Pre mnoho jazdcov bol Road King vždy tým pravým klasickým touringovým motocyklom Harley-Davidson. Jeho legendárna silueta je súčasťou histórie, k tomu dizajn, ktorý prešiel skúškou časom alebo korene siahajúce až do roku 1949, kedy prvé stroje tejto rady, s označením FL, vyrazili na cesty. V roku 2017 začína takmer 70 ročná história tohto motocykla písať svoju novú kapitolu a „Kráľ ciest" sa vracia ako novinka aktuálneho modelového roku, s novým motorom Milwaukee-Eight™, s lepšími jazdnými vlastnosťami a v modernom dominantnom štýle.
Brad Richards, Harley-Davidson Vice-President of Styling & Design:
„Rada FL vždy odrážala čistý zážitok z jazdy v štýle Harley-Davidson. Zámenou chromovaných prvkov za temne čierne prevedenie a znížením profilu sme posunuli tradičný model Road King do nového štýlu a vytvorili moderného reprezentanta scény customových baggerov. Road King Special je postavený pre silné zážitky z jazdy a nedá sa mu odoprieť razantný výraz. Presne tak sme si ho predstavovali..."
Nový Road King Special, zahalený v temnom čiernom kabáte a poháňaný motorom Milwaukee-Eight™ 1750 cm³, je moderným stvárnením klasického modelu Road King a posúva štýl touringov Harley-Davidson novým smerom. Vylepšený motor a štýl dopĺňa aj nové pruženie. Nová konštrukcia predných vidlíc podporuje lepšie tlmenie a kompletne prepracované zadné pruženie teraz umožňuje hydraulické nastavenie predpätia (namiesto predošlého vzduchového).
Motocykel Road King Special bude ponúkaný v štyroch farebných kombináciách:
- Vivid Black
- Charcoal Denim
- Hot Rod Red Flake Hard Candy Custom
- Olive Gold
Temnej čiernej prednej časti dominuje masívne teleso svetlometu, charakteristický prvok tvarov Road King Special, navyše zvýraznený absenciou štandardného čelného štítu. Celkový dojem posilňujú vysoké riadidlá typu „mini-ape", ktoré jazdcovi umožňujú zaujať agresívnu a zároveň pohodlnú jazdnú pozíciu.
Kryt motora, riadidlá a ručné ovládače, zrkadlá, smerovky, bočné kryty motora a vzduchového filtra, koncovky a kryty výfukov modela Road King Special sú tiež v čiernom prevedení. Chróm nájdete jedine na niektorých kľúčových častiach motora – kryty vahadiel, trubice zdvíhacích tyčiek a kryty zdvíhadiel – aby vynikol ikonický tvar motora Milwaukee-Eight. Motor má nový kryt zapaľovania s rovnakým povrchovým spracovaním, aké využíva konzola na nádrži a vzduchový filter.
Nové lesklé čierne kolesá Turbine sú odliate z hliníkových zliatin. Predné koleso s priemerom 19 palcov dopĺňa úzky blatník. Natiahnuté sedlové brašne vzadu kopírujú krivku výfukov a navodzujú dojem zníženého podvozku bez toho, aby bolo nutné skracovať zdvihy odpruženia. Zadné kryty vypĺňajú priestor medzi sedlovými brašnami a zadným blatníkom a v spojení s nízko osadeným držiakom registračnej značky posilňujú znížené línie zadnej časti motocykla. Štandardnou výbavou modelu Road King Special je bezpečnostný systém Harley-Davidson Smart Security.
Nové motory Milwaukee-Eight ponúkajú pri všetkých motocykloch Harley-Davidson Touring 2017 rýchlejšiu reakciu na rukoväť plynu, vyšší výkon pri predchádzaní, čistejší zvuk, plynulejšiu jazdu a intenzívnejší pocit z jazdy, ktorý jazdci vyžadujú od motocyklov Harley-Davidson Touring.
Road King Special je prvým modelom, ktorý prichádza s motorom Milwaukee-Eight s temným čiernym povrchovým spracovaním.
- Vyšší točivý moment
Motory Milwaukee-Eight majú o 10 percent vyšší točivý moment než predošlé motory používané v motocykloch rady Touring. Okrem navýšeného zdvihového objemu majú tieto motory taktiež väčší kompresný pomer a štvorventilové hlavy valcov s 50percentným nárastom kapacity satia a výfuku. Ventily nie je nutné nastavovať, konštrukcia zdvíhadiel ventilov umožňuje nastaviť vôľu ventilov v továrni pre celú dobu životnosti motora. Dve zapaľovacie sviečky na jeden valec prispievajú k účinnejšiemu spaľovaniu. Rozvody s vačkovým hriadeľom sú ľahšie, mechanicky jednoduchšie a majú nižšie vnútorné trenie aj menšiu hlučnosť.
- Rýchlejšia akcelerácia
Motor Milwaukee-Eight váži rovnako ako jeho predchodcovia, takže jeho vyšší výkon priamo prispieva k rýchlejšej akcelerácii motocykla. Motocykle s pohonnou jednotkou Milwaukee-Eight 107 zrýchľujú o 11 percent rýchlejšie 0-100 km/h, čo zodpovedá 2-3 dĺžkam motocykla, a o 11 percent rýchlejšie 100-130 km/h na najvyšší rýchlostný stupeň, teda o 1-2 dĺžky motocykla, v porovnaní s motormi Twin Cam High Output 103.
- Systém odvodu tepla
Motor Milwaukee-Eight prináša vyšší komfort pre jazdca a spolujazdca v dôsledku lepšieho odvodu tepla a prepracovaného výfukového systému. Cielené chladenie motora Milwaukee-Eight 107 smeruje chladiaci olej k najexponovanejším oblastiam hláv valcov. Nové snímače klepania umožňujú presnejšie riadenie časovania. Koncovky výfuku boli posunuté do novej polohy a katalyzátor bol presunutý tak, aby sa teplo nedostávalo k spolujazdcovi. Otáčky na voľnobehu klesli z 1000 ot/min na 850 ot/min.
- Pohodlnejšia pozícia
Nová úzka konštrukcia primárneho prevodu a štíhly tvar vzduchového filtra prinášajú viac miesta pre nohy a umožňujú jazdcom ľahšie došliapnutie nôh na zem. Všetky modely s motorom Milwaukee-Eight sú vybavené zosilnenou hydraulickou spojkou Assist & Slip.
- Nižšie vibrácie:
Motor Milwaukee-Eight je uložený v gumových silentblokoch a používa vyvažovací hriadeľ, vďaka ktorému dokáže vyrovnať 75 percent primárnych vibrácií pri voľnobehu. Zachováva si tradičný pocit motorov Harley® V-Twin, ale hladký chod pri vyšších rýchlostiach prináša pohodlnejšiu jazdu pre jazdcov aj spolujazdcov.
- Plnší zvuk výfukov
V dôsledku ľahších ventilov, optimalizovaného prevedenia krytov a vylepšenia prevodového ústrojenstva má nová pohonná jednotka nižší mechanický hluk. Satie a vzduchový filter sú konštruované tak, aby tlmili hluk satia, ale súčasne zabezpečili maximálnu kapacitu. Nižší mechanický hluk pohonnej jednotky dáva vyniknúť legendárnemu duneniu dvojvalcového motora Milwaukee-Eight, a pritom umožňuje splniť všetky globálne emisné a hlukové normy.
- Vylepšené dobíjanie
Nový systém nabíjania motora Milwaukee-Eight má o 50% väčší výkon pri otáčkach na voľnobehu, aby vyhovel zvýšeným nárokom, aké vyžadujú moderné cestovné funkcie ako prídavné osvetlenie, výkonný audio systém, vyhrievané prvky a ďalšie doplnky.
Ovládateľnosť a pohodlie modelu Road King Special zvyšujú nové komponenty predného a zadného odpruženia, ktoré používajú všetky motocykle Harley-Davidson 2017 rady Touring.
Nové zadné tlmiče využívajúce emulznú technológiu umožňujú o 15 až 30 percent väčší rozsah nastavenia predpätia než predošlé štandardné tlmiče modelov Touring. Predné odpruženie využíva novú technológiu s dvojitým prietokovým ventilom, ktorá sa vyznačuje výkonným tlmením vďaka kazetovej konštrukcii používanej v pretekárskych strojoch a lineárnymi parametrami útlmu a zníženou hmotnosťou. Prepojené brzdy Reflex so systémom ABS sú zárukou výkonného a dobre regulovateľného brzdného účinku.
Zdroj: TS Harley Davidson