Čo je na ňom vlastne nové?
Osemnástka GS Adventure prešla dôležitou modernizáciu, pri ktorej dostala pár menej dôležitých úprav a jednu úplne super modernú krásnu plne farebnú prístrojovku, ktorá znamená vo všetkých smeroch úplne nový svet v sedle GS. Tie "menej dôležité" úpravy sú nové prídavné LED svetlomety s novým tvarom. A po druhé systém Emergency Call - automatické núdzové zavolanie pomoci v prípade pádu.
6,5 palcová plne farebná TFT prístrojovka
Hneď po otočení bezkľúča (testované GS bolo vybavené bezkľúčovým štartovaním) sa naštartuje celé toto divadlo. Na prístrojovke preblikne krásna animácia a po nej sa rozsvieti prvá obrazovka - zobrazenie jazdných údajov. Krásne, vo farbe, prehľadne. Netradične biele na čiernom podklade, ale mne sa to veľmi páči a vyzerá to oveľa štýlovejšie ako opačná kombinácia. Pomocou tlačidla Menu a otočného voliča sa v nej dá celkom pekne listovať. Veľmi sa mi páči napríklad obrazovka s údajmi o stave motocykla, kde je pekne vyobrazené GS a popri ňom jednotlivé údaje. Fakt úplne iný level. Na prvý pohľad pre niekoho zbytočne moderná doba, ručičkové ukazovatele sú predsa klasika. No akonáhle strávite deň s touto motorkou, už sa vám nechce naspäť pozerať na staré, malé a v podstate slabo prehľadné originálne budíky.
Konektivita
No nie je to len o veľkom displeji s množstvom farbičiek. Nový systém ponúka úplne iný stupeň konektivity ako v minulosti. Spárovanie telefónu a prístrojovky je hračka. Rovnako ako pripojenie ďalších Bluetooth zariadení ako napríklad komunikátor. A tak si môžete za jazdy nielen telefonovať, ale aj pohodlne prehrávať hudbu. Nie je to určite objavenie Ameriky, no najväčším plusom celého systému je skutočná jednoduchosť ovládania nemecká prehľadnosť. Palec hore!
Ako jazdí?
Samozrejme, trošku sme nové GS Adventure pretiahli aj po cestách-necestách. Hlavne po tých necestách ma to bavilo, aj keď so sériovým obutím je to dosť trápenie. Každopádne tomuto sa budem venovať onedlho v kompletnom veľkom teste R 1200 GS Adventrue.