Po vzore výraznejších zmien u veľkého motokrosu CRF450R prišla tento krát na rad motokrosová CRF250R spolu s jej endurovou alebo skôr cross country dvojičkou CRF250RX. Vďaka výrazne prepracovanej hlave valca má CRF vylepšený priebeh výkonu v nízkych a stredných otáčkach, pričom maximálny výkon posilnil o 10%. Prepracované pružiace komponenty pomáhajú pri lepšom absorbovaní nárazov a zlepšujú trakciu obidvoch kolies.
Nové spojkové zloženie má až 9 lamiel, čo zlepšuje záber i trvanlivosť spojky. Celkovo CRF250R ušetrila až 3 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou, na čom maj výrazný vplyv aj nové, ľahšie, kompaktnejšie plasty s novou grafikou, ktorá sa nesie vo viac červenom farebnom prevedení podobne ako minuloročná CRF450R.