MENŠÍ JE SILNEJŠÍ - TGB Blade 600 SE EFI LT

Vlajkovou loďou taiwanskej značky TGB je už nejaký ten rok model Blade 1000. Fabrika nezanevrela ani na jeho menšieho súrodenca, ktorý teraz prichádza v inovovanej podobe.

MENŠÍ JE SILNEJŠÍ - TGB Blade 600 SE EFI LT

Práve „pollitrový" Blade bol zakladateľom úspešnej famílie, ktorá sa teší obľube vďaka priaznivému pomeru výkonu a ceny, ale aj vďaka povestnej robustnosti a spoľahlivosti. Doterajšia 550-ka sa zmenila na Blade 600, no zďaleka nejde len o nový názov.

Posilnený jednovalec
Aby sme boli presnejší, motor 600-vky nie je len posilnený, ale je celkom nový. Dostal hlavu so štvoricou ventilov, nové vstrekovanie Siemens a kombinované chladenie kvapalinou a olejom. Oproti predchodcovi väčší objem sa podpísal aj na zvýšení výkonu, Blade teraz dosahuje slušných 43 koní. Dynamikou sa pochopiteľne nevyrovná väčšiemu dvojvalcovému súrodencovi, no tento výkon s rezervou postačuje na zdolanie aj náročnejšieho terénu, či potiahnutie poriadneho nákladu. Prejav motora je pritom kultivovaný, nehrá sa na „drsňáka" zbytočným hlukom, čo pri jazde v prírode určite oceníte.

dsc1361.jpg

Nový podvozok
Výrobca uvádza, že bola zmenená geometria podvozku, predné kolesá dostali nové zavesenie, prepracovaná bola aj geometria riadenia. To sme síce nemerali a neporovnávali, no pre jazdca je oveľa dôležitejší výsledný dojem. Už predošlá verzia bola veľmi príjemná na ovládanie, no tento nový Blade je na tom ešte lepšie. Riadenie je maximálne presné a čo je najlepšie, aj veľmi ľahké. Chvíľu som si myslel, že novinka dostala elektronický posilňovač riadenia, no nie je to tak. Klobúk dole, v TGB sa v tomto smere vážne vyhrali. Nezávislé zavesenie všetkých kolies a odpruženie tlmičmi s nastaviteľným predpätím ponúka dobrý kompromis medzi stabilitou a komfortom. Nerovnosti štvorkolka dobre filtruje, pritom však nie je prehnane mäkká", gumová, v teréne nepláva a v zákrutách sa príliš nenakláňa. Dlhší podvozok verzie LT zabezpečuje nielen viac miesta pre posádku, ale aj lepšiu stabilitu hlavne vo výjazdoch. Aj „malý" Blade je, podobne ako jeho litrový súrodenec, plnohodnotným terénnym špeciálom, pochopiteľne nechýba pohon všetkých štyroch kolies, ktorý sa zapína elektronicky, ako aj uzávierka predného difernciálu – takisto ovládaná elektronicky. O spomalenie sa stará nielen trojica kotúčov – dva na predných kolesách, tretí brzdiaci zadné kolesá, ale účinne spomaľovať môžete aj motorom.

Kus stroja
Hlavne v testovanej predĺženej verzii s prívlastkom LT pôsobí Blade impozantným dojmom. Nielen, že je poriadne dlhý, až o 16 cm dlhší od svojho kratšieho brata, ale aj slušne široký a celkovo masívny. Určitou mierou k tomu prispievajú aj nové nosiče vredu aj vzadu, ktorých kovová konštrukcia je doplnená o robustné plastové platne podobne ako má aj litrový Blade. Takéto riešenie je nielen efektnejšie, ale aj praktickejšie. Na rovnú plochu s protišmykovou úpravou sa batožina, či náradie upevňujú jednoduchšie. Dobre vyzerajú a hlavne dobre slúžia aj široké lemy blatníkov z húževnatého plastu, ktoré niečo vydržia. Pokiaľ by ste ich predsa len polámali, je možné ich vymeniť, nemusíte kupovať celé veľké blatníky.

dsc1488.jpg

Slušná výbava
Menší Blade prakticky v ničom okrem počtu valcov, zdvihového objemu a výkonu za svojim veľkým súrodencom príliš nezaostáva. Platí to o veľkosti a celkovom vzhľade. Predná maska je síce trochu odlišná, no aj Blade 600 sa môže pochváliť štvoricou svetlometov, ktoré dopĺňajú efektné LED pásiky denného svietenia. Kolesá majú na oboch modeloch nielen rovnaké rozmery, ale aj rovnaké efektné zliatinové disky v matnej tmavohnedej farbe. Obuté sú v serióznych terénnych pneumatikách, ktoré si poradia aj v náročnejšom blatistom teréne. K základnej výbave predĺženej verzie LT patrí aj komfort pre spolujazdca v podobe vyvýšeného sedadla vybaveného veľkou opierkou, nechýbajú ani pevné rúrkové držadlá a samozrejme vyvýšené plošiny pre nohy. Samozrejmosťou je naviják s ťažnou silou 3000 libier. Praktickosť stroja zvyšuje aj homologované ťažné zariadenie, s prívesným vozíkom tak môžete aj legálne do premávky. Určite potešia aj drobnosti ako sú dve 12 V zásuvky, chrániče rúk, či dve odkladacie schránky v predných blatníkoch. Blade je aj v tejto objemovo menšej verzii skrátka plnohodnotným pracantom a slušným terénnym špeciálom.

dsc1379.jpg
dsc1365.jpg
dsc1362.jpg

MOTOR
Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec, 4 ventily, rozvod SOHC
Zdvihový objem: 561 ccm
Vŕtanie x zdvih: 97 x 79,2 mm
Kompresný pomer: 10,2 : 1
Maximálny výkon: 31,4 kW (43 k) pri 7.000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment: 53,6 Nm pri 5.500 ot./min.
Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie
Zapaľovanie: elektronické
Štartér: elektrický
Prevodovka: variátor (P+H+L+N+R)
Spojka: automatická odstredivá
Sekundárny prevod: kĺbové hriadele
PODVOZOK
Rám: oceľový rúrkový
Odpruženie: všetky kolesá nezávisle zavesené, odpružené nastaviteľnými pružiacimi a tlmiacimi jednotkami
Brzdy: 3x kotúčové, hydraulické
Kolesá: zliatinové
Pneumatiky vpredu: 25x8-12" vzadu: 25x10-12"
ROZMERY A HMOTNOSTI
Rázvor: 1450 mm
Objem palivovej nádrže: 18 l
Pohotovostná hmotnosť: 438 kg
Cena: 7.199,- eur

Text: P. Lovíšek, Foto: autor

Buďte s nami v kontakte

Prečítajte si aj...

Komentáre