Nová Honda CBR 1000RR Fireblade

Už v pondelok letíme do Kataru aby sme pre vás ako prvý otestovali novú Hondu Fireblade 2020.

Nová Honda CBR 1000RR Fireblade

Páni v Honde sa asi kúsok "nasrali!". V momente keď je Panigale V4 s baworáckym RR v treťom kole zápasu prichádza totálny šok. Fireblade s 217 koňmi. Keby to bola R1-ka alebo ZX-10. Ale je to fároš. A my dáme do stávky vlastné zdravie, aby sme zistili, či je nová litrová CBR naozaj taký killer ako vyzerá. Už v pondelok letíme do kataru odkiaľ vám prinesieme detailné dojmy z tohto superšportového šoku menom CBR 1000RR Fireblade 2020.

Prebehnite si s nami históriu a zistíte že nový Fireblade má v porovnaní so svojou úplne prvou generáciou 178 % výkonu a 98 % hmotnosti. Akože čo ti ...? To kam sme sa dostali?!!!

1992-1993 1.generácia

893ccm 122 PS, 88Nm, 185 kg

Vychádza z modelu CBR 750 Huricane. Honda pôvodne testovala dva prototypy. Jeden s objemom 749ccm a druhý s 893ccm. Vyhrala 900ka a je najľahšia moto v segmente veľkých superšportov. Spája agilitu objemu 750 a výkon 900-ky. Kontroverzný rozmer predného kolesa s pneu 130/70R16 mal za úlohu minimalizovať hmotnosť. Ďalšia zaujímavosť je, že Blade má na miesto USD (ktorú má konkurencia) klasické predné palice , ale tvária sa na prvý pohľad ako USD. Perforácia kpotáží zlepšuje aerodynamiku a šetrí gramy hmotnosti. Vo svojej dobe skutočne preštieva konkurenciu vo výkonovej hmotnosti na plnej čiare. Pre zaujímavosť GSXR750 mala v 1992 208 kg 118PS, ZXR 750mala 195kg 100PS, a YZF 750 196kg 125PS.

1994-1995 2.generácia

893 ccm 124PS 88 Nm 184 kg

Predná vidlica dostala nastaviteľnú kompresiu. Hlavnou zmenou boli mačacie oči, ktoré nahradili okrúhle kukadlá. Upravený bol aj veterný štít a celý predok kapotáže. Blade tiež dostal novú farebnú schému nazvanú urban tiger.

1996-1997 3. generácia

918 ccm 128 PS 91Nm 182 kg

Blade vyhráva V 1996 a 7 Tourist Trophy v triede Production bikes. Motor má o 1 mm väčšie vŕtanie, sedlo a riadidlá sú vyššie o 1 cm nádrž má iný tvar a rám je tuhší. Upravená je aj aerodynamika.

1998-1999 4.generácia

918 ccm 128 PS 91 Nm 180kg

Honda zmenila viac ako 80% súčiastok. Piesty dostali špeciálnu povrchovú úpravu znižujúcu trenie. Zadná kyvka je spevnená. Zmenila sa aerodynamika a aj tvar prednej časti. V 1999 bola vyrobená limitovaná edícia EVO BLADE s vypiplaným motorom, pružením a jednoramennou kyvkou.

2000-2001 5 generácia

929 ccm 152 PS 108 Nm 172 kg

Kompletne nový blade dostáva po prvý krát vstrekovanie. Revolúcia je aj 17-ka a USD "vidla" vpredu. Rám nezaostáva, pretože kyvka je uchytená na motore a nie priamo na ráme. Debutuje aj Hvec – Honda variable exhaust control system. Piata generácia je najznámejšia svojim family označením 929.

2002-2004 6.generácia

954 ccm 155 PS 111 Nm 168 kg

Opäť sa zväčšuje vŕtanie o 1 mm. Motor s väčším objemom dostáva aj nové vstrekovanie. Honda zredukovala trenie v motore, znížili sa aj vibrácie. Hlavná zmena na podvozku je nová zadná kyvka. CBR 954RR je úplne najľahší Fireblade všetkých čias!!!

2004-2005 7 generácia

998ccm 170PS 115Nm 178kg

Blade má opäť väčšie gule. Je z neho liter. Motor má dva vstrekovače na valec. Rám sa opäť vracia k priamemu uchyteniu kyvky. – Pro-link. Brzdy sú radiálne uchytené. Tak isto pumpa je radiálna. Prvýkrát nám Honda ukazuje systém elektronicky riadeného tlmiča riadenia HESD. Celá architektúra je podriadená tomu aby bola moto plnohodnotne využiteľná v SBK a iných seriáloch.

2006-2007 8.generácia

998 ccm 172 PS 117 Nm 176 kg

Blade dostal lepšiu hlavu, piesty. Zmenil sa aj kompresný pomer. Celkovo ide fokus na krúťák a jeho priebeh. Akceleráciu zlepšuje aj kratší sekundárny prevod. V 2007 získava CBR titul WSBK. Ďalšia chuťovka je prekonanie rekordu TT –priemerná rýchlosť v jednom kole nad 130 mph (209,2km/h)

2008-2009 9 generácia

999,8 ccm 175 PS 114 Nm 179 KG

Kompletný redizajn dáva blejdovi mäkšie línie. Predné svetlá opäť pripomínajú mačacie oči. Výfuk sa sťahuje pod motorku a pomáha tak centralizovať hmotnosť. Motor má tip top vychytávky, ako kované piesty, alebo titanové ventily. Prvýkrát dostáva RR antihoppingovú spojku. Viaceré prvky boli prebrané z RC212V.

2009-2010 10.generácia

999,8 ccm 175 PS 114 Nm 179 kg

Najväčšia zmena je v brzdách. Nový fireblade dostáva monobloky a ABS.

2010-2011 11.generácia

999 ccm 175 PS 114 Nm 179 kg

Update je tentokrát veľmi jemný. Výkon a váha sú nezmenené. Upravila sa kľuka a zotrvák v prospech lepšieho výjazdu zo zákrut. Celkovo môžeme hovoriť skôr o doladení.

2012-2013 12 generácia

999,8 ccm 178 PS 114 Nm 173 kg

Zmena je v prednej vidlici. Blade dostáva nové Big Piston predné palice. Kolesá sú ľahšie a nádherné. Majú miesto troch hrubých lúčov 12 tenučkých. Honda modernizuje aj palubovku- lcd s indikátorom zaradeného prevodového stupňa. Tento rok oslavuje fireblede 20 rokov. Veľké meno pre kawu- Jonathan Rea vyhráva v 8-hodinovku v suzuke práve na CBR 1000RR. Tento model je v podstate posledný, ktorý nie je „postihnutý" elektronikou.

2014-2016 13 generácia

999.8 ccm 180 PS 114 Nm 180 kg

Po prvýkrát je CBR dostupná aj ako SP verzia. Stojí na ohlinsoch. Dostala naviac Brembá a nekompromisnejšiu ergonómiou.

2017-2019 14. generácia

998 ccm 189 PS 116 Nm 171 KG

Honda stavia totálne nový stroj. Blejd je agresívnejší, ale už prešpikovaný elektronikou. Má náklonové ABS, trakčnú kontrolu taktiež reagujúcu na náklon, jazdné módy, regulovateľnú motorovú brzdu, TFT. Je dostupná opäť exkluzívna verzia SP1 s Ohlinsami ale aj ešte vypiplanejšia SP2, ktorá je v podstate zberateľským kúskom.

Text: M. Jariabka

Zdroj: Internet

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre