Malý V-Strom

Modely menších kubatúr sa zo dňa na deň poriadne rozrástli aj v triede „veľkých" cestovných endúr. Aj Suzuki si chce z tohto sýteho koláča uchmatnúť svoje sústo a do sveta vysiela ďalšieho člena dobre známej famílie menom V-Strom

Malý V-Strom

Do tretice

Názov V-Strom sa objavil už v roku 2002, vtedy to bolo na kapotáži „litrového" dvojvalca. O dva roky neskôr v ponuke pribudla menšia, ľahšia, dostupnejšia a dnes už možno povedať, že aj celkovo úspešnejšia 650-ka. Tieto dve kubatúry sú stále vo výrobnom programe Suzuki a najnovšie k nim pribúda najmladší a najmenší V-Strom 250. Je odpoveďou na neustále rastúci dopyt po dobrodružne vyzerajúcich a cestovateľsky ladených strojoch a zároveň aj odpoveďou na dopyt po motorkách nižších kubatúr. Tie sú žiadané nielen kvôli členeniu vodičákov podľa výkonu, ale aj kvôli ich lepšej ovládateľnosti vďaka primeranej porcii výkonu, ale hlavne vďaka nižšej hmotnosti a menším rozmerom.

dl250al8cockpit.jpg

Jednoduchá, prehľadne usporiadaná digitálna prístrojovka zobrazuje všetky dôležité info, nechýbajú ani údaje o spotrebe, dojazde, stave paliva, či ukazovateľ zaradeného prevodu.


Skôr cesta ako terén

Napriek endurácky ladenému dizajnu je „malý" V-Strom orientovaný prevažne na spevnené cesty. Jednoznačne to naznačujú 17" zliatinové disky kolies vpredu aj vzadu, naviac obuté v čisto cestných pneumatikách. No vzhľadovo sa novinka nepochybne radí do dobrodružnej rodiny veľkých cestovných endúr. Z diaľky je takmer na nerozoznanie od svojich väčších súrodencov DL 650 a 1000. Nechýba ani neodmysliteľný „zobáčik" nad predným kolesom a vyobrazená žlto-čierna kombinácia ho takisto spoľahlivo začleňuje do trojčlennej rodiny DL, pričom má naznačiť aj príslušnosť k legendárnym dakarským špeciálom tejto značky, či športovú DNA po čistokrvných motokrosových špeciáloch. Kto by chcel byť pri výbere farby konzervatívnejší, ešte je v ponuke elegantná čierna decentne spestrená červenými nápismi, či výrazná červená v kombinácii s čiernou. Svojou relatívne štíhlou stavbou sa nestratí v hustej mestskej premávke a nepochybne bude dobrým parťákom pri každodennej prevádzke. No na druhej strane sa V-Strom nebojí vyjsť ani „za brány mesta" a pustiť sa na nejakú tú dobrodružnú výpravu...

dl250al8bjefront.jpg

Pri pohľade spredu je „malý" V-Strom so svojim okrúhlym svetlometom a s neodmysliteľným „zobáčikom" nad predným kolesom na nerozoznanie od starších a väčších súrodencov.


Malý veľký cestovateľ

Spomínali sme vzhľad dobrodružne ladeného cestného endura, no dizajn sám o sebe ešte veľa neznamená. Ako je teda štvrťlitrový V-Strom pripravený na hltanie väčších porcií kilometrov? Predovšetkým jazdca osloví vzpriameným posedom, ktorý neunaví ani pri dlhých hodinách v sedle. Sedadlo je mimochodom takisto ladené „turisticky", dostatočne široké a výškovo odstupňované pre jazdca a spolujazdca. Pri turistike je neoceniteľným pomocníkom plexištít. Nie je síce extra veľký, ale bol navrhovaný v aerodynamickom tunelia výrobca udáva, že svoju úlohu bude plniť svedomito. Už v základe nechýba robustný zliatinový nosič batožiny doplnený o držadlá pre spolujazdca. Pri pozornejšom skúmaní odhalíme dokonca predprípravu na montáž originálnych bočných kufrov, ktoré nielen že pekne dotvoria dobrodružný vzhľad malého cestovateľa, ale predovšetkým poskytnú dostatočnú kapacitu na batožinu potrebnú na niekoľkodňové výlety. Moderná LCD prístrojovka poskytuje všetky dôležité informácie – nechýba dokonca ani indikátor zaradeného prevodového stupňa, ukazovateľ stavu paliva, info o spotrebe, či dojazde... Za zmienku stojí aj taká užitočná „drobnosť" ako je elektrická zásuvka na prístrojovke.


Technické údaje

MOTOR:

Typ motora: kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec, 4 ventily, rozvod SOHC

Zdvihový objem: 248 ccm

Vŕtanie x zdvih: 53,5 x 55,2 mm

Kompresný pomer: 11,5 : 1

Maximálny výkon: 18,4 kW (25 k) pri 8.000 ot./min.

Najväčší krútiaci moment: 23,4 Nm pri 6.500 ot./min.

Príprava zmesi: elektronické vstrekovanie

Zapaľovanie: elektronické

Štartér: elektrický

Prevodovka: 6 stupňová

Spojka: viaclamelová, v olejovej náplni

Sekundárny prevod: reťaz

PODVOZOK

Rám: oceľový rúrkový

Odpruženie vpredu: teleskopická vidlica

vzadu: centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka

Brzdy vpredu: kotúčová, voliteľné ABS

vzadu: kotúčová, voliteľné ABS

Kolesá: zliatinové

Pneumatiky vpredu: 110/80-17

vzadu: 140/70-17

ROZMERY A HMOTNOSTI

Rázvor: 1430 mm

Výška sedadla: 790 mm

Objem palivovej nádrže: 17 l

Pohotovostná hmotnosť: V.N.


Text: Peter Lovíšek

Foto: Suzuki

Buďte s nami v kontakte

Komentáre