme veci jednoduchými slovami. Prístrojovka je krásne plne farebné TFT-čko s priemerom takmer 7", čo je dosť nadštandard. A hlavne je dotykové, čo pri motorkách nie je vždy štandard! K tomu náklonové ABS, náklonová trakčná, protišmyk pri brzdení motorom a asistent rozjazdu do kopca. A pokračujeme s možnosťou prepínania piatich jazdných režimov. Ak však máte nejaké to euro naviac, Harley má aj verziu Special so siedmimi jazdnými režimami a hlavne elektronicky nastaviteľným semi-aktívnym podvozkom Showa. A k tomu ešte kontrola tlaku v pneumatikách, padáky, hliníkový kryt motora, adaptívny LED svetlomet, vyhrievané rukoväte, tlmič riadenia, centrálny stojan a nastaviteľnú páčku zadnej brzdy.

harley-davidson-pan-america-2021-2.jpg

Koľko bude stáť?

A na záver ešte dve zásadné otázky. Čo to bude stáť a kedy sa to bude dať kúpiť? Takže Pan-America s celou štandardnou výbavou vás vyjde na celkom rozumných a plne konkurenčných 15.684 eur s DPH. A úplne luxusne, maximálne vybavená Pan America Special na 18.018 eur, čo je na Harley pomery vážne nečakane rozumne nastavená cenovka. Obidve Ameriky by mali byť dostupné u predajcov Harley-Davidson od júna 2021.

harley-davidson-pan-america-2021-1.jpg
harley-davidson-pan-america-2021-4.jpg

pan-america-1.jpg
pan-america-3.jpg
pan-america-2.jpg
pan-america-4.jpg

Buďte s nami v kontakte

Komentáre