NEXT LEVEL BABETTA

Moped Babetta 50 sa po rokoch pomaly stáva historickou legendou, no ako základ na customovú stavbu by sme si ho asi nevybrali. Peter bol úplne iného názoru a postavil si takýto netradičný custom – Babettu úplne iného levelu.

NEXT LEVEL BABETTA

„Mám doma dva superšporty, ktoré sú perfektné na adrenalínové jazdenie, no nie úplne ideálne na malé presúvanie po okolí," hovorí Peter. „Chcel som si pôvodne kúpiť skúter, ten však potrebuje ŠPZ, pravidelnú STK a ďalšiu starostlivosť. A tak sa nejako vo mne zrodila myšlienka upraviť Babettu, ktorú mám doma a ktorú teoreticky dokážem upraviť na ešte lepšie parametre ako má sériový skúter s objemom 50 ccm." Začína to celkom dávať zmysel, ale aj tak nám to v redakcii nedá, prečo práve Babetta? Máš k tomuto mopedu nejaký zvláštny vzťah z minulosti, alebo to bolo len momentálne nadšenie? „Túto Babettu už máme v rodine od roku 1985. Dostal ju ako chlapec môj ocino a potom som ju zdedil ja. Bola lastne mojou úplne prvou motorkou, takže som jej urobil poctu takouto netradičnou prestavbou."

img9123-copy.jpg
img9133-copy.jpg

Babetta s top komponentmi

Už na prvý pohľad vidíme, že sa jedná o časovo celkom náročnú prestavbu. Čomu sa venuješ, že máš toľko voľného času? Je to tvoja prvá stavba? „Ľudia ako ja v podstate ani nemajú voľný čas," pokračuje Peter. „Idem z roboty do roboty. Doobeda som strojár, poobede automechanik. Takto vo veľkom som neupravoval zatiaľ žiadnu motorku, ak nerátam prerábku môjho superšportu na okruhovku.

V HLAVE SOM MAL UŽ KOMPLETNÚ PREDSTAVU, AKO BY MALA BABETTA VYZERAŤ. NABLÝSKANÁ, TOP LAK, LUXUSNÉ KOMPONENTY. CHCEL SOM PRENIESŤ NAHÁČOVÝ VZHĽAD NA MALÚ BABETTKU, NO PRI ZACHOVANÍ JEJ PÔVODNÉHO TVARU.

Takže som predtým mal za sebou len stavbu športového špeciálu, ale takýto štýl úprav som ešte neriešil." Mal si to v hlave celé dopredu vymyslené, alebo si začal s jednou úpravou a potom pridával ďalšie? „V hlave som mal už kompletnú predstavu, ako by mala Babetta vyzerať. Nablýskaná, top lak, luxusné komponenty. Chcel som preniesť naháčový vzhľad na malú Babettku, no pri zachovaní jej pôvodného tvaru." My v redakcii si myslíme, že sa ti to veľmi dobre podarilo. Prezraď nám ešte, či máš v pláne aj nejakú ďalšiu stavbu? „Rád by som pokračoval s Babettou. V hlave mám myšlienku urobiť babču, ktorá bude mať cez 20 koní a bude jazdiť viac ako 130 km/h. Plánujem implantovať vodou chladený valec z motokrosovej motorky, ktorý už bude mať výkonu až-až. Momentálne zháňam motokrosový motor, ktorý by som použil ako darcu."
img9137.jpg
img9130.jpg


MOTOR

> VALEC: BABETTA 207, UPRAVENÝ NA KLAPKOVÝ TROJKANÁL S VŔTANÍM 47 MM

> PIEST: PIAGGIO 70 CCM

> KĽUKA: SÉRIOVÁ OJNICA SIMSON ENDURO 50

> HLAVA: PUCH S VYMENITEĽNÝM SPAĽOVÁKOM

> KARBURÁTOR: PWK 21MM

> VÝFUK: REZONANČNÝ LADENÝ NA MAXIMÁLNY VÝKON


PODVOZOK

> VIDLICA: UPSIDE-DOWN, CAGIVA MITO, SKRÁTENÁ

> TLMENIE: UNIVERZÁLNE PLYNOVÉ

> BRZDY: BREMBO, APRILIA RSV

> KOLESÁ: RÁFIKY UPRAVENÉ FAREBNÝM ELOXOM

> NÁBOJE KOLIES: ORIGINÁLNE, UPRAVENÉ NA KOTÚČOVÉ BRZDY


TEXT: P. NÔTA, FOTO: AUTOR

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre