Novinky Ducati: Panigale V4R, Diavel & Hypermotard

Ducati má tento rok poriadnu nádielku noviniek a tesne pred výstavou Eicma ukázala novú Panigale V4 R, nový Diavel 1260 a Hypermotard 950.

Novinky Ducati: Panigale V4R, Diavel & Hypermotard

Panigale V4R

Jednoznačne najväčšou tohtoročnou bombou značky Ducati je nová Panigale V4 R, ktorá prináša superbike s MotoGP techológiami, o akých sa vám môže len snívať vrátane krásnych karbónových MotoGP krídelok. Ducati sa chystá do sveta WSBK a Panigale V4 R je Superbike špeciál s homologizáciou pre použite na bežných cestách. Práve preto má pohonná jednotka len 998 ccm, aby spĺňala WSBK limity pre štvorvalce.

20ducati-panigale-v4-ruc69212preview.jpg
11ducati-panigale-v4-ruc69205preview.jpg

Z litra však ponúka neskutočný výkon 221 koní pri 15.250 ot./min., no ak si nepotrpíte na cestnú homologizáciu, tak so športovým výfukom Akrapovič dokáže V4 R vyprodukovať až 234 konských síl. A to pri úžasnej pohotovostnej hmotnosti 193 kg s plnou nádržou.

Hypermotard 950

Nový Hypermotard 950 je podľa slov Ducati teraz na jednej strane drsnejší pretekár, no na druhej strane je viac priateľský k svojmu jazdcovi. Predovšetkým vďaka modernej elektronike. Začnime však motorom, ktorý má jemne posilnený výkon na 114 koní a s plynulejším priebehom sily vo všetkých otáčkových pásmach.

12hypermotard-950uc69123preview.jpg

36hypermotard-950-spuc69145preview.jpg
38hypermotard-950-spuc69143preview.jpg

V elektronickej výbave pribudlo zákrutové ABS a nechýba samozrejme ani trakčná kontrola a Wheelie control. A verzia SP má v štandarde aj obojsmerný Quickshift. Nový Hypík je teraz o 4 kg ľahší.

Diavel 1260

V roku 2019 prichádza nová, druhá generácia modelu Diavel. Motocykla, ktorý zmenil ponímanie značky Ducati, a ktorý naštartoval éru červených talianskych power cruiserov. Pekelný Diavel používa novú pohonnú jednotku Testastretta DVT 1262 s premenlivým časovaním ventilov, ktorú má aj nová Multistrada 1260. S výkonom 159 koní a 129 Nm nemá nikto na semafóre šancu sa s vami skúšať pretekať. A len s pomocou trakčnej kontrole dokáže byť koleso prilepené na asfalte bez prešmykovania.

09ducati-diavel-1260-suc68941preview.jpg

28ducati-diavel-1260-suc68962preview.jpg
42ducati-diavel-1260-suc68928preview.jpg

Úplne nový je rám, ktorý po vzore modelu X-Diavel využíva motor ako nosný prvok, takže dvojvalec vyniká v celej svojej kráse. Vďaka novému podvozku s upravenou geometriou je teraz Diavel zábavnejší aj pri jazde po kľukatých okreskách a v zákrutách horských prechodov, kde si môžete užívať viac bezpečnosti vďaka novému zákrutovému ABS, ktoré je už v štandardnej výbave. Naopak pohodlná jazdná pozícia modelu Diavel zostala úplne zachovaná, rovnako ako extra široká 240 mm zadná pneumatika. Pre náročnejších je v ponuke Diavel S, ktorý má navyše predovšetkým krásnu zlatú vidlicu a zadný tlmič od Öhlinsu.

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre